NS Traject Vrij binnen termijn opzeggen en willen wijzigen naar Altijd Voordeel

• 30 augustus 2015
  • 4 reacties
  • 250 Bekeken

Op 25 augustus 2015 had ik mijn abonnement van de NS opgewaardeerd naar Trajectvrij (Route Roosendaal / Breda). Mijn was ook verteld dat je hem mocht opzeggen of wijzigen (is ook wettelijk geregeld in NL) als het maar voor ingang was van abonnement.

Dit is ook de artikelen in de Nederlandse wet:
Zeven werkdagen na sluiten overeenkomst
De Wet Koop op Afstand zegt dat de bedenktijd van zeven werkdagen “van overeenkomstige toepassing” is op overeenkomsten voor dienstverlening (art. 7:46i BW).
Dat betekent dat je binnen zeven dagen na de dag dat de overeenkomst wordt gesloten, deze mag ontbinden (art. 7:47i lid 6 BW).
De dag dus dat de klant op de “Akkoord” of “Bestel”-knop drukt. Niet per se de dag dat je de bevestigingsbrief van de leverancier krijgt.

Helaas was mijn situatie ook nog op laatste moment gewijzigd. Ik ben student (heb geen recht meer op OV) maar omdat ik vorig jaar door een medisch ongeluk vroegtijdig tijdelijk mijn opleiding moest stoppen had ik wel deels begin het schooljaar dingen gehaald.
Nu blijk ik te horen dat het een en ander wijzigt en soms naar een andere locatie dan BReda moet zijn en ook niet zo vaak naar school te moeten dan ik had gedacht. Zeker niet in de maanden september en oktober dit jaar.
Het is voor mij dan ook gunstiger om ipv Trajectvrij te wijzigen naar Altijd voordeel jaar.
In juli en augustus reis ik ook bijna niet (grote vakantie) en alles bij elkaar op geteld is dat TRAJECT vrij echt te duur voor mij in verhouding!

Ik heb vandaag gebeld naar NS:
Maar nu was het probleem dat ik het product had opgehaald al en ik dus 1 september moet terug bellen en ze het dan voor me kunnen wijzigen. Helaas (vonden ze zelf ook vervelend) laat het systeem niet anders toe zeiden ze omdat het al opgehaald was anders hadden ze dat ter plekke vandaag voor mij geregeld.
Ik heb al voor de 1ste maand vooraf betaald (123,70 euro)

Ze waren gelukkig niet moeilijk aan de telefoon en ze willen het ook opzeggen en me het ander abonnement aanbieden, alleen het is wel vervelend dat ik nu op 1 september moet terug bellen om het te wijzigen.

Ik zal op 1 september dan maar terugbellen.
Deze melding die ik hier plaats is alleen even ter bevestiging dat ik het opgezegd heb binnen de 7 werkdagen dat ik het heb afgesloten en voordat de dienst is ingegaan! Dus even ook extra veiligheid voor mij.
Ik heb het al niet zo breed helaas (heb veel extra kosten moeten maken door dat ongeluk me eigen risico kwijt etc.) dus ik kan elke euro echt gebruiken! Dus ik hoop ook dat NS gewoon netjes wilt wijzigen op 1 september zoals ze beloofden en geen extra kosten daaraan verbonden zijn.

Ik was immers op tijd met opzeggen ermee voordat de dienst inging en binnen 7 dagen nadat ik het had afgesloten.

Groetjes,
A. Potters

4 reacties

Welkom op het forum wild-child83!

Je hebt bij koop op afstand inderdaad een bedenktijd van 7 werkdagen. Annuleren is echter niet mogelijk als het abonnement al geactiveerd is bij de kaartautomaat. De afspraak die je met de klantenservice hebt gemaakt, komt vaker voor en ik ga er daarom vanuit dat mijn collega hetgeen jullie hebben afgesproken in het systeem heeft vastgelegd.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Abonnementen. Daar komt je topic het beste tot zijn recht.
Wat ik zo jammer vind is dat me dit dus niet was verteld vorige week dinsdag toen ik hier informatie voor inwon bij NS. Anders had ik het product nog niet opgehaald bij een kaartautomaat natuurlijk. Maar goed uw collega melde dat het geen probleem moest zijn en opgelost zou worden als ik op 1 september terug hierover zou bellen. Ze heeft idd een melding hiervan gemaakt in het systeem. Zoals ik bij ons overkwam was het voor haar ook nieuw dat ik het niet kon annuleren, ze moest namelijk navraag hierover doen (en ik aan de lijn blijven hangen) en toen kreeg ik te horen dat het systeem dit niet toelaat wanneer je het al opgehaald had.

Ik zal zeer tevreden klant zijn als dan ook opgelost word. :)
Maar daar ga ik dan ook vanuit. Ik zal best wat reizen maar soms zal het dan ook andere trajecten zijn dan alleen naar Breda en is het gunstiger voor mij om die ALLES VOORDEEL te pakken dan dus dat vaste traject Roosendaal / Breda wat ik (zeker de eerste maanden) maar 2x gemiddeld per week zal gebruiken.
Kan op slot of worden verwijderd. Alles keurig opgelost door de klantenservice!
Goed om dat te lezen. Ook fijn dat je het hier even terugkoppelt. Ik laat je topic nog even staan, het kan zijn dat andere gebruikers hier ook nog iets aan hebben.

Reageer