beantwoord

NS Flex Traject vrij + Basistarief

  • 27 September 2020
  • 75 reacties
  • 3240 Bekeken

  • Sprinter
  • 4 reacties

Hallo, graag informeer ik of het probleem van basistarief bij overstappen met verschillende vervoerders bij gebruikt van NS Flex al is opgelost? https://community.ns.nl/ns-flex-60/overstapkorting-niet-gekregen-bij-ns-flex-56664/index7.html

Echter in sommige topics zegt men dit probleem is er nog steeds. Dit is wel kwalijk, want de gemiddelde reiziger let niet op die dubbele basistarief die 9292 en NS als gevolg hanteert. Dit probleem is NIET aanwezig tijdens op saldo reizen.
Volgens de lange topic die ruim een jaar duurde, zou dit probleem in Maart verholpen worden met een software update met de vervoerder en TLS, hoe zit dit met Connexxion. NS Klantenservice verwijst mij naar Connexxion en reisplanner, deze 2 verwijzen mij naar de reisplanner(NS en 9292) en 9292 verwijst ook nr NS...schiet lekker op. NS klantenservice zegt: wij hanteren reisplanner en meer kan ik niet doen.

Mijn route via 9292: 
7.41 uitcheck Bus GVB Sloterdijk €1,27
7.48 incheck NS Sloterdijk
7.55 uitcheck NS Zaandam €2,40
8.03 incheck bus Connexxion Houtveldweg/Zaandam
8.06 uitcheck bus Connexxion Albert Heijnweg Zaandam €1,14   (deze afstand is minder dan 1km)

Overstap tussen de 2 busvervoerders is ruim binnen de 35 min, dus het basistarief met de Connexxion bus zou niet gehanteerd mogen worden. Dit gebeurt echter wel. Ik wil graag bevestiging dat dit probleem al is opgelost, zoals in maart ons is verteld. Dit verschil zal mij ruim € 40 per maand schelen, en ik wil niet elke maand aan de telefoon zitten bij klantenservice. 
Kennelijk heeft niemand daar van dit probleem gehoord en als ik verwijs naar het forum blijven ze bij hun verhaal dat zij reisplanner/9292 tarieven aanhouden mbt NS flex dus het is niet NS probleem als er een fout is. Een ander argument van hun is, je verandert van vervoerder en met trein ertussen, dus dan betaal je telkens basistarief. ECHTER met saldo reizen, betaal ik dit basistarief bij Connexxion niet! 
Het liefst reis ik traject vrij met saldo, zodat dit probleem niet voorkomt maar dan zit ik aan een jaarabonnement vast.

Heb ik uberhaupt een poot op te staan als ik verwijs naar de eerdere topics waarbij dit probleem wordt aangekaart en deze klant het geld terugkreeg. NS kan spreken over coulance, dus klantenservice niks kan doen. Kan hier een aantekening worden gemaakt zodat ik als klant niet elke maand alles opnieuw moet uit te leggen of verwijzen naar de foum wat het probleem is? Als ik een koppige/niet goed geinformeerde persoon krijg, dan loop ik vast met deze issue en betaal ik maandelijks teveel. 

icon

Beste antwoord door Maxime NS 25 October 2020, 17:06

Bekijk origineel

75 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Zou het in zo'n geval ook helpen om het BTM gedeelte van Flex uit te schaken zodat je de busreizen gewoon van je saldo betaalt en het niet via Flex loopt? Dat scheelt weer dat je een extra kaart moet gebruiken, wat ook kan leiden tot vergissing in gebruik.

Badge +3

Het andere topic ging niet eens zozeer over Flex, maar een situatie waar CXX-GVB prima gaat terwijl het andersom (structureel/reproduceerbaar) mis gaat of ging.

Naar verluidt heeft CXX dit opgelost door een aanpassing in de software (eerder dit jaar), maar die heeft natuurlijk geen invloed op hoe Flex de prijs van een BTM reis (achteraf) berekent, alleen bij reizen op saldo.

Als dat dus met Flex ergens (structureel) mis gaat door een basistarief dat tóch gerekend wordt bij een geldige GVB-GVB of GVB-CXX overstap, dan moet dat opgelost worden.

In dit geval lijkt het in dat andere topic om een incidentele fout te gaan, want het hele bedrag is totaal niet te verklaren (€ 1,88 voor een rit die eigenlijk € 0,20 zou moeten kosten), en het gewoon GVB-GVB-GVB is.

