beantwoord

NS Flex problemen betaling

• 6 januari 2019
  • 6 reacties
  • 282 Bekeken

Beste mevrouw/heer,

Op 6 november heb ik een NS Flex abonnement aangevraagd via de telefonische klantenservicedienst van NS. Mijn bankrekeningnummer stond bij jullie al in het systeem, echter wilde ik dat het bedrag van het Flex abonnement afgeschreven werd van de bankrekening van mijn vrouw. Dit was geen enkel probleem. Zo gezegd, zo gedaan. Alles was netjes betaald en ik kreeg een bevestigingsmail met daarin beschreven dat ik het Flex abonnement kon ophalen bij een ophaalautomaat. Op 12 november kreeg ik het bedrag wat ik heb betaald aan NS terug op mijn bankrekening zonder enige reden of uitleg.

Naderhand heb ik een mail van NS ontvangen dat ik een bedrag van €644,67,- moet betalen omdat ze beweren dat ik voor twee maanden gebruik heb gemaakt van het Flex abonnement, wat totaal niet klopt. Ten eerste heb ik alleen eenmalig een maand abonnement genomen en geen twee maanden, ten tweede jullie maken fouten door het bedrag terug te storten op mijn rekening waar ik verder geen uitleg over krijg, ten derde ik heb contact opgenomen weer met de klantenservice om uit te leggen dat ik niet voor de maand december ga betalen omdat ik geen gebruik heb gemaakt van het abonnement en het tijdig heb aangegeven dat het alleen voor november geldt.

Verder snap ik de logica niet waarom ik eerst een bedrag van €644,67,- moet betalen aan jullie en dat jullie daarna het betaalde bedrag terug storten op mijn rekening? Ik ga zeer en zeker niet akkoord met het feit dat ik moet betalen voor het feit dat ik geen abonnement heb aangeschaft voor twee maanden wat bedoeld is voor één maand en na één maand geen gebruik meer is van gemaakt. Ik wil jullie adviseren om eens goed in jullie database te kijken om mij in mijn recht te zetten. Ik ga zeker het bedrag betalen waar ik gebruik van heb gemaakt, maar absoluut niet meer dan dat!!

Tot slot wil ik nog vragen waarom het niet mogelijk is het bedrag in termijnen te kunnen betalen? Ik kan het bedrag van €334,- niet in een keer betalen. Ik wil een verzoek indienen om het bedrag in termijnen te betalen !

Met vriendlijk groet,
Ali Chok
icon

Beste antwoord door Jouke NS 7 januari 2019, 09:26

Hallo Ali chok en welkom bij de NS Community.

Zoals MoDe al aangeeft zijn de meeste gebruikers hier geen NS medewerkers maar andere reizigers die met je meedenken. Alleen Moderators zijn in dienst van NS en kunnen dus ook in de systemen kijken. Daarom is het in de meeste gevallen beter om direct bij de Klantenservice aan te kloppen. Zij kunnen namelijk direct met je meekijken. Een Moderator is helaas niet altijd beschikbaar.

Wanneer je NS Flex aanschaft betaal je de eerste maand direct. Vanaf de 2e maand betaal je voor je abonnement via een automatische afschrijving. Wanneer je het abonnement na 1 maand wijzigt betaal je in eerste instantie wel een tweede maand voor je abonnement. Dit komt omdat je het abonnement voor de ingang van de nieuwe maand in rekening wordt gebracht. De wijziging kun jij echter pas aanvragen na afloop van de eerste maand. Dit bedrag krijg je echter gewoon van NS terug. Ik wil je dan ook adviseren om het openstaande bedrag te voldoen aan NS. Waarom je originele betaling is teruggestort naar je eigen rekening kan ik zonder gegevens niet verklaren. Ik wil je hiervoor vragen om mij een privébericht te sturen. Kun je hierin je naam, adres, woonplaats, geboortedatum en e-mailadres benoemen? Je stuurt me een privébericht door op mijn naam te klikken en te kiezen voor "Stuur Bericht".
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Dag, u kunt het beste contact opnemen met de klantenservice via twitter/facebook/telefonisch. Bij deze community helpen reizigers elkaar, maar kunnen niet in databestanden van NS kijken en ook geen betalingsregelingen treffen.

U geeft aan een Flex-maandabonnement aangevraagd te hebben. Bij Flex kunt u na een maand het abonnement wijzigen of opzeggen. Beiden heeft u blijkbaar niet gedaan aan het eind van de 1e maand, waardoor uw maandabonnement is verlengd. Ik raad u aan zo snel mogelijk uw abonnement te wijzigen in Flex-basis (is geen abonnement, u betaalt niets, u gaat dan op rekening reizen) of op te zeggen. Dit kan via de klantenservice. Vergeet bij wijzigen of opzeggen niet om met uw kaart langs de kaartautomaat te gaan om te bevestigen. Doet u niets dan blijft uw abonnement doorlopen en gaat u ook voor de 3e maand betalen.
Hallo Ali chok en welkom bij de NS Community.

Zoals MoDe al aangeeft zijn de meeste gebruikers hier geen NS medewerkers maar andere reizigers die met je meedenken. Alleen Moderators zijn in dienst van NS en kunnen dus ook in de systemen kijken. Daarom is het in de meeste gevallen beter om direct bij de Klantenservice aan te kloppen. Zij kunnen namelijk direct met je meekijken. Een Moderator is helaas niet altijd beschikbaar.

Wanneer je NS Flex aanschaft betaal je de eerste maand direct. Vanaf de 2e maand betaal je voor je abonnement via een automatische afschrijving. Wanneer je het abonnement na 1 maand wijzigt betaal je in eerste instantie wel een tweede maand voor je abonnement. Dit komt omdat je het abonnement voor de ingang van de nieuwe maand in rekening wordt gebracht. De wijziging kun jij echter pas aanvragen na afloop van de eerste maand. Dit bedrag krijg je echter gewoon van NS terug. Ik wil je dan ook adviseren om het openstaande bedrag te voldoen aan NS. Waarom je originele betaling is teruggestort naar je eigen rekening kan ik zonder gegevens niet verklaren. Ik wil je hiervoor vragen om mij een privébericht te sturen. Kun je hierin je naam, adres, woonplaats, geboortedatum en e-mailadres benoemen? Je stuurt me een privébericht door op mijn naam te klikken en te kiezen voor "Stuur Bericht".
Helaas heb ik tot op heden nog niks van de starter van dit topic gekregen. Zodra ik meer weet laat ik het hier weten.
Helaas nog steeds geen privébericht van Ali chok. Mocht je alsnog een oplossing willen via deze community, dan mag je het altijd aangeven!
wat een gedoe allemaal, ik wil het gewoon opgelost krijgen. ik ga niet zomaar betalen heb daar de middelen niet voor.

kan iemand mij helpen
Hoi Chevorra en welkom op de NS Community!

Waar komt dit ineens vandaan? Tuurlijk zien we graag dat je geholpen wordt, maar ik kan zo niet zien wat de mogelijkheden zijn of wat je situatie is. Kun je hiervoor contact opnemen met onze klantenservice? Ze gaan graag kijken wat ze voor je kunnen doen. 🙂

Reageer