beantwoord

ns flex weekend vrij internationaal

  • 3 June 2023
  • 7 reacties
  • 822 Bekeken

Klopt het dat je met ns weekend vrij ook de internationale ns lijnen in het weekend zonder kosten kan gebruiken? 
Bijvoorbeeld zaterdag morgen vroeg van Zwolle via Rotterdam naar Brussel met ic van de ns. 

icon

Beste antwoord door Henkpeetersen 3 June 2023, 19:16

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Nee dat klopt niet. Naar België dient u sowieso vanaf de grens met Nederland een aanvullend ticket te hebben. Enkele grensstations in Duitsland zijn met Weekend vrij wel bereikbaar, De belangrijkste daarvan is Aachen.

Dank. Hoe lees ik het schema in deze link:

https://support.nsinternational.com/app/answers/detail/a_id/9913/~/hoeveel-korting-krijg-ik-met-mijn-ns-abonnement-op-een-internationale-reis%3F#

Badge +3

Die tabel geldt voor het kopen van een internationaal ticket vanaf je vertrekstation naar het buitenland. Je ov-chipkaart (met abonnement) gebruik je dan niet, maar moet je wel bij je hebben om je recht op korting in Nederland aan te tonen.

Bij het bestellen geef je aan welk abonnement je hebt, de korting op het Nederlandse deel wordt dan in de prijs verrekend.

Bij internationale reizen is er geen middagspits (doordeweeks 16:00-18:30).

Dank. Helder. 

Ik heb de reis via ns internationaal ingevoerd. 2 kind en volwassene mee met samenreis korting. Lijkt dat samenreiskorting niet verwerkt wordt. Hoe nu?

Reputatie 7
Badge +1

U heeft voor het Early-Bird tarief gekozen. Dit tarief is enkel te combineren met een abonnement dat recht geeft op 100% korting. Samenreiskorting is dus niet geldig voor dit tarief.

Op het Flex tarief is samenreiskorting wel geldig. 

 

Early Bird: het laagste tarief

  • Te boeken tot en met 7 dagen voor vertrek
  • Gegarandeerd beschikbaar
  • De hoogte van het Early Bird - tarief is afhankelijk van het vertrek- en aankomststation
  • Op maandag t/m donderdag is dit tarief goedkoper dan op vrijdag t/m zondag
  • Uw ticket is tot de dag voor vertrek te wijzigen tegen € 5 vergoeding
  • Te boeken online, bij de NS International-balie in de Servicewinkeltelefonisch bij het NS International Service Center of het reisbureau
  • Te combineren met NS- en NMBS abonnementen die recht geven op 100% korting

 

Zie voor meer informatie: https://www.nsinternational.com/nl/treinen/intercity-brussel

Dank. 

Reageer