beantwoord

ns voordeelurenabonnement

• 30 september 2016
  • 5 reacties
  • 225 Bekeken

Ik heb gebeld om mijn abonnement op te zeggen en nu zie ik dat er toch 62,20 is afgeschreven voor mijn voordeelurenabonnement. Zoals u ziet kan ik nu zakelijk reizen met de ns, dus is dit abonnement dubbel op. Zou u dit geld alsnog terug willen storten?
Graag bericht of u deze handeling ook uit heeft gevoerd.
icon

Beste antwoord door Sivan NS 5 oktober 2016, 08:17

Aangezien we geen reactie van Nora hebben gehad, formuleer ik graag even een algemeen antwoord.

Wanneer je jouw abonnement tijdens de verlenging opzegt, is de incassoprocedure al in gang gezet en wordt het abonnementsgeld afgeschreven. Afhankelijk van de opzegdatum krijg je dit of een deel ervan teruggestort.

Het kan echter ook zo zijn dat je de opzegging niet definitief hebt gemaakt bij de kaartautomaat. In dat geval is de opzegging niet voltooid en loopt het abonnement nog. Check dit dus goed. Is dit het geval en ben je nog op tijd, dan kun je het abonnement alsnog deactiveren. Zo niet, bel ons dan even. Wij zeggen het abonnement dan opnieuw op.
Bekijk origineel

5 reacties

Hallo Nora_Otto, wanneer een abonnement wordt beëindigd vlak voor verlenging om kan er inderdaad een afschrijving alsnog plaats vinden. Maar ik kan je nu al zekerheid geven dat dit bedrag automatisch terug gestort gaat worden, dus dat gaat helemaal goed komen.
Reputatie 6
Badge +1
Heeft u het bewuste abonnement ook van uw OV-chipkaart verwijderd? Als u dat niet doet loopt het abonnement namelijk alsnog door!
Goede aanvulling Keuzereiziger. Ben je inderdaad naar de automaat geweest om de beëindiging definitief te maken voor de einddatum?
Nora, we horen graag nog even van je. Als je twijfelt, kun je het referentienummer van jouw abonnement noemen. Dan kijk ik even met je mee.
Aangezien we geen reactie van Nora hebben gehad, formuleer ik graag even een algemeen antwoord.

Wanneer je jouw abonnement tijdens de verlenging opzegt, is de incassoprocedure al in gang gezet en wordt het abonnementsgeld afgeschreven. Afhankelijk van de opzegdatum krijg je dit of een deel ervan teruggestort.

Het kan echter ook zo zijn dat je de opzegging niet definitief hebt gemaakt bij de kaartautomaat. In dat geval is de opzegging niet voltooid en loopt het abonnement nog. Check dit dus goed. Is dit het geval en ben je nog op tijd, dan kun je het abonnement alsnog deactiveren. Zo niet, bel ons dan even. Wij zeggen het abonnement dan opnieuw op.

Reageer