beantwoord

ns flex voor < 18

• 8 oktober 2018
  • 4 reacties
  • 211 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Ik ben blij dat ik eindelijk geen 20 euro steeds op mijn kaart moet laten staan, als ik af en toe met de trein reis. Voor een klein reisje naar Boxtel op en neer voor de school van mijn dochter, was ik weliswaar maar 15,- voor de treinreis kwijt, maar werd er toch 30,- van mijn rekening afgeschreven vanwege die ellendige 20,- euro op de kaart. Dus blij met NS-flex.

Niet zo blij dat mijn dochter van 13 nog steeds wel die ellendige 20,- op haar kaart moet laten staan....die OV-kaart is natuurlijk aan mijn rekening gekoppeld, dus word er nog steeds voor kleine trajecten die ik samen met haar reis, veel geld afgeschreven.

Kan ik die kaart van haar niet gewoon aan mijn NS-flex abonnement toevoegen. Ik moet er toch voor betalen, dus dat er betaald wordt, is dan toch gegarandeerd? Ik snap niet zo goed waarom die restrictie van alleen boven de 18 kan men een NS-flex abonnement aanschaffen....

Groet,
Neel
icon

Beste antwoord door Sivan NS 8 oktober 2018, 15:32

Beste Neelc. Het is in Nederland bij wet verboden om een contract te verkopen aan een minderjarige. En omdat “bestellen voor een ander” nog niet kan met NS Flex, kan niemand jonger dan 18 nu NS Flex bestellen.

We proberen het mogelijk te maken dat je voor een ander NS Flex kunt bestellen. Dit heeft een hoge prioriteit voor ons, omdat we zien dat hier behoefte aan. Hopelijk binnenkort dus geen gedoe voor je dochter!
Bekijk origineel

4 reacties

Hallo neelc en welkom bij de NS Community,

Ik snap je punt dat je graag wilt dat je dochter hier ook gebruik van kan maken. Ik kan helaas niets anders doen dan je suggestie doorzetten en mee hopen dat dit snel mogelijk wordt gemaakt.
Ja, dat zou heel fijn zijn.....:)
Beste Neelc. Het is in Nederland bij wet verboden om een contract te verkopen aan een minderjarige. En omdat “bestellen voor een ander” nog niet kan met NS Flex, kan niemand jonger dan 18 nu NS Flex bestellen.

We proberen het mogelijk te maken dat je voor een ander NS Flex kunt bestellen. Dit heeft een hoge prioriteit voor ons, omdat we zien dat hier behoefte aan. Hopelijk binnenkort dus geen gedoe voor je dochter!
Reputatie 7
Badge +3
@neelc
De toezegging dat U garant staat voor de betaling blijkt weinig waard te zijn. Ouders die alsnog weigeren te betalen voor hun minderjarige kinderen blijken van de rechter gelijk te krijgen bijv. als die kinderen een uitgave doen die niet de bedoeling van de ouders was. Stel uw dochter gaat niet naar school maar in plaats daarvan een dagje naar het strand, in zo'n geval kunt U weigeren te betalen.

Reageer