Ik ben erg boos over de afhandeling van het verhaal 31 december, vandaag... Eerst maanden op de site vermelden dat deze dag vrij reizen is en dan om 10u snel de website wijzigen en klanten niet compenseren. Het is niet chique dat zo af te handelen! Als je een fout maakt los dit dan ook fatsoenlijk op. Alsof iedere klant voor reisaanvang de website van NS gaat doorspitten of je dan wel of niet vrij reist. Zeker niet als je gisteren 29 december dit nog hebt gecheckt.
Weet je wat? We halen de productvoorwaarden er even bij..
Dus als men een week geleden -en tot gisteren zelfs- nog aangaf dat 31 december 2020 een NS feestdag zou zijn (via in ieder geval Twitter én op de website) dan heb je volgens mij gewoon recht op compensatie.
Drie maanden vooraankondiging voor ‘aangeven andere tijden en/of dagen' is immers niet aan voldaan. Informatie op de website (én mondelinge of schriftelijke toezeggingen via klantenservice) zijn volgens mij toch wel redelijk bindend, net als een abonnement verlengen met korting en zo. Dat is een mondelinge of schriftelijke afspraak die nergens in de voorwaarden staat
Oké, de NS Feestdagen worden later nog benoemd en daar staat oudjaarsdag inderdaad niet bij… Maar.. Tenzij op ns.nl anders aangegeven staat (en dat stond het dus).
Nou ik vind dit absurd... Ik heb niet veel betaald gelukkig maar er zullen er ook zat zijn die wel voor veel geld gereisd en dan hebben we de spits nog niet eens benoemd op een wel niet feestdag....
Hallo Xander2111986 en welkom bij de NS Community,
Ik kan helaas niets anders dan aangeven dat wij dit verkeerd op onze website hadden staan. Wat we hiermee gaan doen is nog onbekend en hopelijk kan ik hier snel meer informatie over geven. Voor de duidelijkheid wil ik wel meegeven dat het klopt dat het vandaag geen officiële feestdag is en je niet de gehele dag met korting of vrij kan reizen met je abonnement.
Klantenservice heeft ook gewoon toegegeven dat dat zo was en dat ze om 10:07 de website snel hebben gewijzigd. Reizigers die voor 10:07 ingecheckt zijn mogen declareren de andere niet... Dat is juridisch geen stevig verhaal omdat het ook verder nergens is vermeld. Bijvoorbeeld in het overzicht van de reisplanner Xtra met een aanpassing hier op.
Het stond er inderdaad echt. En zo te zien is ook Bevrijdingsdag 2021 van het eerder gepubliceerde lijstje gehaald
Dat fout maakt oke maar doe niet moeilijk en compenseer mensen fatsoenlijk is mijn idee.
Idd heb screenshots van twitter dat ns het bevestig op 21 dec 16:41.
In dit topic stond ook vermeldt dat 31 december een feestdag was. Werd hier ook al verbaasd gereageerd. Als het na die datum dan nog is aangepast kan ik je boosheid begrijpen. Ik zie nu inderdaad dat de 31ste plotsklaps is verwijderd.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.