NS Flex reizen weekend bus op trein inchecken | NS Community
beantwoord

NS Flex reizen weekend bus op trein inchecken

  • 22 April 2022
  • 4 reacties
  • 252 Bekeken

Beste NS,

Voor mijn NS flex weekend vrij abbonement vroeg ik me af hoe het zit met overstappen van de bus op de trein. Ik zie in mijn OV reishistorie dat dit als een aparte reis wordt gezien, alleen weet ik niet hoe het zit met reizen met mijn abbonement en het moment van inchecken.

Ik neem vaak de bus van 18:11 om vervolgens de trein te nemen van 18:35, zodat ik gratis zou reizen met mijn abbonement op vrijdag. Destijds was de busmaatschappij nog niet aangesloten bij de bedrijven die meedoen met het NS abbonement, waardoor dit zover ik altijd zag, goed ging in mijn reishistorie. Nu is dat echter wel zo en vroeg ik me af of ik niet het volledige bedrag betaal als ik om 18:11 al bij de bus incheck en rond 18:30 incheck bij de trein. Kan iemand mij daar verder over inlichten? Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Remon

icon

Beste antwoord door Momo 22 April 2022, 14:40

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Een Flex Weekend Vrij abonnement is alleen voor treinreizen, het geeft geen vrij reizen met bus, tram of metro. Als je dus overstapt van bus naar trein en om 18:30 incheckt voor de trein op een vrijdag, reis je vrij met de trein. 

Hoi Remonvg, welkom op onze NS Community. Dat zou wel gewoon goed moeten gaan, omdat het abonnement gedeelte alleen voor de trein gepakt zou moeten worden.

Top, heel erg bedankt beide! Weet ik dat ook weer, was me nooit opgevallen dat de bus, tram en metro er niet bij hoorden.

Reputatie 7
Badge +1

Dan had je dus wat beter naar je nota moeten kijken-daar komen dus al die ritjes apart gespecificeerd op en verhogen dus het totaal.

Reageer