beantwoord

NS jaar abonnement en jaar abonnement andere vervoerder niet op 1 kaart?

Goedemiddag,
Ik heb problemen met de aanschaf van een jaar abonnement 'traject vrij' voor op mijn OV-chipkaart.
Ik heb al verschillende keren contact gehad met de klantenservice, NS-chat en aan de balie maar zonder een concrete oplossing.
Nou kreeg ik vandaag in ene te horen dat er mogelijk geen NS jaar abonnement en een HTM jaar abonnement op 1 kaart kunnen.
Klopt dit?
(Heb ook gebeld met de klantenservice van de OV-chipkaart en volgens hun moet dat wel gewoon kunnen?)
icon

Beste antwoord door Miriam NS 9 januari 2019, 16:54

Ik heb via een privébericht contact met Hester13 en Jessica Jonker. We hebben afgesproken dat zij beide een nieuwe kaart gaan aanvragen en daar de abonnementen op kunnen zetten. Uiteraard zullen de extra kosten hiervoor vergoed worden. Het is helaas onduidelijk wat de exacte reden is van dit probleem. Er is een storing gaande geweest, maar het zou ook ergens ander aan kunnen liggen.

Mocht je dit zelf ook ervaren neem dan contact op met onze Klantenservice. Dat kan telefonisch via 030 - 751 51 55 of via Facebook of Twitter.
Bekijk origineel

11 reacties

Badge +3
De combinatie van het Traject Vrij-abonnement en een HTM-abonnement zou zonder problemen moeten werken. Problemen doen zich wel voor bij NS Flex-abonnementen, maar Traject Vrij is nog niet als NS Flex-abonnement beschikbaar en dat is hier dus niet aan de orde.
Hallo Hester13, welkom op onze Community!

Zoals Tochjo ook al aangeeft is deze combinatie gewoon mogelijk hoor. Wat voor melding krijg je als je het Traject Vrij abonnement wilt aanvragen? En tot wanneer is je OV-Chipkaart geldig?
Goedenavond,

Ik heb ook een probleem met het aanvragen van een Traject vrij abonnement. Ik vul steeds alles correct in, selecteer dan de juiste datum en krijg dan de melding: ''Uw aanvraag kan niet worden verwerkt. Probeer het later nog eens.'' Dit is al een week het geval en zowel de telefonische klantenservice als de baliemedewerkers snappen er niks van. Ik weet niet wat ik nu moet doen.
Ik krijg precies dezelfde melding, en dat al een paar weken. En ook mij kunnen ze niet verder helpen. Mijn kaart is trouwens net nieuw en tot 2023 geldig.
Ik zou graag willen weten of hier nog iets aan gedaan kan worden want voor mijn werk is een traject vrij de beste keus. Anders moet ik deze week nog een nieuwe ov-chipkaart aan gaan vragen met een traject vrij abonnement.
Hallo Hester13, welkom op onze Community!

Zoals Tochjo ook al aangeeft is deze combinatie gewoon mogelijk hoor. Wat voor melding krijg je als je het Traject Vrij abonnement wilt aanvragen? En tot wanneer is je OV-Chipkaart geldig?

even in het juiste veld:
Ik krijg precies dezelfde melding ('Uw aanvraag kan niet worden verwerkt. Probeer het later nog eens.'') En dat al een paar weken. En ook mij kunnen ze niet verder helpen. Mijn kaart is trouwens net nieuw en tot 2023 geldig.

Ik zou graag willen weten of hier nog iets aan gedaan kan worden want voor mijn werk is een traject vrij de beste keus. Anders moet ik deze week nog een nieuwe ov-chipkaart aan gaan vragen met een traject vrij abonnement.
Ik vind het vreemd om te lezen dat jullie deze melding krijgen. Voor zover ik weet zijn er geen storingen gaande dus zou de bestelling gewoon moeten werken. Het enige wat ik kan bedenken is dat het mogelijk een lokaal probleem is. Hebben jullie al geprobeerd om het via een andere browser te bestellen, of om de cookies te verwijderen? Eventueel zelfs al op een andere locatie?

Ik heb overigens het tweede topic wat je hier vandaag over hebt gemaakt verwijderd, Hester13. Laten we alles in dit topic houden. 🙂
Verschillende computers, verschillende browsers: het werkt niet. Het lukte zelfs de medewerkers van de servicebalie niet op hun computer. Ik heb gisteren contact gelegd met NS via Facebook en die medewerker gaf aan dat het haar inderdaad ook niet lukte. Ze heeft de storing als het goed is gemeld.
Ik vind het vreemd om te lezen dat jullie deze melding krijgen. Voor zover ik weet zijn er geen storingen gaande dus zou de bestelling gewoon moeten werken. Het enige wat ik kan bedenken is dat het mogelijk een lokaal probleem is. Hebben jullie al geprobeerd om het via een andere browser te bestellen, of om de cookies te verwijderen? Eventueel zelfs al op een andere locatie?

Ik heb overigens het tweede topic wat je hier vandaag over hebt gemaakt verwijderd, Hester13. Laten we alles in dit topic houden. :)

Prima om dat topic te verwijderen, ik wilde weer ff een reactie uitlokken want ik loop al ruim een week met dit probleem en wil graag weten wat ik nou het beste kan doen. Ik heb trouwens precies hetzelfde geprobeerd als Jessica hierboven beschrijft. En niks werkt.
Zouden jullie mij allebei een privébericht willen sturen met de volgende gegevens?

- Volledige naam
- Geboortedatum
- Postcode en huisnummer
- OV- Chipkaartnummer?

Als ik het goed begrijp staat er dus al een actief HTM abonnement op de kaart?

Jullie kunnen mij een bericht sturen door te klikken op mijn naam en vervolgens op 'Stuur bericht'.
Ik heb via een privébericht contact met Hester13 en Jessica Jonker. We hebben afgesproken dat zij beide een nieuwe kaart gaan aanvragen en daar de abonnementen op kunnen zetten. Uiteraard zullen de extra kosten hiervoor vergoed worden. Het is helaas onduidelijk wat de exacte reden is van dit probleem. Er is een storing gaande geweest, maar het zou ook ergens ander aan kunnen liggen.

Mocht je dit zelf ook ervaren neem dan contact op met onze Klantenservice. Dat kan telefonisch via 030 - 751 51 55 of via Facebook of Twitter.

Reageer