beantwoord

NS Trajectvrij jaarabonnement

• 11 december 2019
  • 9 reacties
  • 101 Bekeken

ik wilde een trajectvrij abonnement afnemen, maar er was een storing waardoor dat niet kon en ik de heenweg moest betalen voor de rit en hoogstwaarschijnlijk de terugweg ook (omdat het niet duidelijk was hoe lang de storing ging duren). Mijn vraag was of ik die ritten dan kon declareren, en dat kon dus aangezien ik ondertussen het abonnement had afgenomen.

icon

Beste antwoord door Laura NS 11 december 2019, 11:20

Hoi Reiziger12345 en welkom op onze NS Community!

Ik begrijp uit je bericht dat je nu een dag moet betalen voor je reizen, omdat je het Traject Vrij abonnement momenteel niet kan bestellen. De storing klopt inderdaad, helaas. Ik weet de prognose hiervan ook niet. Ik hoop dat dit vandaag wel is opgelost, en uit ervaring weet ik dat dit meestal wel het geval is. Nu heb ik even gemist of je vandaag of morgen pas hoeft te reizen. Kun je dit nog aangeven? Wat betreft het worst-case-scenario, we kunnen dit niet vergoeden, omdat je voor die dag dan ook geen abonnementskosten betaalt. Als het later vandaag wel lukt om te bestellen en activeren, en je hebt vandaag op dat traject reizen gemaakt, kunnen we deze wel voor je vergoeden. Het ligt er dus echt aan of je abonnementskosten voor de gereisde dag betaalt. 

Bekijk origineel

9 reacties

Hoi Reiziger12345 en welkom op onze NS Community!

Ik begrijp uit je bericht dat je nu een dag moet betalen voor je reizen, omdat je het Traject Vrij abonnement momenteel niet kan bestellen. De storing klopt inderdaad, helaas. Ik weet de prognose hiervan ook niet. Ik hoop dat dit vandaag wel is opgelost, en uit ervaring weet ik dat dit meestal wel het geval is. Nu heb ik even gemist of je vandaag of morgen pas hoeft te reizen. Kun je dit nog aangeven? Wat betreft het worst-case-scenario, we kunnen dit niet vergoeden, omdat je voor die dag dan ook geen abonnementskosten betaalt. Als het later vandaag wel lukt om te bestellen en activeren, en je hebt vandaag op dat traject reizen gemaakt, kunnen we deze wel voor je vergoeden. Het ligt er dus echt aan of je abonnementskosten voor de gereisde dag betaalt. 

Hoi Laura,

Bedankt voor je snelle reactie! Het is gelukkig opgelost, dus ik heb direct het jaarabonnement afgesloten en de betaling voltooid! Ik heb inderdaad vandaag al van Almelo naar Zwolle gereisd, en ik moet rond half 6 weer terug van Zwolle naar Almelo. Voordat ik op de trein stap op de terugweg kan ik dan, als het goed is, mijn abonnement ophalen en van het abonnement gebruikmaken. Voor de rit van vanochtend heb ik nu wel betaald, dus het zou echt ontzettend fijn zijn als deze vergoed kan worden! Welke stappen moet ik daarvoor ondernemen?

Alvast bedankt!

Wat fijn dat het is gelukt! Je kan via onze klantenservice je reis van vanmorgen declareren. Ze zijn daar ook op de hoogte van de storing, dus ze helpen je graag! 

Reputatie 7
Badge

Jammer dat je je vraag gewist hebt @Reiziger12345 . Zo hebben andere in een soortgelijke situatie er niets aan. Topic kan nu wel weg.

Ik begrijp uit je bericht dat je nu een dag moet betalen voor je reizen, omdat je het Traject Vrij abonnement momenteel niet kan bestellen. 

AbbeyRoad, begrijpelijk! Ik had de vraag gelezen en gezien dat deze hierna weg was. Ik heb gelukkig mijn antwoord zo kunnen opschrijven zodat de vraag duidelijk wordt. 

Excuus @AbbeyRoad , omdat de storing in het boeken van een traject-vrij abonnement over was, dacht dat ik het geen zin meer had om mijn vraag erop te laten staan (ik wist even niet hoe ik de topic moest verwijderen). Ik heb mijn vraag er weer even opgezet.

Oh dat kan niet, nja hierbij dan: ik wilde een trajectvrij abonnement afnemen, maar er was een storing waardoor dat niet kon en ik de heenweg moest betalen voor de rit en hoogstwaarschijnlijk de terugweg ook (omdat het niet duidelijk was hoe lang de storing ging duren). Mijn vraag was of ik die ritten dan kon declareren, en dat kon dus aangezien ik ondertussen het abonnement had afgenomen.

Reputatie 7
Badge

Super @Reiziger12345 

Misschien kan @Laura NS de vraag weer even bovenaan inplakken 😀

Goeie, AbbeyRoad. Done!

Reageer