beantwoord

NS Flex met actieprijs

• 2 november 2020
  • 19 reacties
  • 485 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties

In september heb ik NS Flex Weekend Vrij aangeschaft voor de prijs van 25 € per maand, was actieprijs bij aanschaf in september, en prijs van 25 € zou voor 1 jaar geldig zijn ,  nu is het weer31 € per maand.

Dit abbonement kan ik voor 1 of meerder maanden tijdelijk stopzetten, mijn vraag is: als ik het nu voor een maand stopzet en na een maand weer wil laten ingaan, betaal ik dan daarna weer 25 € per maand ( wat ik logisch zou vinden want ik heb dat abbonement voor die maandprijs aangeschaft)  ) of betaal ik dan 31 € per maand ? 

Vriendelijke groet,

HvN

icon

Beste antwoord door Thom 2 november 2020, 23:42

U betaalt weer 25 euro per maand tot het jaar om is. U mag het in het eerste jaar gewoon onderbreken en u kunt het weer inschakelen voor de kortingsprijs. Na het eerste jaar betaalt u het dan geldende tarief.

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U betaalt weer 25 euro per maand tot het jaar om is. U mag het in het eerste jaar gewoon onderbreken en u kunt het weer inschakelen voor de kortingsprijs. Na het eerste jaar betaalt u het dan geldende tarief.

Reputatie 7
Badge +3

In dit topic wordt hetzelfde besproken. Er lijkt toch wat onduidelijkheid te zijn over de actieprijs na pauzeren.

Reputatie 7
Badge +4

Zeker, maar als NS het zo heeft aangeboden, hebben ze er voor te zorgen dat dit ook daadwerkelijk zo gebeurt. Daar kan en mag geen discussie over zijn.

Welkom bij de Community, HvN.

De korting is inderdaad een jaar geldig. Uiteraard kan je binnen dat jaar NS Flex wijzigen. Elke keer als je NS Flex Weekend Vrij hebt betaal je de actieprijs. Als het kortingsjaar om is betaal je weer het reguliere tarief voor het NS Flex Weekend Vrij abonnement.

Reputatie 7
Badge +3

Ben dan toch wel benieuwd wat er met het abonnement van @masd aan de hand is, maar daar zullen we dat andere topic maar even voor in de gaten houden :slight_smile:

hey @mrfreeze . De eerste maand is er gerekend met 25 euro per maand voor onbeperkt reizen in het weekend, na een pauze wordt er weer gewoon gerekend met 31 euro per maand (20 euro voor 20 dagen). Ik had toevallig de klantenservice aan de lijn vanwege onduidelijkheid rond de verlenging/geldigheid van VDU-abonnement + keuzedagen van een familielid. De reactie van de klantenservice was dat het logisch was dat het bij stopzetten van het abonnement deze korting ook zou komen te vervallen.

Nou maakt me dat niet zoveel uit, want ik ga er echt geen moeite insteken om een paar euro per maand terug te krijgen. (Ik zou voor WeekendVrij bereid zijn tot ongeveer het dubbele te betalen.) Het is meer om aan te geven dat de antwoorden van NS over deze actie op deze community niet kloppen en dat anderen het voor zichzelf in de gaten houden, mochten zij wel restitutie aan willen vragen.

Mijn geval staat namelijk niet op zich. Sterker nog, ik ben nog geen geval tegengekomen waarbij dit wel goed is gegaan. Benieuwd of iemand van de community dit wel heeft. :slight_smile:

Reputatie 7
Badge +4

Op welke datum is het afgesloten? Is het een abonnement WeekendVrij dat u verlengd heeft maar dan voor het lagere tarief? We zoeken maar even. ;-)

Ik vind dat NS gewoon het juiste bedrag in rekening moet brengen. Ik ben in bovenstaand voorbeeld van masd nog niet geheel overtuigd mbt de berekening van de € 20,00. Dat de klantenservice beweerd dat het abonnementsgeld dan weer € 31,00 wordt vind ik wel tragisch.

De vele fouten die de klantenservice maakt zorgt in ieder geval voor een hoop ruis op dit forum. NS zou er goed aan doen om er voor te zorgen dat de klantenservice ook daadwerkelijk een serviceplek voor de klanten wordt. 

Gezien de vele negatieve reacties op de klantenservice is dat momenteel nog niet het geval. 

Reputatie 7
Badge +4

Soms verwijst Klantenservice naar de Community, dat is wel humor en ook veelzeggend. Deze bewering van een lid van Klantenservice deugt natuurlijk van geen kanten, is gewoon fout, maar het gaat me te ver om te zeggen dat ze geen goede serviceplek zijn. Sommige leden van Klantenservice moeten nog even de tijd krijgen goed ingewerkt te raken. Hier op de Community is soms ook te zien dat zaken lastiger zijn dan ze in eerste instantie lijken.

Ik wordt altijd goed geholpen en om een of andere reden stel ik doorgaans niet de makkelijkste vragen 😉.

Badge +3

Ook de vraag hoe Weekend Vrij tegen actietarief op je factuur hoort te staan. Is die korting dan meteen verrekend of staat er ergens een extra regel bij voor die € 6,00 korting?