In dit topic is dat wel te verklaren, GVB heeft dat door en berekent de juiste prijs. NS Flex dus niet?

ik zou het morgen misschien kunnen testen (GVB → Arriva Zuid-Holland Noord).

Nou, het is gelukt @Robert B . Ik heb een Flex BTM-overstap binnen 35 minuten met een treinreis ertussen. Zal binnen een paar dagen wel zien of ik opnieuw basistarief betaal. :smile:

Reputatie 7
Badge +3

Flex heeft dus zijn voor en nadelen. Maar waar NS wel het voordeel van het behouden van korting bij overstappen naar een andere vervoerder aangeeft op de site, is daar niets te vinden over de kwestie mbt het basistarief. Daar moet je als reiziger maar zelf achter komen.

Ik weet niet bij wie @Maxime NS dit nagevraagd heeft, maar ik zou haar willen adviseren het aan iemand anders te vragen want ze is helaas verkeerd voorgelicht. Ik heb het zelf voor de zekerheid getest (kwam toevallig zo uit) bij een overstap van GVB naar Arriva en dan gaat het gewoon goed. Omgekeerd trouwens ook. Alleen al in dit topic wordt bij 3 van de 4 gevallen het basistarief NIET opnieuw in rekening gebracht bij een overstap met een tussentijdse treinreis.

Dit is ook hoe het zou moeten werken en in de meeste gevallen gaat dit gewoon goed. Het is probleem van k88 is echt een specifiek probleem bij een overstap van GVB naar Connexxion in combinatie met Flex. Het antwoord is dus echt verkeerd (Flex werkt normaal gesproken namelijk niet zoals ze beschrijft) en het zou leuk zijn als iemand van NS het “antwoord” verwijdert.

 

Badge +3

Ik heb het niet bevestigd gekregen, maar ik verwacht dat als BTM van NS Flex wordt gehaald en het voor de facturatie niet meer als 1 hele reis kan worden bekeken, je ook het oude voordeel weer terugkrijgt.

Dat dus, voor CXX-GVB geen enkel probleem maar andersom nog wel (taak voor CXX, NS is geen partij in dit geval).

In geval van NS Flex dient NS gewoon de geldende regels/afspraken te volgen en (automatisch) de kosten voor een bus-trein-bus reis juist te berekenen/factureren. Dat is heel simpel, want alle transacties zijn bij Flex bekend in het NS systeem! Er is géén sprake van een stads/streek abonnement dat in de weg zou kunnen zitten.

Het zojuist (door @Maxime NS?) gemarkeerde ‘beste antwoord’ klopt dus niet, en ‘ik heb het niet bevestigd gekregen… ik verwacht dat als… ’ lijkt me ook niet de beste bewoording voor een sluitend antwoord, maar dat terzijde. :sweat:

Badge +3

Zie dit besluit (onderaan pagina 3, bij 1.a en in mindere mate 1.b) Reizen met NS Flex (BTM) zou de reiziger niet moeten benadelen, maar goed dat wordt later afgedekt door “zet BTM dan maar uit bij problemen”. Maar dat laatste heeft te maken met stads/streek/regio abonnementen die NS Flex niet (her)kent, logisch.

En daarbij de info van TLS/OV-chipkaart dat een BTM overstap binnen 35 minuten altijd geldig zou moeten zijn ongeacht de vervoerder en vervoermiddel (bus tram metro), en halte waar je uit- en weer instapt.

Navraag bij GVB leverde daarbij nog het antwoord op “als je tussen twee BTM ritten een (korte) treinreis maakt dan doet dat niets af aan de geldigheid van een BTM overstap binnen 35 minuten”.

Dus waarom zou dat bij Flex anders zijn, en alleen maar tussen bepaalde vervoerders én dan ook nog afhangen van de reisrichting?

En nogmaals, als de klantenservice je gelijk geeft is het toch een fout in de berekening?

Badge +3

NS Flex bestaat uit twee delen (zie https://www.ov-chipkaart.nl/mijn-ov-chip/kaartinformatie.htm of bij een automaat op station of supermarkt Toon Producten op kaart). Dat is Reizen op Rekening NS (trein) en Reizen op Rekening NS (bus tram metro).

Door het BTM deel van NS Flex te verwijderen (mogelijk sinds maart) is het voor alle andere niet-trein vervoerders net alsof je helemaal geen abonnement hebt.

