NS Traject Vrij binnen termijn opzeggen en willen wijzigen naar Altijd Voordeel

• 30 augustus 2015
  • 4 reacties
  • 250 Bekeken

Op 25 augustus 2015 had ik mijn abonnement van de NS opgewaardeerd naar Trajectvrij (Route Roosendaal / Breda). Mijn was ook verteld dat je hem mocht opzeggen of wijzigen (is ook wettelijk geregeld in NL) als het maar voor ingang was van abonnement.

Dit is ook de artikelen in de Nederlandse wet:
Zeven werkdagen na sluiten overeenkomst
De Wet Koop op Afstand zegt dat de bedenktijd van zeven werkdagen “van overeenkomstige toepassing” is op overeenkomsten voor dienstverlening (art. 7:46i BW).
Dat betekent dat je binnen zeven dagen na de dag dat de overeenkomst wordt gesloten, deze mag ontbinden (art. 7:47i lid 6 BW).
De dag dus dat de klant op de “Akkoord” of “Bestel”-knop drukt. Niet per se de dag dat je de bevestigingsbrief van de leverancier krijgt.

Helaas was mijn situatie ook nog op laatste moment gewijzigd. Ik ben student (heb geen recht meer op OV) maar omdat ik vorig jaar door een medisch ongeluk vroegtijdig tijdelijk mijn opleiding moest stoppen had ik wel deels begin het schooljaar dingen gehaald.
Nu blijk ik te horen dat het een en ander wijzigt en soms naar een andere locatie dan BReda moet zijn en ook niet zo vaak naar school te moeten dan ik had gedacht. Zeker niet in de maanden september en oktober dit jaar.
Het is voor mij dan ook gunstiger om ipv Trajectvrij te wijzigen naar Altijd voordeel jaar.
In juli en augustus reis ik ook bijna niet (grote vakantie) en alles bij elkaar op geteld is dat TRAJECT vrij echt te duur voor mij in verhouding!

Ik heb vandaag gebeld naar NS:
Maar nu was het probleem dat ik het product had opgehaald al en ik dus 1 september moet terug bellen en ze het dan voor me kunnen wijzigen. Helaas (vonden ze zelf ook vervelend) laat het systeem niet anders toe zeiden ze omdat het al opgehaald was anders hadden ze dat ter plekke vandaag voor mij geregeld.