beantwoord

NS Flex traject vrij combineren met weekend vrij

• 11 October 2021
  • 3 reacties
  • 60 Bekeken

Goedemiddag, afgelopen zomer ben ik geswitcht naar NS Flex traject vrij. Hiervoor had ik een klassiek traject vrij en was het mogelijk om het weekend vrij abonnement als bijabonnement te nemen. Daarnaast werd de prijs voor weekend vrij goedkoper. 

Ik heb dan nu ook 2 vragen. Want is het mogelijk om NS Flex abonnementen te combineren? En is het nog steeds mogelijk (ook al moet ik een aparte OV-kaart hebben) om combi prijs te krijgen zoals vroeger bij de klassieke abonnementen? 

icon

Beste antwoord door Tochjo 11 October 2021, 17:29

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3

U kunt tegelijk een NS Flex Traject Vrij- en een NS Flex Weekend Vrij-abonnement hebben, maar die moeten dan wel elk op een eigen OV-chipkaart staan. Combineren op één OV-chipkaart is niet mogelijk.

Bij NS Flex kunnen geen bijabonnementen worden afgesloten. U zult voor uw Weekend Vrij-abonnement de reguliere prijs moeten betalen. Wel is Weekend Vrij als NS Flex-abonnement ook verkrijgbaar zonder de korting in de daluren; die hebt u niet nodig, want die is al inbegrepen bij uw Traject Vrij-abonnement, en dat scheelt dan drie euro per maand.

Reputatie 2

Hoi I.M.S., en welkom bij de NS Community!

Bijabonnementen bestaan helaas al een tijd niet meer. Voor NS Flex zijn ze nooit een optie geweest, maar ook voor reizigers die nog een klassieke variant van een abonnement hebben is het niet meer mogelijk om een bijabonnement te bestellen. 
Het is wel mogelijk om twee NS Flex contracten op jouw naam te hebben, maar dit kan nooit op dezelfde kaart. Als je gebruik wil maken van twee contracten, dan kan dit alleen door ook twee kaarten in bezit te hebben. Je krijgt hier geen verdere korting op. Wel kun je beide contracten los van elkaar aan- en uitzetten.

Dank voor jullie reactie en opheldering :) ik kan hiermee aan de slag

Reageer