beantwoord

NS flex niet kunnen betalen

• 27 maart 2019
  • 5 reacties
  • 291 Bekeken

Ik had een vraag

Als je door omstandigheden niet kan betalen wordt je abbonement dan gelijk stop gezet of kan je dan nog reizen ?

Vriendelijke groeten
icon

Beste antwoord door Thom 27 maart 2019, 20:03

Het is niet zo dat het abonnement meteen gestopt wordt, maar het houdt wel snel op. U krijgt herinneringen en als u niet binnen 25 dagen betaalt, wordt het abonnement stopgezet en krijgt u naast de kosten die u verschuldigd bent ook nog een incassobureau op uw dak. Dat is dus nog eens 40 euro.
Het is zaak op tijd te betalen. Bedenk dat als u later bent, de volgende termijn er ook al snel weer is. NS kan geen rekening houden met alle omstandigheden, ze zijn ook niet na te gaan. Bedenk dat NS de dienst wel levert, ook als de rekening door u nog niet is voldaan.
Omdat uw abonnement is stopgezet, moet u een nieuw abonnement aanvragen, en dit kan in principe nog één keer.

Leuk of niet, reserveer uw kosten, zorg dat het geld er is, hoe lastig soms ook, en betaal op tijd. U heeft wat respijt, maar niet echt lang. U krijgt drie herinneringen kort op elkaar en dan wordt het het blokkeren van het abonnement, met alle narigheid van dien. Ik ga er even van uit dat u Flex heeft, voor klassieke abonnementen is de termijn iets ruimer.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Het is niet zo dat het abonnement meteen gestopt wordt, maar het houdt wel snel op. U krijgt herinneringen en als u niet binnen 25 dagen betaalt, wordt het abonnement stopgezet en krijgt u naast de kosten die u verschuldigd bent ook nog een incassobureau op uw dak. Dat is dus nog eens 40 euro.
Het is zaak op tijd te betalen. Bedenk dat als u later bent, de volgende termijn er ook al snel weer is. NS kan geen rekening houden met alle omstandigheden, ze zijn ook niet na te gaan. Bedenk dat NS de dienst wel levert, ook als de rekening door u nog niet is voldaan.
Omdat uw abonnement is stopgezet, moet u een nieuw abonnement aanvragen, en dit kan in principe nog één keer.

Leuk of niet, reserveer uw kosten, zorg dat het geld er is, hoe lastig soms ook, en betaal op tijd. U heeft wat respijt, maar niet echt lang. U krijgt drie herinneringen kort op elkaar en dan wordt het het blokkeren van het abonnement, met alle narigheid van dien. Ik ga er even van uit dat u Flex heeft, voor klassieke abonnementen is de termijn iets ruimer.
Wanneer wordt de prijs goed berekend met wat je reist ?

En wat als de prijs niet klopt ?
Soms stijgt de prijs als ik niet eens reist of is dat nog van de volgende dag ?
Reputatie 7
Badge +4
Hoe dan ook, of u vindt of het klopt of niet, het ontslaat u niet van uw betalingsverplichting. Als u iets merkt, dat volgens u niet juist is, dan kunt u contact opnemen met Klantenservice. Het web loopt wat achter op de werkelijkheid en alles wordt niet meteen verwerkt. Echter, als u niet betaalt omdat u het ergens niet mee eens bent, dan is dat voor NS gewoon hetzelfde als niet-betalen en treedt de normale procedure in werking. Dat kost u geld. 40 euro is niet niks. Het is beter om over de reizen die gemaakt zijn, toelichting te vragen bij Klantenservice. Die kunnen veel nagaan en in de praktijk wordt veruit het meeste goed geregistreerd en blijkt het achteraf gewoon te kloppen.
Badge +3
Wanneer wordt de prijs goed berekend met wat je reist ?

En wat als de prijs niet klopt ?

Het verwerken van je reizen kan (met name bij bus/tram/metro) enkele dagen tot wel 2 weken duren (officieel zelfs 6 weken!), dus je reizen van gisteren of eergisteren kunnen prima nog ontbreken in het overzicht/reishistorie.

Uiteindelijk wordt het via de facturen (desnoods die van de volgende maand) verrekend. Klopt daar iets niet (helemaal niet gereisd of vekeerde halte/station geregistreerd?) dan neem contact op met de klantenservice. Ook als het corrigeren van een gemiste in- of uitcheck niet lukt via Mijn NS.
Heel erg bedankt dit was zeker echt behulpzaam
Ik ben zeker tevreden met me abbonement

Reageer