beantwoord

NS kids vrij check in geeft aan te laag saldo, graag uitleg

  • 12 januari 2020
  • 6 reacties
  • 76 Bekeken

NS kids vrij check in geeft aan te laag saldo, graag uitleg

icon

Beste antwoord door Slidestops 12 januari 2020, 23:47

Als eerst de kaart is gekocht en daarna het abonnement wel inderdaad. Via de automaat moet u kids vrij dan eenmalig activeren.

De informatie hiervoor kunt u ook nalezen in de e-mail die u krijgt bij het bestellen van een abonnement.

Bekijk origineel

6 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Bij welke vervoerder of welk station was dat? QBuzz (Merwedelingelijn Dordrecht - Geldermalsen) heeft daar een handje van, en soms bij Connexxion (Amersfoort - Ede-Wageningen).

Reputatie 7
Badge +3

Kidsvrij geldt alleen bij treinvervoer. Bij welke vervoerder is ingecheckt?

Badge +3

Sommige vervoerders checken eerst het saldo en dan pas het abonnement. Als het saldo negatief is (dat mag gewoon, tot 4 euro) geven ze toch die melding.

Je kunt dan bij een balie van die vervoerder het saldo op 0 laten zetten, of zelf wat bijladen.

NS, ik begrijp dat ik eerst naar de kaartautomaat het ‘product’ moet ophalen?!

 

Reputatie 7

Als eerst de kaart is gekocht en daarna het abonnement wel inderdaad. Via de automaat moet u kids vrij dan eenmalig activeren.

De informatie hiervoor kunt u ook nalezen in de e-mail die u krijgt bij het bestellen van een abonnement.

Badge +3

Ja, Kids Vrij moet wél op de ov-chipkaart zelf staan natuurlijk. Ophalen kan ook bij supermarkten e.d. Zie hier waar allemaal.

https://www.ov-chipkaart.nl/service-en-contact/zoek-een-servicepunt.htm?servicetype=3 

Reageer