beantwoord

NS weekendvrij vanaf 1 januari?

  • 26 December 2022
  • 4 reacties
  • 148 Bekeken

Momenteel heb ik weekendvrij abonnement 1e klas inclusief dalkorting voor EUR 40,80 per maand. Ik bekeek alvast wat de prijzen zijn vanaf 1 januari. Weekendvrij wordt niet meer verkocht, maar kan wel verlengd worden lees ik. Wordt dit automatisch verlengd voor mij als ik geen actie onderneem? De combinatie weekendvrij en dalkorting (voor werkdagen) zie ik niet meer staan op de prijzenlijst 2023. Vervalt de dalkorting op werkdagen dan bij verlenging?

icon

Beste antwoord door Thom 26 December 2022, 22:59

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 4

Ik vermoed dat u dan op de prijzenlijst heeft gekeken bij abonnementen op saldo. Één pagina verder, bij abonnementen NS Flex wordt dit namelijk nog wel aangeboden. De betreffende prijs zou dan €47,35 zijn, met 11 euro korting als u 65+ bent. 

Bron: https://www.ns.nl/binaries/_ht_1668068611619/content/assets/ns-nl/tarieven/2023/ns-tarievenlijst-consumenten-2023.pdf

Reputatie 7
Badge +4

Als u een traditioneel abonnement heeft, kunt u het op elk moment omzetten naar Flex. Daarmee verlengt u in de praktijk Weekendvrij. U moet wel de optie van Dalkorting door de week apart aanvinken, die zit er niet automatisch bij. U kunt dus het beste zelf actie ondernemen en het abonnement omzetten naar Flex.

Als u dit doet, vervalt er niets, ook niet het met korting reizen in de daluren door de week. Er is alleen geen saldo meer nodig. U krijgt de rekening achteraf per maand. Het is goed de voorwaarden voor Flex even goed na te lezen, en als het onduidelijk is,  dan kunt u die vragen hier stellen. Een paar dingen zijn anders.

Ik vermoed dat u dan op de prijzenlijst heeft gekeken bij abonnementen op saldo. Één pagina verder, bij abonnementen NS Flex wordt dit namelijk nog wel aangeboden. De betreffende prijs zou dan €47,35 zijn, met 11 euro korting als u 65+ bent. 

Bron: https://www.ns.nl/binaries/_ht_1668068611619/content/assets/ns-nl/tarieven/2023/ns-tarievenlijst-consumenten-2023.pdf

Dit klopt, ik ging ervan uit dat NS weekendvrij abonnementen langzaam aan aan het afschaffen was. Dit is gelukkig niet waar. Bedankt voor deze feedback. 

Reputatie 7
Badge +2

En even voor de duidelijkheid: WeekendVrij op saldo wordt gewoon automatisch verlengd elk jaar (heb het zelf ook nog). Je kunt het alleen niet meer nieuw bestellen.

Als je een saldo-abonnement hebt zou ik, vooral bij een vervaldatum aan het eind van het jaar, dat lekker houden. Bij de saldo abonnementen betaal je namelijk het tarief op het verlengmoment. In mijn geval bv. het tarief van 2022 t/m november 2023.

En je hebt geen last van de berg aan bugs in NS Flex.

Reageer