Dan wordt het misschien verrekend met een volgende factuur, maar dan nog is het zoals het er nu staat niet logisch.

@masd  Je hebt dus eerst Weekend Vrij met korting gehad en daarna (kort) onderbroken?

@masd  Je hebt dus eerst Weekend Vrij met korting gehad en daarna (kort) onderbroken?

Helemaal juist.

Ook de vraag hoe Weekend Vrij tegen actietarief op je factuur hoort te staan. Is die korting dan meteen verrekend of staat er ergens een extra regel bij voor die € 6,00 korting?

Dan wordt het misschien verrekend met een volgende factuur, maar dan nog is het zoals het er nu staat niet logisch.

Er staat als het wel goed gaat inderdaad een aparte kortingsregel. Mij ontgaat de logica ook. Als ik, zoals in dit geval, 20/31e van de maandprijs van 31 euro betaal dan zou er ook een kortingsregel moeten zijn waarin ik 20/31e van 6 euro korting krijg.

Als de medewerker van de klantenservice gelijk heeft dan zal het wel zo blijven. Zo niet dan komt er waarschijnlijk wel een (automatische) correctie een van de komende facturen, want ik zie dit ook bij anderen foutgaan. Enige wat ik nu vast kan stellen is dat de korting niet wordt toegepast na een onderbreking. Of deze op een later tijdstip eventueel weer gecorrigeerd wordt en wanneer weet ik niet, maar bij NS weten ze dat ook niet op dit moment.

Reputatie 7
Badge +3

Lijkt er dan toch op dat het systeem niet volgens de voorwaarden werkt. Helaas niet de eerste keer. Het lijkt me goed als Denice NS hier toch nog even verder induikt.

Badge +3

Gelukkig is dat bij Flex nog wel te corrigeren (ook wel eens gehad, abonnementskosten alsnog op de volgende factuur), en  beter dan dat iedereen die het opmerkt contact moet gaan opnemen.

Reputatie 7
Badge +3

Mag dat wel van de AVG? :wink:

Denice is er niet, maar ik ben er even voor op onderzoek uitgegaan! In het geval van HvN kloppen de eerder gegeven adviezen wel. Het hoort automatisch verrekend te worden. Mocht dit niet gebeuren, dan kan je contact opnemen met de klantenservice. Zij herstellen het dan handmatig voor je en als het goed is zou het de volgende maand dan weer automatisch goed moeten lopen. In het geval van masd lijkt het erop dat dit verkeerd gaat of dat er iets anders niet klopt. Hier zou ik je dan graag ook persoonlijk mee willen helpen en voor willen vragen mij een privébericht te sturen met je NAW-gegevens, geboortedatum, e-mailadres en OV-chipkaartnummer. Dan kijk ik graag even specifiek met jouw case mee! 

Badge +3

Er worden blijkbaar nu zelfs e-mails over gestuurd, per half december gaat de prijs van Flex Weekend Vrij met 6 euro omhoog? :thinking:

https://community.ns.nl/ns-flex-60/belazerd-de-ns-de-boel-67131

Welkom bij de Community, HvN.

De korting is inderdaad een jaar geldig. Uiteraard kan je binnen dat jaar NS Flex wijzigen. Elke keer als je NS Flex Weekend Vrij hebt betaal je de actieprijs. Als het kortingsjaar om is betaal je weer het reguliere tarief voor het NS Flex Weekend Vrij abonnement.

Wij hebben in september 2020 ook het Flex Weekend Vrij abonnement genomen voor de “actieprijs” van €25,00 per maand. De normale prijs was €31,00 per maand. Een korting dus van €6,00. Daar eerste klas bijgedaan van €6,00 per maand. Totaal zouden wij conform de bevestiging €31,00 per maand moeten betalen. 
Vandaag een email gekregen dat voor het abonnement op OV chipkaart ***** het tarief wordt aangepast. Huidige prijs: €31,00 en de nieuwe prijs €37,00.
Beetje vreemd om mensen lekker te maken met een korting van €6,00 en daarna gewoon het abonnement te verhogen met diezelfde €6,00. Dat heet mensen belazeren!
Ja maar u blijft de korting houden. Ja leuk maar ik schiet er per saldo niets mee op!! Ik betaal mijn eigen korting op die manier!

Reputatie 7
Badge +4

De geautomatiseerde systemen zijn kennelijk niet goed op deze actie geprogrammeerd. NS zal zich er aan moeten houden, ook als de eigen administratie op dit punt niet goed werkt.

De geautomatiseerde systemen zijn kennelijk niet goed op deze actie geprogrammeerd. NS zal zich er aan moeten houden, ook als de eigen administratie op dit punt niet goed werkt.

NS moet er gewoon er eens voor gaan zorgen dat de communicatie correct verloopt naar de reizigers toe. In 2 weken tijd hebben we nu het debacle met de keuzedagen en nu dus weer weekend vrij gehad. Begin van dit jaar hadden we de dubbele incasso waarbij NS doodleuk een rappel ging sturen naar de mensen die 1 keer gestorneerd hadden. Het houdt maar niet op.

We hebben het hier over een groot bedrijf. De interne controle op uitgaande communicatie is voor verbetering vatbaar om een understatement te gebruiken.

Reageer