Skip to main content

Mag ik een abonnement van ns en een abonnement van gvb op een ov chip kaart hebben? 

Goedenavond Basla88. Welkom bij de NS Community.

Dat kan als het beide Saldo producten zijn. Je kunt niet een Flex product van beide bedrijven op je kaart zetten. Als je Flex van ons hebt, kan je wel het Bus Tram Metro gedeelte uit laten zetten en daar dan een GVB Saldo product voor gebruiken. 

Ik raad u aan twee ov-chipkaarten te gebruiken, eentje voor het GVB, en  eentje voor NS met al het andere vervoer, behalve voor het reizen met het GVB-abonnement dus. In de praktijk is het lastig dat u het reizen op rekening buiten NS gewoon verliest en daarvoor weer saldo moet laden. Dat is onhandig.

Wat een gedoe ook: als u het op één kaart wilt, moet u bij NS het zogenaamde Bus Trein metrodeel uitzetten en dan pas kan uw GVB abonnement er op. Omdat u BTM uit moet zetten, reist u voor alles buiten de twee abonnementen weer op saldo. Het kan wel, maar is super onhandig en u beperkt zich alleen maar.

U mag meerdere kaarten hebben, het is niet nodig alles op dezelfde kaart te zetten. Ik heb er zelf ook meerdere, en dat werkt prima.

Je kunt niet een Flex product van beide bedrijven op je kaart zetten.

Dat lijkt niet te kloppen, als ik deze pagina goed interpreteer. Daar zit in het bestelproces een optie om GVB Flex te combineren met NS Flex voor de trein.

Reageer