beantwoord

ns flex kosten teller klopt niet in app

  • 23 April 2023
  • 12 reacties
  • 224 Bekeken

Ik heb sinds vandaag een NS flex weekend vrij 1e klas abbonoment. Dat zou ergens rond de 43 euro moeten zijn geloof ik. Nu staat in mijn NS app dat de abbonomentskosten 123 euro zijn. Dat klopt niet, toch?!

 

icon

Beste antwoord door Momo 23 April 2023, 21:35

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Je hebt helemaal gelijk. Na een abonnementswijziging klopt het tellertje qua abonnementskosten niet. Komt vanzelf goed nadat je weer een factuur hebt gehad en op je factuur staat het ook goed. Is al jaren zo, op deze community staan nog veel meer van dit soort meldingen en vragen er over. Gewoon niet op letten (doet NS blijkbaar ook niet). 

Je hebt helemaal gelijk. Na een abonnementswijziging klopt het tellertje qua abonnementskosten niet. Komt vanzelf goed nadat je weer een factuur hebt gehad en op je factuur staat het ook goed. Is al jaren zo, op deze community staan nog veel meer van dit soort meldingen en vragen er over. Gewoon niet op letten (doet NS blijkbaar ook niet). 

Ahh dan ga ik er vanuit dat dat goedkomt :))

Ik schrok er wel een beetje van haha

Thanks!

Badge +3

Tja, en volgende factuur 30 mei? Welnee, die krijg ik echt wel 10 mei (screenshots vanuit een test account/kaart met Dal Voordeel met korting).

Meteen maar even uit gezet 

En hoera, de vinkjes voor allerlei andere dingen staan nu standaard UIT! 

 

Reputatie 7
Badge +3

Ik had ook lange tijd dat de genoemde verwachte eerstvolgende factuur meer dan een maand verder was, maar sinds enige tijd is dat niet meer. Nu geeft ‘ie bij mij aan 30 april. Is nog niet helemaal goed, want mijn factuurdatum is nu altijd de 1e van de maand, maar close enough zal ik maar denken. 

 

Badge +3

Klopt dus niets van (dat tellertje op de website of in de app) maar dat wisten we al.

Nu nog een keer fixen. Geen zorgen over je Flex factuur (want die klopt meestal wel) maar het staat zo suf!

Reputatie 7
Badge +3

Het tellertje voor reiskosten klopt zover ik weet wel. Maar dan wel alleen voor reiskosten van reizen die ook al zichtbaar zijn in je reishistorie. En soms kan het langer duren voor een reis in je reishistorie staat, bij mij afgelopen zomer een reis pas na 3 weken. Dan staat die dus ook 3 weken lang niet bij de kosten van het tellertje en afhankelijk van je factuurdatum kan die dan ook een maand later op een factuur staan, dat was dus bij het geval, een reis van 8 juli stond daarom niet op de factuur van 1 augustus maar pas op die van 1 september. En dan vind NS het gek dat klanten het soms niet meer snappen?

Badge +3

Off-topic maar benieuwd wat NS Extra eigenlijk nog doet of toevoegt, anders dan het recht om je reisgegevens te mogen verzamelen en gebruiken voor wat dan ook.

Je kreeg (dank voor die toestemming?) dan af en toe een cadeautje.

Maar met NS Flex heb je daar al toestemming voor gegeven! 🤔

Reputatie 7
Badge +3

NS Extra is ten grave gedragen. Het enige wat dat nog deed was de check-out alert. En dat is meen ik nog niet zo lang geleden vervangen door een alert die je kan instellen in de NS-app. Al zal dat door sommigen gewoon nog NS Extra genoemd worden. 

NS Extra is inderdaad nog puur voor de gemiste check's, wat bij NS Flex dus inderdaad ook automatisch gebeurt, en zelfs automatische correcties.

Reputatie 7
Badge +3

Maar heet dat nog officieel NS Extra of noemt men het nog gewoon zo omdat men het gewend is? Want in je MijnNS account kun je je niet meer aanmelden voor NS Extra, bij eerder aangemelde kaarten is alles van NS Extra weg, niet meer te checken en dus niet meer af te melden, en bij zoeken op de NS website komt er niets naar boven voor NS Extra. Via google vind ik wel  de aanmeldpagina, maar als ik daar mijn 2 OV-chipkaarten probeer aan te melden krijg ik de melding dat ze al aangemeld zijn (voor 1 kaart weet ik dat dat klopt, maar de 2e had ik in mijn herinnering niet aangemeld). 

En een check-ut alert kun je nu instellen in de NS-app, zoals op de pagina over vergetenn in of uitchecken staat.

 

Wat voor abonnementen staan er op die kaarten? Dan kan ik dit even nog iets specifieker aankaarten.

Reputatie 7
Badge +3

Wat voor abonnementen staan er op die kaarten? Dan kan ik dit even nog iets specifieker aankaarten.

Bij mij 1 kaart met Flex Basis en 1 kaart zonder abonnement op saldo.

De kaart op saldo zou volgens mij wel aangemeld moeten zijn voor NS Extra, was kaartvernieuwing van in 2019 verlopen kaart waarmee ik me bij de introductie van NS Extra had aangemeld en wat dan overgezet werd op de nieuwe kaart. De kaart met Flex Basis is van november 2021 en omdat er toen toch al geen acties met NS Extra waren had ik die in mijn herinnering niet aangemeld voor NS Extra. 

Reageer