beantwoord

NS Flex voordeel abonnement

  • 2 March 2023
  • 1 reactie
  • 46 Bekeken

Ik heb een NS flex voordeel abonnement.Met achteraf betalen.Nu is mijn vraag,als mijn man mee gaat,hoe gaat het dan met meereiskorting.hij heeft wel een o.v.kaart maar geen persoonlijke.Moet die wel saldo op zijn o.v.kaart hebben.En hoe gaat het met inchecken. Normaal moet je 10 euro op je kaart hebben staan voor inchecken.

 

icon

Beste antwoord door Tochjo 2 March 2023, 12:00

Bekijk origineel

1 reactie

Badge +3

Uw man kan op zijn OV-chipkaart bij een kaartautomaat het product Samenreiskorting en voldoende saldo laden. Als hij vervolgens incheckt in de daluren, dan zal bij uitchecken de ritprijs met korting in rekening worden gebracht. Voldoende saldo is hier minimaal 6 euro op de kaart om te kunnen inchecken, en natuurlijk genoeg om de ritprijs te kunnen laten afschrijven bij uitchecken.

Een alternatief is dat uw man een e-ticket met Samenreiskorting koopt. Die zijn er voor een enkele reis en voor een dagretour. Dan gebruikt uw man de OV-chipkaart niet. Het e-ticket kan worden afgedrukt of in de NS-app geladen. In beide gevallen gebruikt uw man de vierkante barcode op het ticket om eventuele poortjes te passeren bij het betreden of verlaten van het station.

Merk op: bij een e-ticket wordt voor de daluren gekeken naar het tijdstip van reizen en mag uw man zich tijdens de spitsuren niet in de trein bevinden. Bij Samenreiskorting op een OV-chipkaart geldt het tijdstip van inchecken en mag uw man dus wel in de spitsuren reizen, als hij maar in de daluren is ingecheckt.

U doet zelf verder niets anders dan normaal: u checkt gewoon in en uit met de OV-chipkaart waar uw abonnement op staat. Bij controle in de trein zal de conducteur nagaan dat uw man met u samen reist.

Zie verder www.ns.nl/samenreiskorting voor alle informatie. De tekst op die pagina is geschreven voor de persoon die meereist, dus voor uw man.

Reageer