Een overstap zal dan precies zo werken als op elke anonieme/persoonlijke kaart met saldo (of een GVB of stads/streek zone/ster/regio abonnement).

Als de transacties niet meer door NS verwerkt worden kan de fout die nu gemaakt wordt namelijk niet meer voorkomen. :sweat_smile:

Mij is ook nog niet duidelijk hoe het zit met een enkele BTM + treinreis. Uit de laatste reacties maak ik op dat er dan wel twee keer een basistarief in rekening gebracht mag worden. 

Toch vermeldt de Reisplanner wel een korting bij een overstap:

Kampen - Zwolle (alleen trein)

Kampen - Zwolle (met busrit vooraf)

Flex brengt die extra euro echter gewoon in rekening. Dat tikt lekker aan in een maand. In mijn situatie kan dit net het verschil maken tussen het wel/niet goedkoper zijn van een Traject Vrij tov losse reizen. 

Is dit nu wel of niet correct? Als het wel klopt moet NS/9292 de tarieven aanpassen, want nu is het gewoon valse voorlichting in de reisplanner. Dat is hoe dan ook niet eerlijk naar reizigers toe. 

Extra lastig is misschien dat ik in dit voorbeeld niet eens met NS reis, maar door Flex moet ik voor de facturatie wel bij NS zijn. De klantenservice weigerde overigens om het verschil terug te betalen. 

Badge +3

Mij is ook nog niet duidelijk hoe het zit met een enkele BTM + treinreis. Uit de laatste reacties maak ik op dat er dan wel twee keer een basistarief in rekening gebracht mag worden. 

Toch vermeldt de Reisplanner wel een korting bij een overstap:

Nee, dat extra basistarief (€ 0,98) mag dus niet!

Blauwnet is wel een uitzondering voor bus-trein maar NS (Flex dus) snapt dat niet.

Voor de tein betaal je dus voltarief, dat kan je niet verwijten aan NS maar aan Connexxion (bij op saldo)

Bij op rekening (NS Flex) zou de busrit € 0,98 minder moeten kosten.

Dank voor je voorbeeld @remco8264 en heel apart dat NS (Flex) echt iets weet van je 40% korting voor bus!

Dat is dus nieuw.

 

GVB doet in ieder geval wat juist is! Dus zou je nog kunnen overwegen om GVB Flex te nemen om het huidige probleem met NS Flex of Connexxion op saldo (€ 0,98 te veel per dag) te omzeilen

Geen idee of het inmiddels beter is, maar GVB Flex + Connexxion was tot deze lente een drama. Ik heb in verschillende regio's problemen gehad met inchecken. GVB Flex werd vaak niet herkend en er werd regelmatig gezocht naar saldo, dat dan weer heel lastig is om op te laden. Vaak ook nog een verhoogd instaptarief, waardoor je met 0 euro ook niet kunt inchecken. Speelde alleen met Connexxion, bij geen enkele andere vervoerder last van gehad.

@Robert B :

 

Ik zie volgens mij toch echt dat er 2 keer vol tarief in rekening is gebracht. Ik vraag mij dan ook af of @remco8264 wel een abonnement met korting heeft.

 

Trein € 3,79 = vol tarief

Bus   € 1,62 = ook vol tarief

Zonder Flex BTM krijgt NS die transacties helemaal niet te zien en is daarom geen partij meer. Andersom kan een BTM vervoerder waarschijnlijk wél zien dat je vorige transactie een treinreis was… 

Connexxion is hier de ‘schuldige’, net als Qbuzz in een ander langlopend geval (trein Dordrecht - Geldermalsen, Merwedelingelijn), en NS Flex.

Die zeiden op een gegeven moment zelfs “wij hanteren onze eigen regels” qua overstappen (ging om spits/dal)…

Dat werd overigens snel de kop ingedrukt, want ze hielden wel degelijk rekening met een overstap, door het starttarief niet dubbel te berekenen (maar dus wel op voltarief ipv korting of vrij reizen wegens eerdere incheck buiten de spits)! :joy:

En dat weer terwijl Arriva bij reizen op saldo en een overstap NS-Arriva in de spits gewoon een nieuwe reis rekent, inclusief starttarief en verlies van je langeafstandskorting (wat op zich correct is, maar bij Flex wél werkt).

