NS verhoogt weer de prijzen

• 3 oktober 2014
  • 9 reacties
  • 452 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Maar waarom?

De NS heeft per 9 juli al 16 miljoen euro extra inkomsten aan de reizigers die vergeten uit te checken: http://www.rover.nl/actueel/nieuwsarchief/827-reizigers-betalen-16-miljoen-teveel-door-niet-uitchecken

Een verbetering in het reiscomfort of de service heb ik laatste jaren ook niet gemerkt, het comfort gaat juist achteruit (https://forum.ns.nl/de-trein-11/slecht-zitcomfort-de-nieuwe-ns-intercity-dubbeldekker-2653).

Mijn abonnement (OV-jaarabonnement) is qua service en mogelijkheden enorm uitgekleed, deze zou juist goedkoper moeten worden!

Hoe verantwoordt de NS de continue stijgende prijzen (een tarief bovenop de inflatie).

Het zal vast niet lang duren voordat er extra hoge spitstarieven komen.

9 reacties

Ik denk dat jouw verhaal enigszins suggestief is. In het artikel waarnaar jij verwijst lees ik:
" Uit dit onderzoek blijkt dat in de periode van 1 oktober 2012 t/m 30 september 2013 in totaal 16 miljoen euro te veel betaald is door reizigers die met een OV-chipkaart met saldo reizen".
Kortom, niet alleen reizigers die vergeten zijn bij NS uit te checken, maar ook bij andere vervoerders.

En het frappante is dat dat geld nou net niet bij die vervoerders op de plank ligt, maar bij TLS.
Vervoersbedrijven kunnen de door een reiziger gemaakte reiskosten immers pas bij TLS claimen als de reis is afgesloten en de werkelijke reiskosten bekend zijn.

En ja, NS heeft van de regering toestemming gekregen om bovenop de inflatiecorrectie een extra prijsverhoging toe te passen ter compensatie van de verhoogde kosten voor het gebruik van de infrastructuur.
Kortom, het is niet NS die door extra verhogingen de reiziger uitkleedt, maar de overheid die voor het gebruik van de infrastructuur via ProRail extra hoge vergoedingen vraagt en daarbij toestaat dat NS die in het treinkaartje (gedeeltelijk) doorberekent.

Gelukkig zijn er forumleden zoals jij, die NS scherp in de gaten houden en de gaten houden, net zoals de Tweede Kamer dat doet met de verantwoordelijk Staatssecretaris.
En het frappante is dat dat geld nou net niet bij die vervoerders op de plank ligt, maar bij TLS.

En van wie was TLS ook alweer?

TLS was opgezet door NS, Connexxion, GVB, RET en Arriva.
Inmiddels in een vergevorderd stadium om omgevormd te worden tot een cooperatie waarin ALLE vervoerders deelnemen.

TLS was opgezet door NS, Connexxion, GVB, RET en Arriva.
Inmiddels in een vergevorderd stadium om omgevormd te worden tot een cooperatie waarin ALLE vervoerders deelnemen.

Dus het geld ligt niet bij de vervoerders op de plank maar bij een coöperatie van de vervoerders? Wat een verschil...
Ik denk dat jouw verhaal enigszins suggestief is.
Misschien heb ik te snel gelezen, maar in het verhaal las ik dat de teveel geinde kosten terug ten behoeve van de reizigers moet komen.

Gelukkig zijn er forumleden zoals jij, die NS scherp in de gaten houden en de gaten houden, net zoals de Tweede Kamer dat doet met de verantwoordelijk Staatssecretaris.

Breek mij niet de mond open over de verantwoordelijke Staatssecretaris, de persoon die het een goed idee vindt om de spits duurder te maken, omdat mensen blijkbaar met veel plezier in drukke treinen reizen en dat er dus een financiële motivatie nodig is om dit niet meer te doen?
Reputatie 6
Badge +2
dat de teveel geinde kosten terug ten behoeve van de reizigers moet komen.
Dat doen ze onder meer door Kids Vrij gratis te maken.
Bedankt voor je input, maar waarom moet de reiziger voor iemand anders zijn kind gaan betalen?
Bedankt voor je input, maar waarom moet de reiziger voor iemand anders zijn kind gaan betalen?

Dat vroeg ik mijzelf ook af. Ik heb geen kinderen, maar ik moet wel voor die van anderen betalen. Wat is dan mijn voordeel? Krijg ik gratis oordopjes tegen huilen en/of schreeuwen.
het is gewoon bellagelijk dat je 3 euro betaald oor een stukje van 5 km als je naar india gaat betaal je 1 euro voor weet k veel hoeveel kilometer 😞

Reageer