Hallo,
Probleem met NS Flex.
Ik had op OVkaart een BUS-dal korting (40-4 Groningen/Drenthe = 40% korting in Dal-uren).
Na aanschaffen NS Flex blijkt ACHTERAF!!! opeens mijn 40-4-dal verwijderd.
Tarief in bus dus opeens 100%!
Geen informatie of attendering van NS gekregen dat bus-dal is verwijderd!
Hoe krijg ik extra bus kosten terug van NS (zij zijn het die mijn 40-4-bus-dal hebben verwijderd)
Beste antwoord door loklok8
Je regionale kortingsabonnement is niet verwijderd en staat gewoon nog op de kaart. Enkel is het zo dat NS Flex een hogere prioriteit heeft dan het kortingsabonnement, daardoor wordt het regionale abonnement niet aangeslagen en krijg je dus ook geen korting.
Het beste is om contact op te nemen met de klantenserviceom het BTM (bus, tram, metro) gedeelte van Flex uit te zetten. Je reist dan met de trein op rekening en in de bus, tram en metro weer op saldo. Je kortingsabonnement wordt dan gewoon weer herkend.
Je zou het kunnen proberen om de extra kosten via de klantenservice terug te krijgen, hoewel ik de kans klein inschat dat je het ook daadwerkelijk terug krijgt.