 

Kortom de vervoersbedrijven maken er een zootje van. Wijzen stelselmatig naar elkaar en weigeren de problemen op te lossen. Inmiddels afgelopen maandag maar een rappel gestuurd naar de OV-Ombudsman met betrekking tot het Qbuzz topic, maar tot op heden ook geen reactie gehad. Ondertussen worden de reizigers dus nu al bijna zo’n 2 jaar van alle kanten bestolen. Prettig geregeld toch in Nederland hè. 

OK, ik ben ff in mijn reishistorie gaan spitten mbt dubbel tarief (andere werk locatie)en wat ziet ik….
 

Oude situatie: Heenreis wordt dubbeltarief gehanteerd, en terugreis niet. Geen flex, maar gewoon normaal op saldo.
Op mijn kaart stond NS Dalvoordeel OP SALDO, geen flex. Ik reisde tijdens spits met de trein, dus ik betaalde voltarief op saldo.

Dit is vanaf feb tm mei 5 x in de week en vanaf juli tm september 2x in de week (op de keren na dat ik niet de overstap haalde binnen 35min (niet vaak)
 

vb: Heenreis

02-09-2020
woensdag
Check-uit   Bus - GVB  
07:41   Station Sloterdijk
Check-in:   Bos en Lommerplein
€ 1,27
02-09-2020
woensdag
Check-in   Trein - NS  
07:43   Amsterdam Sloterdijk
Product:   Dal Voordeel (2e klas)
02-09-2020
woensdag
Check-uit   Trein - NS  
07:58   Schiphol Airport
Check-in:   Amsterdam Sloterdijk
Product:   Dal Voordeel (2e klas)
€ 3,80
02-09-2020
woensdag
Check-in   Bus - Connexxion / Breng / Hermes  
08:04   Schiphol, Airport
02-09-2020
woensdag
Check-uit   Bus - Connexxion / Breng / Hermes  
08:15   Schiphol-Rijk, Boeingavenue
Check-in:   Schiphol, Airport
€ 1,98

Mijn overstaptijd tussen gvb en connexxion/breng/hermes is 23 min.
De afgelegde afstand is ongeveer 6km. Dus er is sprake van dubbel basistarief.

 

Terugreis:
 

02-09-2020
woensdag
Check-uit   Bus - Connexxion / Breng / Hermes  
17:19   Schiphol, Airport
Check-in:   Schiphol-Rijk, Boeingavenue
€ 1,98
02-09-2020
woensdag
Check-in   Trein - NS  
17:20   Schiphol Airport
Product:   Dal Voordeel (2e klas)
02-09-2020
woensdag
Check-uit   Trein - NS  
17:41   Amsterdam Sloterdijk
Check-in:   Schiphol Airport
Product:   Dal Voordeel (2e klas)
€ 3,80
02-09-2020
woensdag
Check-in   Bus - GVB  
17:46   Station Sloterdijk
02-09-2020
woensdag

Check-uit   Bus - GVB  
17:51   Bos en Lommerplein
Check-in:   Station Sloterdijk

€ 0,32

Mijn overstaptijd tussen Connexxion/Breng/Hermes en GVB is 32 min. 
Er is GEEN dubbel basistarief. DIT IS CORRECT.

Dus dit probleem is niet bij alleen NS flex zo te zien, NS/9292 reisplanner geeft altijd dubbeltarief weer als er een treinreis tussenzit, wat niet juist is…mijn terugreis staat in de planners als Sloterdijk >>Bos en lommerplein € 1,30

@Maxime NS Bij wie moet ik nu zijn om mijn basistarief voor elke reis waar dit fout ging terug te krijgen?
Heel opvallend dat deze fout enkel 1 richting niet goed gaat. PFFF vraag me af hoeveel mensen dit eigenlijk hebben als buiten NS flex dit ook sprake van is

 

Oja, ik heb zojuist mij NS flex traject vrij opgehaald, met BTM uit. deze week ga ik bijhoudenof bij mijn nieuwe route geen sprake zal zijn met een foutief dubbeltarief, want dit kan dus ook met ‘op saldo’ reizen gebeuren.

Ik weet niet helemaal hoe Maxime ‘2 reizen met BTM’ bedoelt. Ik denk dat ze misschien 2 reizen met BTM bedoelt als in: 1 reis voor de treinreis en 1 erna. En dat deze BTM-reizen dan wel gewoon een of meerdere BTM-overstappen kunnen hebben zonder opnieuw het basistarief te betalen, ook met Flex. Meerdere BTM-overstappen achter elkaar gaan meestal goed, al gaan ze soms ook volledig fout (zie inderdaad andere topic).

