Een abonnement dat op 10 augustus ingaat, kan vanaf 10 september worden opgezegd. Als u op 10 september meteen opzegt, dan zou u geen factuur moeten krijgen voor de volgende maand.
Mocht u enkele dagen later opzeggen, dan krijgt u wel een factuur voor de volgende maand, maar na opzegging krijgt u dan een evenredig deel van de te veel betaalde abonnementskosten terug. Het abonnement hoeft dus niet een heel aantal maanden te lopen, maar kan na de eerste maand op elk moment worden beëindigd.
Als u in uw voorbeeld situatie op 10 september opzegt of wijzigt naar het gratis Flex Basis betaalt u niet voor een 2e maand Weekend Vrij. De factuur wordt kort na middernacht gemaakt. Zegt u dus daarvoor op, dan bent u de factuur voor.
Doet u dit echter op 11 september (wanneer de factuur al gemaakt is) dan wordt er wel voor een 2e maand Weekend Vrij een factuur gemaakt en geincasseerd, u ontvangt dan wel het maandbedrag van die nieuwe maand minus 1 dag terug.
Dus dan moet ik de wekker zetten. Tenminste, als ik niks teveel wil betalen en zelfs €1.67 al teveel vind.
Waarom kan ik niet gewoon op 11 augustus aangeven dat ik per 10 september wil opzeggen?
Dank voor de reacties trouwens!
Waarom kan ik niet gewoon op 11 augustus aangeven dat ik per 10 september wil opzeggen?
Dat zou wel handig zijn maar dat kan helaas niet. Een wijziging of opzegging bij Flex gaat direct dezelfde in. Geen idee of dat slechts een keuze is van NS of een beperking in het systeem. Het voorkomt wel dat iemand die een datum in de toekomst heeft aangegeven alsnog naar een andere datum wil wijzigen.