Ik wilde vorige week op station Amsterdam-Zuid een OV-fiets huren. Eerst de app geïnstalleerd, en vervolgens 1ct geprobeerd over te maken. Dat lukte niet, dus geen abonnement, dus geen fiets. Thuis alsnog geprobeerd, lukte weer niet, dus klanten-servive gebeld. Daar zeiden ze dat het abonnement al op mijn OV-chip-kaart stond, en dat ik het alleen nog hoefde te activeren bij een kaart-automaat. Eergisteren geprobeerd, maar er stond geen ‘bestelling’ op mijn kaart. Dus toen maar met eigen fiets in de trein (2 x €8,50). Vandaag weer gebeld met klanten-service. Bij de eerste 3 pogingen eerst een kwartier in de wachtrij, toen werd de verbinding verbroken. Bij de 4e poging, na een kwartier in de wachtrij, moest de medewerker eerst m'n naam, adres, email, kaartnummer, én IBAN weten. Na het probleem te hebben uitgelegd werd ik eerst weer minuten lang on hold gezet. Uiteindelijk ging ze het contract, inclusief alle voorwaarden, mondeling door de telefoon voorlezen. Na mijn ja-woord te hebben gegeven heb ik uiteindelijk een mail ontvangen waarin staat dat het abonnement op mijn kaart staat. We zullen zien… Al met al uren bezig geweest. Oplossing: Andere vervoerders laten meedingen op het spoor, en dan wachten op service-verbetering of faillissement.
Beste antwoord door Stijn NS
Bekijk origineel