Ik heb zelf helaas geen BTM-overstappen met treinreis ertussen, maar ik zou het morgen misschien kunnen testen (GVB → Arriva Zuid-Holland Noord). Ik twijfel echter of de uitkomst toegevoegde waarde heeft. Er zal waarschijnlijk worden gezegd dat het klopt als ik het basistarief opnieuw betaal en dat ik mazzel heb gehad als dit niet zo is. 

Heeft niemand verder een BTM-trein-BTM reis gemaakt waarbij sprake is van een overstap binnen 35 minuten? Aangezien het bij een overstap de ene kant op anders werkt dan een overstap de andere kant op, is het antwoord van Maxime hoe dan ook fout. Dan klopt de 37 cent die NS in rekening heeft gebracht voor het laatste stuk van de terugreis met GVB namelijk niet.

Reputatie 7

En NS denkt: hoera het volgende topic weer doodgezwegen en op naar het volgende topic. Klant betaald meer maar ja dan moet hij maar opletten.

al contact opgenomen over je tramrit van €1,88 die eigenlijk €0,20 was?

Nee, de rit van Syntus is altijd op 0,00 euro blijven staan en een andere rit van GVB kort erna is verder helemaal nooit op de factuur verschenen, de overstappen van die rit komisch genoeg wel. Daarom een factuur van 29 cent. :joy:

Als ik over al die transacties contact op moet gaan nemen ben ik wel even bezig en het moet wel om een substantieel bedrag (in mijn nadeel) gaan wil ik hier echt moeilijk over gaan doen.

Reputatie 7

@Robert B : dan snap ik niet dat het antwoord van Maxime hier als beste antwoord staat gemarkeerd. Lijkt er toch heel sterk op dat NS hier andere ideeën op na houdt.

Badge +3

@Robert B : dan snap ik niet dat het antwoord van Maxime hier als beste antwoord staat gemarkeerd. Lijkt er toch heel sterk op dat NS hier andere ideeën op na houdt.

Precies, men vindt blijkbaar dat reizen met NS Flex zich anders mag gedragen dan reizen op saldo (met een NS abonnement) of met een anonieme ov-chipkaart. Het gemarkeerde antwoord van @Maxime NS is dus op zijn minst discutabel.

Met wat geluk (willekeur, ligt er aan wie je treft) krijg je de meerkosten ook wel terug via de Klantenservice, heb het ook niet bedacht.

Aan de andere kant heeft NS Flex wel het voordeel dat je met behoud van korting of vrij reizen in de spits kunt overstappen naar een andere treinvervoerder. Dat was bij reizen op saldo niet mogelijk omdat het aanvangstijdstip van je reis niet bekend was.

Badge +3

De kwestie over opnieuw het basistarief moeten betalen bij btm-trein-btm is een non-issue, dat zou gewoon niet mogen gebeuren… :disappointed_relieved:

En als het wél mag (waarom dan?) zet het er dan inderdaad maar duidelijk bij in de voorwaarden van NS Flex.

Ik moet het nog steeds een keer testen maar weet vrijwel zeker dat het me lukt, een busrit naar het station, een treinrit van Eindhoven naar Strijp-S en dan een bus (of twee) terug naar huis.

Wie voor die bus terug naar huis dan opnieuw het basistarief moet betalen wordt ‘genaaid’ voor € 0,99 puur en alleen omdat je NS Flex hebt.

‘Zet het BTM deel van Flex dan maar uit of bel de Klantenservice voor je geld terug’ is géén goede oplossing, en alleen maar extra moeite, voor jouzelf én de Klantenservice.

Badge +3

Het is dus een gevalletje ‘computer says no’, en moet je dus maar zonder Flex BTM óf met een andere kaart reizen, zonder factuur (en dan zelf maar vanuit je reishistorie bij OV-chipkaart declareren, want bij reizen op saldo of met een andere kaart weet Mijn NS natuurlijk helemaal niets van je BTM ritten).

Ik vind het in ieder geval een heel slecht verhaal, als het NS Flex systeem maar in staat is om één stap terug te kijken, terwijl het met een anonieme kaart geen enkel probleem is (op wat uitzonderingen na, maar dat ligt dan aan bijv. Connexxion) :tired_face:

Aan antwoorden als ‘Ik heb het niet bevestigd gekregen, maar ik verwacht dat’ en 'welgemeende excuses’ en nu weer ‘destijds ook aangegeven … meerdere keren achteraangegaan maar er is nog niets over te vinden’ hebben we niet veel.

