Skip to main content
Antwoord

NS Flex vragen

• February 28, 2025
  • 6 reacties
  • 83 Bekeken

Zojuist een NS Flex Dal voordeel aangeschaft die morgen (01-03-2025) in moet gaan.
Ik wil morgen met de trein naar Rotterdam, wat moet ik verder doen, gewoon in- en uitchecken met mijn OV-kaart ?

Beste antwoord door MoDe

Dank voor jullie antwoorden.
Kan het nog zijn dat het aanschaffen van een e-ticket ook korting (of nog meer korting) oplevert ?

Alleen prijs/tijd-tickets, tickets die je ruim van te voren online koopt, kunnen meer dan 40% voordeel opleveren. E-tickets kun je echter niet meer wijzigen en je krijgt geen geld terug, wanneer je ze aangeschaft hebt.

Je krijgt geen extra korting vanwege jouw abonnement als je een actieticket aanschaft.

De korting van jouw abonnement wordt berekend bij inchecken met de ov-kaart waarop het abonnement staat tijdens de daluren.

Een goede reis!

6 reacties

• Auteur
  • Op het juiste spoor
  • February 28, 2025

Oh ja en de Flex Dal voordeel abonnement heb ik gekoppeld aan mijn OV-chipkaart natuurlijk.

Tochjo
Forum|alt.badge.img+4
  • February 28, 2025

Had u al NS Flex? Dan hoeft u inderdaad alleen in- en uit te checken met uw OV-chipkaart.

Had u nog geen NS Flex? Dan moet u voorafgaand aan de reis nog NS Flex/Reizen op Rekening op uw kaart laden bij een kaartautomaat. Houd uw kaart voor de lezer, kies Ophalen bestelling en volg de instructies op het scherm. U krijgt hierover morgen nog een mail, omdat dit pas kan op de ingangsdatum. Daarna is het ook gewoon in- en uitchecken met uw OV-chipkaart.

mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • February 28, 2025

Hoi HansOlo,

Je hoeft inderdaad alleen maar in- en uit te checken met je OV-chipkaart. De korting wordt automatisch verrekend. Als dit je eerste Flex-abonnement is moet je nog wel langs een kaartautomaat om het product ‘op te halen'.

EDIT: Hij is toch weer iets sneller ...

• Auteur
  • Op het juiste spoor
  • February 28, 2025

Kan het nog zijn dat het aanschaffen van een e-ticket ook korting (of nog meer korting) oplevert ?

Tochjo
Forum|alt.badge.img+4
  • February 28, 2025

Abonnementhouders kunnen alleen van de korting van hun abonnement profiteren door in en uit te checken met de OV-chipkaart waarop het abonnement staat. Ze kunnen geen e-tickets met korting voor zichzelf kopen als ze hun abonnement willen gebruiken.

In theorie zou het zo kunnen zijn dat een PrijsTijd Deal meer korting geeft dan het abonnement, maar dat zal niet zo zijn voor een reis die een dag later al plaatsvindt. De hogere kortingen worden gegeven voor reizen verder in de toekomst.

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • Antwoord
  • February 28, 2025

Alleen prijs/tijd-tickets, tickets die je ruim van te voren online koopt, kunnen meer dan 40% voordeel opleveren. E-tickets kun je echter niet meer wijzigen en je krijgt geen geld terug, wanneer je ze aangeschaft hebt.

Je krijgt geen extra korting vanwege jouw abonnement als je een actieticket aanschaft.

De korting van jouw abonnement wordt berekend bij inchecken met de ov-kaart waarop het abonnement staat tijdens de daluren.

Een goede reis!