beantwoord

NS Reizigers Machtiging

• 11 februari 2020
  • 3 reacties
  • 109 Bekeken

Beste NS

Er wordt jaarlijks een bedrag van € 67,- van mijn rekening afgeschreven betreffende een machtiging van onze dochter.

Ze woont echter niet meer hier en ik wil dat aan haar overdragen. Ze heeft dat al meerdere malen geprobeerd maar steeds zonder resultaat. Gaarne uw antwoord.

Mvrg. 

Fam. Vogels

icon

Beste antwoord door Jouke NS 11 februari 2020, 14:08

Hallo Slowhandtinus en welkom bij de NS Community. 

Het overdragen van een machtiging is niet mogelijk. Dat vraagt om een wijziging van contractant en dit kan niet binnen onze systemen. Wat wel mogelijk is dat jij het abonnement opzegt, je dochter het van haar kaart verwijderd en het opnieuw aanvraagt met haar eigen rekeningnummer. Als ik naar het bedrag kijk is het echter een Voordeelurenabonnement waarvoor je contact opneemt en daarbij is het opnieuw aanvragen niet mogelijk. Wel kunnen we hierbij het rekeningnummer wijzigen. Dat kan je dochter regelen via onze Klantenservice. Probeer het via de Chat of Sociale Media voor een snelle oplossing. 

Bekijk origineel

3 reacties

Hallo Slowhandtinus en welkom bij de NS Community. 

Het overdragen van een machtiging is niet mogelijk. Dat vraagt om een wijziging van contractant en dit kan niet binnen onze systemen. Wat wel mogelijk is dat jij het abonnement opzegt, je dochter het van haar kaart verwijderd en het opnieuw aanvraagt met haar eigen rekeningnummer. Als ik naar het bedrag kijk is het echter een Voordeelurenabonnement waarvoor je contact opneemt en daarbij is het opnieuw aanvragen niet mogelijk. Wel kunnen we hierbij het rekeningnummer wijzigen. Dat kan je dochter regelen via onze Klantenservice. Probeer het via de Chat of Sociale Media voor een snelle oplossing. 

Reputatie 5
Badge

Opmerking: dat VDU biedt veel en het is zonde het op te zeggen, het geeft nl. nog steeds korting in de middagspits. MAAR rond 1/1/21 wordt dit gewijzigd en worden de meeste lopende ABOś in FLEX omgezet en vervalt deze extra mogelijkheid. Ik zou U eerder adviseren dit jaar (als de dochter dit ABO wil aanhouden) nog maar even zo te laten-ik hoop dat de verhoudingen goed zijn en onderling doorbetalen no problem is- en dan opzeggen rond die omschakeldatum en dan dochter zelf het laten regelen, ze zal er nu oud genoeg voor zijn. Als ze iets van NS wil aanhouden dan doet ze er het best aan alles geheel nieuw aan te vragen-dan is de nieuwe chipkaart ook gratis erbij.

Daarnaast wil ik ook het advies geven om de incasso wel te voldoen. Indien wij deze niet kunnen incasseren bestaat er een kans dat wij de factuur doorzetten naar een incasso bureau. De kosten zullen dan met 40 euro worden verhoogd.

Reageer