Het moet gewoon opgelost worden, en niet door elke keer zelf maar de Klantenservice te moeten benaderen, met het risico dat je iemand te spreken krijgt die geen flauw idee heeft waar je het over hebt.

OV-chipkaart is er helder over, een BTM-X-BTM overstap binnen 35 minuten is geldig en wat je in de tussentijd met je kaart gedaan hebt (bijv. saldo opgeladen of een treinreis gemaakt) doet er niet toe.

In jouw woorden 'bij stap 3 kijken we (alléén bij NS Flex) alleen maar naar stap 2’, ook al geeft stap 1 recht op iets totaal anders. :sweat:

 

Badge +3

Laatste voorbeeld dan nog maar, volledig met NS Flex inclusief BTM:

Stap 1: Trein Eindhoven - Helmond, 2e klas voltarief € 3,40 (13 TE)
Stap 2: Bus vanaf het station naar ergens, kosten € 1,14 waarvan € 0,99 basistarief
Stap 3: Bus binnen 35 minuten terug naar het station (kosten € 0,15 want je betaalt uiteraard niet opnieuw het basistarief)
Stap 4: Trein (binnen 35 minuten na uitcheck stap 1) terug van Helmond naar Eindhoven

Geloof het of niet, die treinrit van Stap 4 wordt keurig als overstap verrekend, en kost maar € 2,40 (zijnde het verschil tussen een NS treinreis van 13 en 26 TE).

Volgens de redenatie van Maxime (op basis van haar informatie) zou dat niet mogen, want je hebt met modaliteit bus gereisd (stap 2 en 3) en dan is stap 1 niet meer van toepassing bij NS Flex, toch!?

Praat bovenstaande dan maar eens fout :rofl: Is het een voordeeltje voor mij (en alle mensen die geen NS Flex hebben) óf is het gewoon zoals het altijd zou moeten werken (bij BTM-trein-BTM)?

Verder niets persoonlijks tegen jou @Maxime NS natuurlijk, maar een bevredigend/sluitend antwoord blijft uit.

Gooi het gerust nog een keer over de schutting naar de NS Flex specialisten, want van ‘… omdat je het kan oplossen met een tweede kaart of het uitzetten van BTM krijgt onze klantenservice er ook heel weinig mee te maken.’ worden klanten die er wél mee te maken hebben niet blij, zie andere topics over hetzelfde.

Badge +3

En uit het andere topic (pagina 5) nog de info van OV-chipkaart:

Basistarief bij overstappen van bus, tram of metro Reis je op saldo en stap je binnen 35 minuten over van bus, tram of metro naar een andere bus, tram of metro? Dan betaal je eenmaal het basistarief.
Na overstappen betaal je alleen nog voor de kilometers die je nog verder reist. Het maakt hierbij niet uit of je van vervoerder wisselt. 

Zie ook onderaan pagina 3 van dit besluit (dat specifiek voor NS Flex mét BTM). Maar goed, als het bij Connexxion op saldo al mis gaat verwacht ik er niet veel van.

GVB doet in ieder geval wat juist is! Dus zou je nog kunnen overwegen om GVB Flex te nemen om het huidige probleem met NS Flex of Connexxion op saldo (€ 0,98 te veel per dag) te omzeilen, ook al krijg je alleen 20/40% korting op je ritten met GVB (€ 1,27 + € 0,32 per dag).

Badge +3

Prima, een rit van Haarlem naar halte Duinoord in Bennebroek kost inderdaad € 2,25 met € 0,98 starttarief. Wegens de overstap binnen 35 minuten dus minus starttarief.

Er zullen vast nog wel andere gevallen zijn waar het incidenteel mis gaat, maar naar Connexxion lijkt het structureel mis te gaan, terwijl de andere kant op prima gaat.

 

 

Ik twijfel echter of de uitkomst toegevoegde waarde heeft.

Ik vind dit zeker van toegevoegde waarde, nu NS nog.

Ik vind dit zeker van toegevoegde waarde

Vind ik eigenlijk ook. :relaxed:

Ik bedoelde ook meer dat ik bang ben dat de bevestiging dat het inderdaad verkeerd loopt bij de heenreis van k88 uiteindelijk niets zal veranderen. 

Reageer