NS traject vrij correctietarief en betalen 40% korting buiten de spits NS | NS Community
beantwoord

NS traject vrij correctietarief en betalen 40% korting buiten de spits NS

  • 18 May 2022
  • 1 reactie
  • 167 Bekeken

Ik heb onlangs gekeken naar mijn facturen van mijn NS Traject vrij abonnement en ik zag bij bepaalde maanden dat ik veel meer heb betaald of dat ik kleine prijsverschillen heb per factuur. Ik betaal voor mijn NS Traject vrij abonnement €85,25 per maand met vrije route keuze (blauwnet en/of NS).

Na het bekijken van mijn factuur zie ik dat ik €20,00 aan correctietarieven heb betaal, doordat ik heb vergeten uit te checken. Ik kan me dit alleen niet herinneren, maar begrijp enigszins waarom. Dit had ik bij 2 facturen. Meeste recente is van mei 2022 en ik vroeg me af of ik hier niet wat aan kan doen of wat precies de regels zijn om eventueel de correctietarieven terug te vragen. 

Verder zag ik kleine prijsverschillen bij sommige facturen. Zoals ik al zei betaal ik €85,25 voor mijn abonnement, maar zie dat ik een paar keer €83,55 heb betaald. Ik heb ook meerdere keren €85,55 betaald, maar er staan geen specificaties in mijn factuur waarom ik wat meer betaalde (zelfde geld voor de facturen van €83,55).

Ik heb ook eenmalig een keer €87,23 en €86,85moeten betalen. Als ik naar huis reis (wat normaal gesproken met een Blauwnettrein is) kan het nog eens voorkomen dat ik met een NS trein naar huis moet reizen. Telkens als ik met een NS trein naar huis reisde zie ik dat ik daar €1,98 of €3,30 voor betaal, terwijl dit toch gewoon inbegrepen is in mijn abonnement. Er word daarbij vermeld “ NS Vol tarief in de spits”. Ik snap niet waarom ik daarvoor betaal, ook al zijn het kleine bedragen.

icon

Beste antwoord door Daniël NS 18 May 2022, 21:03

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 6

Hey Willem Kuik. Welkom bij de NS Community. 

Wij kunnen hier helaas niet je facturen inzien en we kunnen dus niet zien wat hier aan de hand is. Ik raad je aan om contact op te zoeken met de Klantenservice, daar kan je verder geholpen worden. 

Reageer