beantwoord

NS Flex wijziging

• 29 maart 2021
  • 5 reacties
  • 73 Bekeken

Gisterochtend heb ik mijn NS Flex gewijzigd naar Weekend Vrij. Een paar uur later ben ik gaan reizen. Ik zie dat er netjes € 0,00 in rekening is gebracht, maar de bevestiging kwam pas vanmorgen binnen, evenals het bericht dat de wijziging is verwerkt. Dit werkt verwarrend. Hoe kan dit? Willen jullie dit oplossen?

icon

Beste antwoord door Stijn NS 29 maart 2021, 18:08

Vanaf gisterochtend speelde er een storing waardoor NS Flex bevestigingsmails niet tijdig werden verstuurd. Deze is vanochtend verholpen, vandaar dat je inmiddels de mail ook al binnen hebt. Dit was dus een uitzonderlijke situatie, normaal gezien ontvan je de betreffende e-mail binnen een half uur.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Een Flex-abonnement of Flex-wijziging gaat per direct in. Het is dan ook heel vervelend dat de bevestiging veel later komt, zeker als je voor het eerst met Flex te maken hebt. Heb je ook al contact gehad met de klantenservice telefonisch, via Twitter Facebook of chat?

Nee, ik had geen tijd om eerst uitgebreid te chatten met de klantenservice.

Er op vertrouwend dat de wijziging per direct ingaat, ben ik gewoon gaan reizen. Dat gaat dus ook goed, alleen is de bevestiging pas vanmorgen gekomen, met als ingangsdatum gisteren.

Vanaf gisterochtend speelde er een storing waardoor NS Flex bevestigingsmails niet tijdig werden verstuurd. Deze is vanochtend verholpen, vandaar dat je inmiddels de mail ook al binnen hebt. Dit was dus een uitzonderlijke situatie, normaal gezien ontvan je de betreffende e-mail binnen een half uur.

Badge +3

Bekend probleem, en in de bevestigingsmail staat bij mijn weten ook geen tijdstip vanaf wanneer je abonnement gewijzigd zou zijn. Wellicht een idee om dat erbij te zetten, net als in de mails die je bij een klassewissel krijgt?

Wat je in zo’n geval aan kunt houden is de informatie op je Mijn NS startpagina. Zodra daar het juiste abonnement staat (meestal enkele minuten na de aanvraag) dan is het in orde.

In de bevestigings- en in de verwerkingsmail staat gelukkig de ingangsdatum van je nieuwe abonnement.

Ik ben inderdaad van de startpagina uitgegaan.

Reageer