beantwoord

NS maakt winst door het vroeg beeindigen van abonnementen

• 17 februari 2017
  • 1 reactie
  • 142 Bekeken

Ik heb net een brief gekregen dat mijn abonnement is beëindigt en dat ik niet meer met de trein mag reizen. Voor meer informatie mag ik de NS bellen. Er blijkt dus dat ik een betalingsachterstand heb van een maand. Ze kunnen dit niet terug draaien. Ondanks dat ik twee jaar klant ben geweest altijd op tijd heb betaald. En ze trokken van mijn rekening af voor volgende maand.... Ik ben erachter gekomen wat er gebeurd is mijn bank had storing waardoor hun het geld niet op tijd kregen. Ik mag nu dus ondanks dat het niet mijn fout is maar die van de bank en van de NS een nieuwe abonnement afsluiten en 50euro per maand extra gaan betalen hiervoor. Ondanks dat ik dit bij hun klantenservice hebt uitgelegd waarom dit is gebeurd maakt het niet uit. Heel fijn voor een bedrijf met monopolie van het openbaar vervoer. Meneer we kunnen er niks aan doen het kost u gewoon 600 euro extra dit jaar. Mijn vraag is waarom wordt er geen enkele vorm van coulance getoond voor mijn geval. Ondanks dat ik goed heb gehandeld.
icon

Beste antwoord door Chiel NS 17 februari 2017, 21:00

Goedenavond Harold_Willems, en welkom op het forum.

Ik vind het heel vervelend dat het zo gelopen is, maar wij zetten nooit zomaar een abonnement stop. Daar gaan sowieso brieven en/of e-mails aan vooraf. Als wij daar geen reactie op krijgen is er na een tijdje geen andere oplossing dan het abonnement stopzetten.

Ik begrijp niet helemaal hoe dit je 50 euro per maand extra gaat kosten. Had je korting op je abonnement? Die komt inderdaad te vervallen als een abonnement opgezegd wordt, wat de reden daar ook voor is.
Bekijk origineel

1 reactie

Goedenavond Harold_Willems, en welkom op het forum.

Ik vind het heel vervelend dat het zo gelopen is, maar wij zetten nooit zomaar een abonnement stop. Daar gaan sowieso brieven en/of e-mails aan vooraf. Als wij daar geen reactie op krijgen is er na een tijdje geen andere oplossing dan het abonnement stopzetten.

Ik begrijp niet helemaal hoe dit je 50 euro per maand extra gaat kosten. Had je korting op je abonnement? Die komt inderdaad te vervallen als een abonnement opgezegd wordt, wat de reden daar ook voor is.

Reageer