beantwoord

NS FLEX opnieuw maandelijkse factuur

Ik heb een een maand geleden een NS FLEX abbonement genomen en ook meteen betaald. Nu is mijn abbonement verlopen en krijg ik opnieuw een factuur van de NS dat ik het nog niet heb betaald. Ik heb bewijs van betaling. Wat moet ik nu doen?
icon

Beste antwoord door Emma NS 13 februari 2019, 20:40

Hallo HajarDahhane, welkom bij onze Community!

Ik snap dat je hier even van schrikt. Ik wil je sowieso vragen of je NS Flex volledig hebt beëindigd? Vergeet in dat geval niet Reizen op Saldo weer te activeren op je OV-chipkaart. In de bevestigingsmail lees je verder hoe je dit kunt doen.

Het openstaande bedrag gelieve zo snel mogelijk betalen. Je zult dit bedrag in zijn geheel terugkrijgen indien je niet reist komende maand. Doe je dat wel, dan zal het met elkaar worden verrekend. Hoe dit wordt berekend vind je terug op de volgende factuur. Dit laatste geldt natuurlijk alleen voor NS Flex, ook NS Flex zonder abonnement. Facturen kun je inzien in je Mijn NS account! 🙂

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3
NS Flex-abonnementen zijn doorlopend. Ze stoppen niet vanzelf na een maand. De factuur die u nu hebt ontvangen, zal dan ook zijn voor het abonnementsgeld voor komende maand, eventueel ook met reiskosten van de afgelopen maand. U kunt de factuur zien in Mijn NS bij Facturen.

Als u het abonnement wil stopzetten, dan kunt u het wijzigen in NS Flex zonder abonnement. U krijgt dan op de factuur die u over een maand ontvangt het abonnementsgeld terug dat u nu moet betalen voor komende maand.
Mijn FLEX abbonement is vandaag dus verlengd en heb het nu stop gezet. Betekent dat alsnog dat ik het hele bedrag moet betalen voor de komende maand en het eindstand terug krijg?
Badge +3
Ja, u betaalt nu deze factuur en op de volgende factuur over een maand krijgt u de te veel betaalde abonnementskosten terug.
Hallo HajarDahhane, welkom bij onze Community!

Ik snap dat je hier even van schrikt. Ik wil je sowieso vragen of je NS Flex volledig hebt beëindigd? Vergeet in dat geval niet Reizen op Saldo weer te activeren op je OV-chipkaart. In de bevestigingsmail lees je verder hoe je dit kunt doen.

Het openstaande bedrag gelieve zo snel mogelijk betalen. Je zult dit bedrag in zijn geheel terugkrijgen indien je niet reist komende maand. Doe je dat wel, dan zal het met elkaar worden verrekend. Hoe dit wordt berekend vind je terug op de volgende factuur. Dit laatste geldt natuurlijk alleen voor NS Flex, ook NS Flex zonder abonnement. Facturen kun je inzien in je Mijn NS account! 🙂

Reageer