beantwoord

NS Flex Weekend Voordeel (OV-chipkaart verplicht?)

  • 8 March 2023
  • 2 reacties
  • 232 Bekeken

Ik wil graag het NS Flex Weekend Voordeel abonnement afsluiten, maar is hierbij het nemen van een OV-chipkaart verplicht?

 

En als dit verplicht is, zijn er al plannen zodat je dit kan afnemen zonder dat je altijd een OV-chipkaart bij je moet hebben?

icon

Beste antwoord door Tochjo 8 March 2023, 18:26

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3

Een abonnement staat altijd op een persoonlijke OV-chipkaart. De abonnementhouder kan alleen profiteren van de korting van zijn abonnement door in en uit te checken met de OV-chipkaart waarop het abonnement staat. Dus ja, een OV-chipkaart is verplicht.

Er zijn wel plannen om dat in de toekomst te veranderen. Zo is het nu mogelijk te reizen met je bankpas, eventueel via een app op een telefoon met NFC-functionaliteit. Dat kan nu alleen nog tegen vol tarief, maar er wordt over gesproken dat in de toekomst ook mogelijk te maken voor abonnementhouders. Maar het zal nog wel een tijd duren voor het echt zover is.

Reputatie 7
Badge +1

Een abonnement staat altijd op een persoonlijke OV-chipkaart. De abonnementhouder kan alleen profiteren van de korting van zijn abonnement door in en uit te checken met de OV-chipkaart waarop het abonnement staat. Dus ja, een OV-chipkaart is verplicht.

Er zijn wel plannen om dat in de toekomst te veranderen. Zo is het nu mogelijk te reizen met je bankpas, eventueel via een app op een telefoon met NFC-functionaliteit. Dat kan nu alleen nog tegen vol tarief, maar er wordt over gesproken dat in de toekomst ook mogelijk te maken voor abonnementhouders. Maar het zal nog wel een tijd duren voor het echt zover is.

Ik denk dat dit toch wel lastig gaat worden omdat je dan naast je bankpas ook altijd je id-bewijs moet gaan tonen. Ik ben daar geen voorstander van. 

Reageer