NS FLex plus Dal Voordeel - vraag over samenreizen met korting | NS Community
beantwoord

NS FLex plus Dal Voordeel - vraag over samenreizen met korting

  • 18 October 2022
  • 4 reacties
  • 166 Bekeken

Hallo, ik reis maar heel weinig dus vraag ik me een aantal dingen af. Ik heb een Flex basis abonnement en ik ga een poosje Dal Voordeel reizen voor ziekenbezoek. Dus ik heb een Dal Voordeel erbij genomen. Maar nu wil er een keer iemand meereizen met 40% korting. Ze heeft een gewone OV chipkaart, dus geen NS abonnement. Hoe gaat dat in de praktijk?

icon

Beste antwoord door mrfreeze 18 October 2022, 16:15

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi travelGran,

Uw medereiziger kan bij een kaartautomaat zgn. Samenreiskorting op haar OV-chipkaart laden. Als ze vervolgens tijdens de daluren incheckt, krijgt ze 40% korting.

Op deze pagina wordt e.e.a. uitgebreid uitgelegd.

Ik heb o.v chipkaart met voordeel 40 % korting.in daluren. Is het nu zo dat als ik in de spits rij vanaf 2023    20 % korting krijg???

 

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb o.v chipkaart met voordeel 40 % korting.in daluren. Is het nu zo dat als ik in de spits rij vanaf 2023    20 % korting krijg???

 

Neen. Om 20% korting te krijgen in spits zou je het abonnement altijd voordeel moeten nemen. Altijd voordeel.geeft 40% korting in de daluren en 20% korting in de spits.

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Marthatje,

Dat ligt eraan wat voor abonnement u heeft. Als u Dal Voordeel heeft, dan krijgt u geen korting tijdens de spits. Als u Altijd Voordeel heeft, dan krijgt u 20% korting in de spits.

Reageer