beantwoord

NS traject vrij abonnement verloopt stroef

  • 31 May 2023
  • 8 reacties
  • 175 Bekeken

Ik heb ge experimenteerd met NS vrij traject voor ongeveer 2 weken, en het bevalt me niet. De vertragingen nemen toe in het algemeen. NS komt niet op tijd of de treinen zijn zo vol dmv kortere treintjes, daarnaast verloopt na pinksteren ook weer heftig vertragend zowel NS als metro RET, ze sluiten niet meer op elkaar aan. NS sluit al langer niet meer op elkaar aan, trein van Laan van NOI naar Leiden en dan Schiphol zou leuk zijn maar teinen wachten niet meer op elkaar. Ik vind NS echt ellendig, ik betaal minimaal eur400 per maand, maar nu betaal ik met traject vrij minimaal 600 en het is het niet beter op geworden. Wat gaat er gebeuren met het abonnement als traject vrij verstoord wordt door een ander traject te kiezen waar ik geen abonnement voor heb? Ik vermoed dat NS flex abonnenment beter was, klopt dat? Het traject raakt dus vaak verstoord door defect of iets ander doordat ik een ander traject moet kiezen om op mijn werk te komen in de ochtend. Trouwens de overvolle treinen vind ik het meest heftig, mensen doen maar wat en al die illegale grote fietsen erin, de conducteurs zeggen niets en lopen gewoon door, er is geen regie of orde die ze stellen, zij doen ook niets of erg weinig aan OV kaart controle. Ik vraag me af, waarom heeft NS nog conducteurs?

icon

Beste antwoord door Erryt NS 2 June 2023, 18:46

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Adrian_Toofast,

Als je door verstoringen moet omreizen, zou dat normaal gesproken zonder extra kosten moeten kunnen. Voor welk traject heb je een abonnement? En welke reizen heb je gemaakt die buiten je abonnement vielen?

ik ben nog vergeten te zeggen, ik zie heel vaak mensen niet eens meer in te kunnen stappen na een overvolle trein. 10tallen mensen wachten nog buiten ze mogen of kunnen de trein niet in. Ik vraag me af, waarom er niet meer klachten zijn online over overvolle treinen, dat kan NS echt niet maken. Iedereen betaalt voor een kaartje dan moet je toch de trein in kunnen? Is er een corruptie of nalatigheid gaande? Waarom wordt NS niet overgenomen door een betere management? Ik vind NS niet meer betrouwbaar. Mijn collega's vragen me ook met de auto te komen, want een file kan nooit zo erg zijn als een NS trein. Wat biedt NS nu voor oplossing?

Reputatie 7
Badge +3

NS biedt geen oplossing zolang er onvoldoende personeel is.

Wanneer je meer dan een half uur vertraging oploopt kun je beroep doen op de geldterugbijvertraging-regeling.

Voor reizen buiten het traject wordt normaal tarief berekend (40% korting dal en vol tarief spits). Als de reisplanner bij verstoring een ander traject aangeeft, dan kun je extra kosten voor buiten traject reizen terug vragen.

Voor nu nog 2 weken reizen, dan abonnement opzeggen en voortaan met de auto gaan lijkt mij voor jou het beste.

Reputatie 7
Badge +3

Voor reizen buiten het traject wordt normaal tarief berekend (40% korting dal en vol tarief spits). Als de reisplanner bij verstoring een ander traject aangeeft, dan kun je extra kosten voor buiten traject reizen terug vragen.

Wanneer de reisplanner door een verstoring een omreis via een ander traject aangeeft hoef je niet bij een overstap uit en weer in te checken. Je checkt dus alleen in op je beginstation A en uit op de bestemmingsstation B, met een Traject Vrij abonnement van A naar B valt de reis dan gewoon binnen het traject, ook was de reis via een ander station C. Zou je echter wel op station C uit en weer in checken en C valt niet binnen het traject, dan wordt het als buiten traject berekend. Het zou misschien wel zo kunnen zijn dat je om op station C over te kunnen stappen gedwongen door poortjes heen moet. Dan kun je inderdaad de extra kosten terug vragen. 

 

bedankt alles voor advies, ik zal er rekening mee houden.
Dat onderwerp over geld terug bij vertraging, het is nooit handig gemaakt en kwa geld loont het zich niet. Ik wil echte korting zien en geen gezeur over restitutie.
Ik vind het vies lelijk dat er personeel tekort is of dat ze niks doen tenzij er meerdere BOA aanwezig is, laksheid is onzin, NS treinen zullen vaker bezaaid worden met criminelen en dronke lui, kijk maar naar Bijlmer Arena en voetbal fans landelijk, lijkt wel landelijke oorlog, er is veel geschreeuw, lawaai en onrust, laat staan veilig gevoel. Als het echt moet kan ik me wel verdedigen en er komt een dag met bloedbad bij stations, de trein is onveilig rond vele regio's. NS treinen zijn zwaar beladen en dan zonder toezicht of orde? Jammer. Een NS trein is tegenwoordig een overleving ik ben niet meer positief erover. Soms Lijkt het wel een getto op rails. Ik zie wel. 

Hallo Adrian_Toofast en welkom bij de NS Community,

 

Bedankt voor het delen van je ervaring. Ik zal dit delen met de organisatie zodat we in kaart kunnen brengen tegen welke punten jij aan loopt. Ondanks dat je het idee hebt dat conducteurs geen controle doen doen ze dat echter wel. Daarnaast hebben ze ook nog tal van andere werkzaamheden te verrichten. Hopelijk merk je snel verbetering.

NS biedt geen oplossing zolang er onvoldoende personeel is.

De vraag is wanneer dat extra personeel dan ooit komt. Ik heb niet de indruk dat daar ook maar enige voortgang is. Nog steeds is er geen enkele opgeheven trein weer teruggekomen.

Reputatie 7
Badge

De vraag is wanneer dat extra personeel dan ooit komt. Ik heb niet de indruk dat daar ook maar enige voortgang is. Nog steeds is er geen enkele opgeheven trein weer teruggekomen.

Ik zie toch echt wel weer meer conducteurs de laatste tijd. Nog niet veel om te controleren, maar ik zie ze wel meer. En ik zie ze zelfs af en toe met zijn tweeën wasrvan duidelijk een in opleiding, dus het lijkt er wel echt aan te komen.

Reageer