beantwoord

NS keuzekaartjes (7 per jaar boven de 60) Uitchecken is overbodig

• 16 oktober 2014
  • 6 reacties
  • 297 Bekeken

Met mijn NS keuzekaartjes (6 per jaar boven de 60) moet ik de hele dag in- en uitchecken. Ik doe dat niet meer, want ik zie er geen reden voor. Eenmaal ingecheckt kan ik er de hele dag mee reizen, dus is het verder onzin.
In het algemeen vind ik het een heel gedoe met de OVchipkaart. Het is een verslechtering ipv een verbetering vergeleken met vroeger. Geef mij maar de strippenkaart en de papierenkaartjes bij de NS. Gelukkig maak ik weinig gebruik van andere treinbedrijven (Arriva e.d.) Dus een ontevreden gebruiker kunt u noteren.
icon

Beste antwoord door Laura B. NS 16 oktober 2014, 13:57

Welkom op het NS serviceforum punter. Ik heb je topic naar abonnementen verplaatst om de vindbaarheid te vergroten. In- en uitchecken met een keuzedag is verplicht, zie ook dit topic. Daar is namelijk al een duidelijk omschreven antwoord op je vraag gegeven. Check je niet goed in en uit dan riskeer je een boete van €35,- wat erg zonde is. Spijtig om te lezen dat je het als een verslechtering ziet, maar je feedback is natuurlijk altijd welkom.
Bekijk origineel

6 reacties

Welkom op het NS serviceforum punter. Ik heb je topic naar abonnementen verplaatst om de vindbaarheid te vergroten. In- en uitchecken met een keuzedag is verplicht, zie ook dit topic. Daar is namelijk al een duidelijk omschreven antwoord op je vraag gegeven. Check je niet goed in en uit dan riskeer je een boete van €35,- wat erg zonde is. Spijtig om te lezen dat je het als een verslechtering ziet, maar je feedback is natuurlijk altijd welkom.
Wat nou verplicht uitchecken? In dit geval vraag ik mij af: We zijn toch geen aapjes die een onnuttig kunstje moeten uitvoeren? Het dient geen enkel doel in mijn ogen. Kan de NS ook uitleggen waarom het niet genoeg is om alleen maar in te checken? Het keuzekaartje is maar 1dag geldig en je mag er zoveel mee reizen op die dag als je zelf wilt. Of wil de NS precies weten wat ik doe op zo'n dag? Daar ben ik persoonlijk niet van gediend.
Mocht je vertraging oplopen tijdens één van je reizen die dag van 60 minuten of meer dan kan je een claim indienen voor Geld terug bij Vertraging, zie: link. Het heeft dus uiteindelijk ook een voordeel voor jezelf om in en uit te checken tijdens je reis, omdat je daar anders niet voor in aanmerking komt. Daarnaast zijn op een aantal stations de poortjes gesloten en zullen ze pas open gaan wanneer je uitcheckt.
Reputatie 4
Badge
Maar hoe reageert een uitcheck-lezer op een wel geactiveerde maar niet opnieuw ingecheckte dagkaart? Haalt 'ie er dan zonder pardon 10 euro vanaf of gaat het poortje gewoon open?
Dat registreert het poortje als een check uit waarbij er geen check in is gevonden. Omdat de keuzedag dan al wel eerder is ingecheckt zal er ook geen €10,- van de kaart afgehaald worden. Dit gebeurt wel wanneer er helemaal nog niet met de keuzedag is ingecheckt op die dag.
Als meneer/mevrouw Punter zich niet aan de voorwaarden wenst te houden van een product dat hij/zij aanschaft, dan stel ik voor dat hij/zij de keuzedagen volgend jaar niet opnieuw aanschaft. Je kunt niet enerzijds vrijwillig akkoord gaan met de voorwaarden en verplichtingen en die anderzijds gewoon aan je laars lappen. Het zou conducteurs sieren als ze dit soort reizigers zonder pardon op de bon slingeren. Vooral ouderen doen net of het in- en uitchecken een enorme klus is, terwijl het iets is wat in een fractie van een seconde kan worden uitgevoerd.

Reageer