beantwoord

NS GROEP IZ NS REIZIGERS - afschrijving privé rekening

  • 26 maart 2018
  • 6 reacties
  • 7314 Bekeken

Goedenavond,

al een aantal keer is er 50 euro van mijn rekening afgeschreven onder de naam NS GROEP IZ NS REIZIGERS.
In de omschrijving staat een bestelnr. weergegeven.

Wat houdt dit in?! Geen idee waar deze kosten vandaan komen. Ik heb een persoonlijke ov-chip kaart met een trajectvrij abonnement.

Hoor het graag, dank alvast!

Met vriendelijke groet,
Sharelle Henry
icon

Beste antwoord door Erryt NS 28 maart 2018, 19:19

Hallo sharellehenry en welkom op het NS Forum,

Ben je er inmiddels al achtergekomen? Ik wil mij ook aansluiten bij het bovengegeven advies. Je kan altijd contact opnemen met onze klantenservice als je meer informatie wilt van een incasso die van ons afkomstig is. Ook via Mijn NS kan je deze informatie achterhalen onder het kopje 'mijn facturen'.

Contact met ons opnemen gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). Je kan er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS), een e-mail te sturen via dit contactformulier of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook. Op deze pagina vindt je daarnaast nog andere contactmogelijkheden, zoals het postadres.
Bekijk origineel

6 reacties

Hoi Sharelle,

Ik weet niet hoe veel uw Traject Vrij abonnement kost, maar wellicht abonnementskosten of kosten voor reizen buiten het traject? Je zou via je mijn ns account de facturen kunnen zien en zien waar het vandaan komt.

Groetjes Jena
Reputatie 7
Badge +3
Wanneer deze €50 eens per jaar worden afgeschreven is het mogelijk een Dalvoordeelabonnement wat nooit opgezegd is en dan ieder jaar jaar automotisch wordt verlengd. Maar hier zou je wel een aantal weken voor de verlengingsdatum een mail van moeten ontvangen.

De klantenservice kan dit met het bestelnummer controleren.
Reputatie 7
Badge +4
Het kan gaan om reizen buiten het traject of om huur bij een ov-fietskaart. Eventueel kan een bedrag voor te laat terugbrengen of voor op een andere plaats dan de huurplek. Een afschrijving van 50 euro is verder typisch voor de verlenging van een Dalvoordeelabonnement.
Reputatie 7
Badge +3
Bij een Traject-Vrij jaarabonnement worden de reizen buiten het traject samen met het bedrag van de nieuwe maand afgeschreven, alleen bij een maand abonnement zal dat apart worden gefactureerd. Dit zijn alleen over het algemeen niet van die mooie ronde bedragen van €50, evenals de huur van OV-fiets.

Ik zou het dan toch in de hoek van een Dalvoordeelabonnement zoeken.
Hopelijk kan de klantenservice duidelijkheid geven.
Hallo sharellehenry en welkom op het NS Forum,

Ben je er inmiddels al achtergekomen? Ik wil mij ook aansluiten bij het bovengegeven advies. Je kan altijd contact opnemen met onze klantenservice als je meer informatie wilt van een incasso die van ons afkomstig is. Ook via Mijn NS kan je deze informatie achterhalen onder het kopje 'mijn facturen'.

Contact met ons opnemen gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). Je kan er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS), een e-mail te sturen via dit contactformulier of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook. Op deze pagina vindt je daarnaast nog andere contactmogelijkheden, zoals het postadres.
Badge +3
Het zal toch niet een van de horror correctietarieven zijn voor een of ander foutje met in- of uitchecken met NS Flex :? Dan mag Thomas NS daar in duiken!

Reageer