beantwoord

NS Flex voor minderjarigen

• 20 september 2018
  • 4 reacties
  • 293 Bekeken

Ik wil voor mijn abbonement op Walibi een ns flex abbonement afsluiten in de weekenden
Ik ben op het moment 17 en nog geen 18, Kan ik bij de betaling 18 invullen en mijn ouders laten betalen en dan vervolgens reizen met NS Flex of is dit een groot probleem en zoja wat zijn de eventuele gevolgen. Ik heb NS Flex alleen in oktober nodig vanwege Fright Nights
icon

Beste antwoord door Tamzin 20 september 2018, 10:46

Flex is niet mogelijk voor minderjarigen. De reden is dat als een minderjarige na afloop de rekening niet kan betalen en zijn/haar ouders ook weigeren te betalen de NS met de onbetaalde rekening blijft zitten. Daarom kunnen minderjarigen niet op krediet reizen. Een valse leeftijd opgeven valt onder fraude en kan leiden tot strafvervolging.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5
Badge
Dat lijkt me voor TS niet voordelig omdat normale abonnementen vaak geen maandvariant hebben.... Is het niet een idee om tijdelijk maandvarianten van abonnementen enkel voor minderjarigen te introduceren totdat NS Flex ook voor hen beschikbaar is? Minderjarigen worden op dit moment nogal benadeeld.

y
Reputatie 7
Badge +3
Flex is niet mogelijk voor minderjarigen. De reden is dat als een minderjarige na afloop de rekening niet kan betalen en zijn/haar ouders ook weigeren te betalen de NS met de onbetaalde rekening blijft zitten. Daarom kunnen minderjarigen niet op krediet reizen. Een valse leeftijd opgeven valt onder fraude en kan leiden tot strafvervolging.
Het gegeven antwoord van Tamzin klopt. Dit is helaas niet mogelijk. Je kan wel een normaal abonnement aanschaffen.
Ben ik het helemaal mee eens!

Reageer