beantwoord

NS flex opzeggen

• 27 april 2021
  • 4 reacties
  • 62 Bekeken

Hallo, ik ben niet in Nederland,  kan ik de wijziging annuleren en blijven met mijn oude abonnementen  met korting zoals voorheen? 

icon

Beste antwoord door Robert B 27 april 2021, 15:40

Ik vermoed dat @samermadrid@gmail.com NS Flex in zijn geheel wil opzeggen en terug wil naar reizen op saldo? Dan zal NS Flex inderdaad van de kaart verwijderd moeten worden, bij een automaat/ophaalpunt in Nederland. Je dient hiervoor contact op te nemen met de klantenservice.*

Maar wie in het buitenland is kan natuurlijk ook (zoals @Thom al zegt), via Mijn NS of de klantenservice het abonnement pauzeren (omzetten naar Flex zonder abonnement). Dan heb je verder geen kosten meer en kan je het bij terugkomst in Nederland gewoon weer aan zetten, of als je geen NS Flex meer wilt, het van je kaart verwijderen.

*aangepast door moderator.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U kunt ook vanuit het buitenland alles wijzigen en als u eenmaal Flex heeft, hoeft u dat niet te bevestigen op een automaat in Nederland. Zolang u ergens Internet heeft, werkt het hetzelfde als in Nederland zelf.

Badge +3

Ik vermoed dat @samermadrid@gmail.com NS Flex in zijn geheel wil opzeggen en terug wil naar reizen op saldo? Dan zal NS Flex inderdaad van de kaart verwijderd moeten worden, bij een automaat/ophaalpunt in Nederland. Je dient hiervoor contact op te nemen met de klantenservice.*

Maar wie in het buitenland is kan natuurlijk ook (zoals @Thom al zegt), via Mijn NS of de klantenservice het abonnement pauzeren (omzetten naar Flex zonder abonnement). Dan heb je verder geen kosten meer en kan je het bij terugkomst in Nederland gewoon weer aan zetten, of als je geen NS Flex meer wilt, het van je kaart verwijderen.

*aangepast door moderator.

Reputatie 7
Badge +4

Van de oude abonnementen als voorheen is feitelijk alleen het Dalvoordeelabonnement nog over, die geeft inderdaad 40 procent korting in de daluren. Verder zijn alle abonnementen met de oude voorwaarden vervallen. Flex omzetten naar basis en eventueel een Dalvoordeel op saldo kopen op een gratis nieuwe kaart. Meerdere kaarten mogen.

Badge +3

Ja precies, en voor iemand die (regelmatig) in het buitenland verblijft is NS Flex natuurlijk veel handiger dan een klassiek Dal Voordeel.

Reageer