Hallo, graag informeer ik of het probleem van basistarief bij overstappen met verschillende vervoerders bij gebruikt van NS Flex al is opgelost? https://community.ns.nl/ns-flex-60/overstapkorting-niet-gekregen-bij-ns-flex-56664/index7.html
Echter in sommige topics zegt men dit probleem is er nog steeds. Dit is wel kwalijk, want de gemiddelde reiziger let niet op die dubbele basistarief die 9292 en NS als gevolg hanteert. Dit probleem is NIET aanwezig tijdens op saldo reizen.
Volgens de lange topic die ruim een jaar duurde, zou dit probleem in Maart verholpen worden met een software update met de vervoerder en TLS, hoe zit dit met Connexxion. NS Klantenservice verwijst mij naar Connexxion en reisplanner, deze 2 verwijzen mij naar de reisplanner(NS en 9292) en 9292 verwijst ook nr NS...schiet lekker op. NS klantenservice zegt: wij hanteren reisplanner en meer kan ik niet doen.
Mijn route via 9292:
7.41 uitcheck Bus GVB Sloterdijk €1,27
7.48 incheck NS Sloterdijk
7.55 uitcheck NS Zaandam €2,40
8.03 incheck bus Connexxion Houtveldweg/Zaandam
8.06 uitcheck bus Connexxion Albert Heijnweg Zaandam €1,14 (deze afstand is minder dan 1km)
Overstap tussen de 2 busvervoerders is ruim binnen de 35 min, dus het basistarief met de Connexxion bus zou niet gehanteerd mogen worden. Dit gebeurt echter wel. Ik wil graag bevestiging dat dit probleem al is opgelost, zoals in maart ons is verteld. Dit verschil zal mij ruim € 40 per maand schelen, en ik wil niet elke maand aan de telefoon zitten bij klantenservice.
Kennelijk heeft niemand daar van dit probleem gehoord en als ik verwijs naar het forum blijven ze bij hun verhaal dat zij reisplanner/9292 tarieven aanhouden mbt NS flex dus het is niet NS probleem als er een fout is. Een ander argument van hun is, je verandert van vervoerder en met trein ertussen, dus dan betaal je telkens basistarief. ECHTER met saldo reizen, betaal ik dit basistarief bij Connexxion niet!
Het liefst reis ik traject vrij met saldo, zodat dit probleem niet voorkomt maar dan zit ik aan een jaarabonnement vast.
Heb ik uberhaupt een poot op te staan als ik verwijs naar de eerdere topics waarbij dit probleem wordt aangekaart en deze klant het geld terugkreeg. NS kan spreken over coulance, dus klantenservice niks kan doen. Kan hier een aantekening worden gemaakt zodat ik als klant niet elke maand alles opnieuw moet uit te leggen of verwijzen naar de foum wat het probleem is? Als ik een koppige/niet goed geinformeerde persoon krijg, dan loop ik vast met deze issue en betaal ik maandelijks teveel.