beantwoord

NS geeft verkeerde informatie bij aanschaffen abnnement

• 25 november 2016
  • 1 reactie
  • 135 Bekeken

Ik heb gisterenavond een Dal Vrij abonnement proberen aan te schaffen. Na de eerste poging kreeg ik, nadat ik via IDEAL een betalingsopdracht had gedaan van het NS systeem de melding dat de betaling niet verwerkt kon worden. Ik meteen de NS gebeld en die konden zien dat de betaling inderdaad niet gelukt was en dat de bestelling vandaag de status niet verwerkt zou krijgen. Er zou geen geld van mijn rekening worden afgeschreven. Daar mijn huidige abonnement 1 december afloopt en ik iets nieuws moest hebben heb ik meteen nog een poging gedaan. Dit keer lukte het wel. Ik heb nog een keer met de "klantenservice" gebeld en toen kreeg ik te horen dat de eerste bestelling inderdaad niet gelukt was en dat ik het geld automatisch terug zou krijgen maar dat kon wel 2 weken duren. Toen ik aangaf niet zo lang zonder het geld te kunnen was het antwoord daarop: heel vervelend maar helaas. Wij kunnen niets doen. Vandaag zag ik in MijnNS nog steeds 2 kaarten in bestelling staan en ik heb opnieuw gebeld. Eerst kreeg ik een dame aan de lijn die ik vier keer het probleem uit moest leggen voordat ze ook maar iets begreep. Na navraag bleek dat inderdaad 2 kaarten zijn aangevraagd en dat er niet direct iets aan gedaan kan worden. Als ik de kaarten krijg moet ik er maar 1 ongeldig maken, dan krijg ik mijn geld terug. Dat kan echter zo'n drie weken duren. Toen ik opnieuw aangaf het geld niet te kunnen missen kreeg ik weer een hoop medelijden maar geen hoop op een snellere afwikkeling. Een volgende medewerker had nog weer een ander verhaal. Kunnen jullie begrijpen dat ik geen van de medewerkers meer kan vertrouwen en dat ik het heel vreemd vind dat ik nu in de problemen moet zitten omdat het NS systeem een fout maakt (en een medewerkster ook) en NS het niet snel op wil lossen en mij met de ellende laat zitten. Wat voor een bedrijf ben je dan als je je klant bedriegt, besteelt en dan laat vallen. Is er in het Forum nog iemand met een beetje hart bij de NS die wel een oplossing ziet?
icon

Beste antwoord door Miriam NS 25 november 2016, 19:55

Hallo duiven1959, vervelend dat dit zo is gelopen.
Ik zoek graag even uit wat ik voor je kan betekenen. Zou je mij een privébericht willen sturen met je NAW-gegevens, geboortedatum en OV-Chipkaartnummer? Dan kijk ik even voor je.

UPDATE: Na contact met de financiële afdeling bleek dat ik in dit geval niet veel extra kon betekenen. Inmiddels is de extra kaart stopgezet en heb ik het verzoek gedaan het te veel betaalde bedrag z.s.m. terug te storten.
Bekijk origineel

1 reactie

Hallo duiven1959, vervelend dat dit zo is gelopen.
Ik zoek graag even uit wat ik voor je kan betekenen. Zou je mij een privébericht willen sturen met je NAW-gegevens, geboortedatum en OV-Chipkaartnummer? Dan kijk ik even voor je.

UPDATE: Na contact met de financiële afdeling bleek dat ik in dit geval niet veel extra kon betekenen. Inmiddels is de extra kaart stopgezet en heb ik het verzoek gedaan het te veel betaalde bedrag z.s.m. terug te storten.

Reageer