beantwoord

NS Groep IZ Reizigers

• 26 oktober 2016
  • 5 reacties
  • 326 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hallo,

Op 19-10 is er 50 euro van mijn rekening geschreven. Ik woon ruim 4 jaar niet meer in Nederland, heb geen abonnement laat staan een OV-Chipkaart en kan me niet herinneren dat dit in het verleden ook is gebeurd. Waarom is dit bedrag afgeschreven? Uiteraard heb ik om een terugboeking aangevraagd.
icon

Beste antwoord door Denice NS 26 oktober 2016, 13:06

Hi Maarten. Welkom op het NS Serviceforum!

Zoals Slidestops al aangeeft wijst € 50 op een Dal Voordeel abonnement.

Om zo snel mogelijk duidelijkheid en een oplossing te kunnen bieden wil ik je adviseren even contact met ons op te nemen via onze Live Chat, Twitter, Facebook of telefonisch (vanuit het buitenland): 0031-307515250
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Hallo,

Op 19-10 is er 50 euro van mijn rekening geschreven. Ik woon ruim 4 jaar niet meer in Nederland, heb geen abonnement laat staan een OV-Chipkaart en kan me niet herinneren dat dit in het verleden ook is gebeurd. Waarom is dit bedrag afgeschreven? Uiteraard heb ik om een terugboeking aangevraagd.

Die 50€ wijst op een DalVoordeel abonnement. Heb je die in het verleden ook niet gehad? Aangezien dit door blijft lopen tot je het actief stopzet.
Reputatie 4
Als U nooit een NS abonnement hebt afgesloten is erg onwaarschijnlijk dat er geld wordt afgeschreven. Dat U inmiddels in buitenland woont zegt natuurlijk weinig.
Hi Maarten. Welkom op het NS Serviceforum!

Zoals Slidestops al aangeeft wijst € 50 op een Dal Voordeel abonnement.

Om zo snel mogelijk duidelijkheid en een oplossing te kunnen bieden wil ik je adviseren even contact met ons op te nemen via onze Live Chat, Twitter, Facebook of telefonisch (vanuit het buitenland): 0031-307515250
Reputatie 2
Misschien is er een fout gemaakt met het rekeningnummer van een ander. Bij mij is het nummer verkeerd overgenomen bij de eerste aanvraag, waardoor 50 euro bij een ander is afgeschreven. Ze herstellen het pas als die protesteert maar dat is nog niet gebeurd...
Wat wel eens is voorgekomen (gelukkig zeldzaam), is dat een klant jaren geleden een rekeningnummer heeft opgegeven, dat rekeningnummer nooit heeft gewijzigd en dat dit nu op naam van iemand anders staat. Banken voeren tegenwoordig slechts sporadisch een naam-rekeningnummer check uit en soms lukt zo'n automatische incasso dan. Als wij hiervan melding krijgen nemen we natuurlijk meteen actie, maar voor de rekeninghouder is het altijd vervelend.

Maarten, je mag het referentienummer dat in de betaling staat ook aan mij geven. Dan kijk ik meteen even voor wie het is. Als je dan ook even jouw eigen volledige naam en adres noemt, kijk ik of alle gegevens matchen. Je kunt dit sturen via een privébericht, door op mijn naam en 'Stuur bericht' te klikken.

Reageer