beantwoord

NS flex omleiding

  • 26 September 2022
  • 3 reacties
  • 90 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik heb een NS flex daluren abonnement. Ik heb een reis ingepland van A naar B. Als ik vanwege bv een aanrijding via C en D moet reizen, wat wordt er dan in rekening gebracht?

icon

Beste antwoord door Thom 26 September 2022, 13:41

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +2

De reis van A naar B, tenzij je bij de overstap op C of D door poortjes moet of met een andere vervoerder omreist.

In die gevallen kan je het verschil wel achteraf terugvragen.

Reputatie 7
Badge +3

Dat hangt er vanaf wat de reisplanner in dat geval aangeeft. Als de reis via C en D daar niet staat zijn de extra kosten voor jou.

Reputatie 7
Badge +4

Bij controle onderweg wordt gekeken of u een logische route volgt, dan wel in een logische richting reist vanuit uw vertrekplaats. Zo niet, dan krijgt u een correctietarief. Is er sprake van een verstoring die bij de conducteur bekend is, dan gebeurt dat niet. De conducteur kan dat eenvoudig bepalen.

U moet normaal de kilometers, of strikt genomen de tariefeenheden, betalen als u omreist. U kunt niet inchecken en dan onbeperkt gaan reizen. Zodra u zich op de terugweg naar uw startplaats bevindt of anderszins een niet logische route reist, gaat het mis. De reisduur tussen in- en uitcheck is achteraf ook bekend.

Als u normaal via de Hanzelijn reist en nu via Amersfoort moet, dan kost dat niks extra.

Reageer