beantwoord

Ns flex weekend vrij...vermelding op zuil en machine

• 1 augustus 2020
  • 2 reacties
  • 123 Bekeken

Reputatie 4

Goedemorgen,

ik heb zojuist een flex weekend vrij abbo aangeschaft met weekendvrij (en op de mn ov chipkaart gezet bij de automaat). Als je incheckt lees je echter ‘ reizen op rekening’ en niet weekend vrij oid. Klantenservice kon zien dat het abbo wel goed geactiveerd staat op de kaart. Klopt het dan dat de zuil zegt ‘reizen op rekening’ ipv weekend vrij gratis? Want die melden kreeg ik vroeger bij mn eerdere weekend vrij wel. 

icon

Beste antwoord door Tochjo 1 augustus 2020, 10:09

Dit klopt; bij het in- en uitchecken ziet u op het schermpje inderdaad alleen staan "Reizen op Rekening Trein", zonder enige vermelding van het Weekend Vrij-abonnement. Maar dat is zoals het hoort. U checkt gewoon in en uit met de OV-chipkaart waarop NS Flex staat, en aan het eind van de maand krijgt u een factuur waarop de ritten in het weekend een prijs van 0,00 euro hebben.

De reden hiervoor is dat bij NS Flex het abonnement niet op de kaart zelf staat; op de kaart staat alleen het product Reizen op rekening. Dat maakt het mogelijk om eenvoudig wijzigingen door te voeren in Mijn NS zonder dat deze bij een kaartautomaat bevestigd hoeven te worden.

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3

Dit klopt; bij het in- en uitchecken ziet u op het schermpje inderdaad alleen staan "Reizen op Rekening Trein", zonder enige vermelding van het Weekend Vrij-abonnement. Maar dat is zoals het hoort. U checkt gewoon in en uit met de OV-chipkaart waarop NS Flex staat, en aan het eind van de maand krijgt u een factuur waarop de ritten in het weekend een prijs van 0,00 euro hebben.

De reden hiervoor is dat bij NS Flex het abonnement niet op de kaart zelf staat; op de kaart staat alleen het product Reizen op rekening. Dat maakt het mogelijk om eenvoudig wijzigingen door te voeren in Mijn NS zonder dat deze bij een kaartautomaat bevestigd hoeven te worden.

Reputatie 4

Dank je Tochjo! Ik vermoedde al zoiets maar fijn om zekerte weten. Via mijn NS maar even checken of alles klopt maar dat zal wel. Wordt er niet makkelijker op (zei oma☺️)

Reageer