beantwoord

ns flex voordeel gestopt

  • 13 February 2024
  • 6 reacties
  • 96 Bekeken

In Januari heb ik mijn NS flex voordeel stop gezet, in februari is dit ingegaan en heb ik er niet voor betaald en nu krijg ik weer een rekening van €5,60, heb al vanaf november niet met de nS gereisd, op deze manier is het wel een kostbaar voordeel

icon

Beste antwoord door mrfreeze 13 February 2024, 09:32

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Wij kunnen u hier als medereizigers niet  helpen. Wij hebben geen toegang tot uw gegevens.  U kunt het beste even contact opnemen met Klantenservice, 030 7515155 en het daar uitleggen.

Reputatie 7
Badge +3

In Januari heb ik mijn NS flex voordeel stop gezet, in februari is dit ingegaan

Dat kan eigenlijk niet. Wijzigingen bij Flex gaan altijd direct in.

nu krijg ik weer een rekening van €5,60, heb al vanaf november niet met de nS gereisd, op deze manier is het wel een kostbaar voordeel

Je kunt in Mijn NS onder het kopje ‘Betalingsoverzicht’ de factuur downloaden. Daarop staat precies gespecificeerd waar deze kosten voor zijn. Dat zou veel duidelijk moeten maken.

Voor verdere vragen, zie hierboven het advies om contact op te nemen met de klanteNService.

Ik moet voor de komende maand weer betalen, wert nu al dat ik om medische reden her geen gebruik van kan maken.

 

Factuurnummer 43 001 48 477 97

40% korting buiten de spits 12-02-2024 t/m 11-03-2024 € 3,40
40% korting in het weekend 12-02-2024 t/m 11-03-2024 € 2,20
Vol tarief in de spits 12-02-2024 t/m 11-03-2024 € 0,00
Subtotaal € 5,60

Reputatie 7
Badge +3

Dan is het abonnement op de een of andere manier toch niet goed stopgezet. Je kunt dit het makkelijkst doen door het te wijzigen naar Flex Basis. Dan heb je geen abonnementskosten, krijg je dus ook geen korting, maar reis je nog wel op rekening.

Voor eventuele restitutie moet je echt bij de klanteNService zijn.

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer je blijft betalen voor Dal voordeel dan heb je deze niet omgezet naar flex basis of niet goed opgezegd. Bij opzeggen en niet verwijderen van de kaart gaat het automatisch naar flex basis. Wijzigingen bij flex gaan direct in.

Je kunt in MijnNS zien welke abonnementen aan jouw kaart gekoppeld zijn en daar wijzigen naar basis als dal voordeel nog actief is.

NS geeft in de regel achteraf geen restitutie. Je had het abonnement gewoon kunnen gebruiken.

Het typische is dat ik vorige maand €0.00 mest betalen en er is daarna niets veranderd en nu staat er weer een rekening klaar, het was dus blijkbaar wel goed ingesteld.  

 

Reageer