Ns Flex Weekend vrij geldig bij andere vervoerders? | NS Community
beantwoord

Ns Flex Weekend vrij geldig bij andere vervoerders?

  • 20 June 2022
  • 3 reacties
  • 2459 Bekeken

Hi, 

Ik heb een NS flex weekend vrij abonnement besteld, waarbij het mij in de voorwaarden niet duidelijk werd of deze ook geldig is bij andere vervoerders. Nu sprak ik net iemand van de NS klantenservice, die lachte toen ik dit vroeg omdat het heel raar zou zijn als de NS de reis bij andere vervoerders zou betalen. Dus het antwoord: nee, NS flex is alleen geldig bij de NS. Als ik hier op het forum de berichten van anderen lees, wordt er echter vaak gereageerd dat dit wel het geval is. Voordat ik voor een uber grote rekening kom te staan: is er iemand die mij (aan de hand van artikelnummer van de voorwaarden?) duidelijk kan maken wat nu wel en niet klopt? 

icon

Beste antwoord door Tamzin 20 June 2022, 10:00

Bekijk origineel

3 reacties

De betrokken klantenservice medewerker verkoopt helaas kletskoek. Weekend Vrij is ook geldig bij andere treinvervoerders. Bij het het switchen van vervoerder moet u uiteraard wel uit/inchecken.

https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-ov-chipkaart/geldigheid-van-vervoerbewijzen.html

Het overzicht is niet helemaal up-to-date, uw ticket is inmiddels ook geldig bij VIAS voor het traject Arnhem-Emmerich. 

De betrokken klantenservice medewerker verkoopt helaas kletskoek. Weekend Vrij is ook geldig bij andere treinvervoerders. Bij het het switchen van vervoerder moet u uiteraard wel uit/inchecken.

https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-ov-chipkaart/geldigheid-van-vervoerbewijzen.html

Het overzicht is niet helemaal up-to-date, uw ticket is inmiddels ook geldig bij VIAS voor het traject Arnhem-Emmerich. 

Duidelijk, bedankt voor de link. Beetje jammer dat mensen op het forum het beter weten dan de werknemers van NS zelf…

Maar dan weet ik dat dit abonnement toch de juiste keuze is voor mij. Bedankt! 

Reputatie 7
Badge +1

Ik vermoed dat U het niet zo duidleijk heeft gevraagd (want U stelt de vraag hier nou ook niet zo duidelijk)  en dat die betr. medewerker dacht dat U BusTram bedoelde-en daar geldt het dus niet op. Wel op vrijwel alle Binnenlandse treintjes hier in NL. Enb dat staat heel duidleijk makkelijk zat zo te vinden in de algemene inleiding

Reageer