beantwoord

NS wil het bedrag die verrekend moet worden eerst betaald krijgen en dan 30 dagen vasthouden

• 26 april 2020
  • 80 reacties
  • 1253 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties

Ik heb een FLEX abonnement bij NS en maak afwisseldne gebruik van Altijd Vrij twv 351eur/maand  (in de maanden dat ik met NS naar mijn werk reis) en Voordeeluren abonnement twv 5eur/maand (ind e maanden dat ik op vakantie ben). Mijn abonnementperiode is 11de-10de van de maand

Op 13 maart heb ik, vanwege de coronamaatregelen, mijN Altidj Vrij voor Voordeeluren vvoor Voordeelurenabonnement verwisseld, wat wil zeggen dta ik miv 13 maart alleen 5eur/maand verschuldigd ben en voor de periode 11-13 maart 351/31x3= 33,97eur. .Daarnaast moes ik nog 248eu voor Februari betalen (toen ha ik een aantal losse ritten). NS wil echter eerst 607 van mij ontvangen (dus ipv 33,97 het liefst 351eur, ondansk het feitd at Altidj vrij tijdelijk geannuleerd is. Hun uitleg: de factuur is al op 11 maart gemaakt, die kunnen wij niet verrekenen, u moet eerst 607eur betalen 9voor NIET gebruikte diensten dus!!!) en pas daarna betalen wij binnen 30 dagen 317eur terug(????? - van  verrekenen wil NS niets weten!!!) 

dit vind ik niet kunnen - het dienst heb ik toch NIET afgenomen, en ikz ie geen reden om iets te etalen alleen omdat “factuur al gemaakt was”  en dna nog 30 te wachten om mijn geld terug te krijgen….

icon

Beste antwoord door loklok8 27 april 2020, 20:49

U heeft dus €248 + €39 = €287 betaald. Dan heeft u nog steeds niet aan de volledige abonnementskosten voldaan die u verschuldigd was op de 11e van maart, aan het begin van uw abonnementsmaand. Dan is het ook niet zo gek dat u niets terug krijgt, omdat u dat gedeelte niet eens betaald heeft. 

U betaald nogmaals vooraf voor een afgekocht product en daarvan heeft u het bedrag niet volledig betaald. Wanneer u een abonnement opzegt doet er niet toe, u hoort het volledige verschuldigde bedrag op de afgesproken datum te voldoen. U heeft nu namelijk van een product gebruik gemaakt waarvan er niet volledig betaald is voor het product. 

Weet u, als u niet wilt betalen dan betaalt u niet. Mij maakt het niet uit, want het gaat toch niet om mijn geld. U kunt via bijvoorbeeld de geschillencommissie proberen om uw gelijk te krijgen. Mocht u van die weg gebruik maken, dan stel ik het op prijs als u ook de resultaten daarvan aan ons terugkoppelt.

We hebben het door verschillende personen meerdere malen aan u proberen uit te leggen, maar als u niet wilt luisteren dan houdt het voor mij hier op. En volgens mij begrijpt u het punt van een forum niet. Daar zijn ook niet medewerkers van een bedrijf aanwezig. Wij zijn hier niet de chat van de klantenservice.

Bekijk origineel

80 reacties

Reputatie 7
Badge +1

U betaald abonnementskosten altijd vooraf. Uw nieuwe periode gaat iedere maand op de 11e in, dus betaald u de abonnementskosten voor de eerstvolgende maand en de eventuele extra kosten van de afgelopen maand. In uw geval komt dat dus neer op rond de 600 euro. 

U heeft op de 11e het abonnement afgenomen welke een maand geldig is en u bent op dat moment dan ook de volledige abonnementskosten verschuldigd. Dat u daarna uw Altijd Vrij in een Dal Voordeel abonnement heeft gewijzigd staat los van de abonnementskosten die al betaald moeten worden. 

U krijgt uiteindelijk de teveel betaalde kosten terug, omdat u er geen gebruik meer van heeft kunnen maken. 

Badge +3

NS geeft aan binnen 30 dagen terug te betalen. Dat is iets anders dan dat u 30 dagen op uw geld moet wachten. Ik heb mijn abonnement op 16 maart gewijzigd, kreeg op 17 maart een tussentijdse factuur voor het verschil en dat bedrag stond op 19 maart op mijn rekening.

U schrijft dat u op 13 maart uw abonnement gewijzigd hebt. Inmiddels is het eind april. Ik neem aan dat u het te veel vooruitbetaalde abonnementsgeld inmiddels wel hebt ontvangen?

U betaald abonnementskosten altijd vooraf. Uw nieuwe periode gaat iedere maand op de 11e in, dus betaald u de abonnementskosten voor de eerstvolgende maand en de eventuele extra kosten van de afgelopen maand. In uw geval komt dat dus neer op rond de 600 euro. 

U heeft op de 11e het abonnement afgenomen welke een maand geldig is en u bent op dat moment dan ook de volledige abonnementskosten verschuldigd. Dat u daarna uw Altijd Vrij in een Dal Voordeel abonnement heeft gewijzigd staat los van de abonnementskosten die al betaald moeten worden. 

U krijgt uiteindelijk de teveel betaalde kosten terug, omdat u er geen gebruik meer van heeft kunnen maken. 

waarom “UITEINDELIJK” als het al duidelijk is dat een FLINK BEDRAG VERREKEND MOET WORDEN??!!!  dus mag NS mijn geld 30 DAGEN VASTHOUDEN  alleen omdat opzegging van abonnement 2 dagen na datum factuur was…? welke LOGICA sit hier???? abonnement koste vooraf betalen als men abonnement GEBRUIKT kan ik nog begrijpen alhoevel in regel  normaliter PAS NA AFNAME VAN ENE DIENST betaald zou moeten worden (dis is NS al daar in fout...) 

NS geeft aan binnen 30 dagen terug te betalen. Dat is iets anders dan dat u 30 dagen op uw geld moet wachten. Ik heb mijn abonnement op 16 maart gewijzigd, kreeg op 17 maart een tussentijdse factuur voor het verschil en dat bedrag stond op 19 maart op mijn rekening.

U schrijft dat u op 13 maart uw abonnement gewijzigd hebt. Inmiddels is het eind april. Ik neem aan dat u het te veel vooruitbetaalde abonnementsgeld inmiddels wel hebt ontvangen?

NEE, ik heb niets terigontvangen - en ik zie geen reden om IETS WAT NIET AFGENOMEN ZAL WORDEN VOORUIT TE BETALEN…

helemaal niet omdat alles verrekend kan (en hoort te) worden.

wat ik op zich GRAPPIG vind is dat iemand (in dit geval iemand die zichzelf “Tochjo” noemt) op een ZOndag middag niets beters te doen heeft dan gretig beleid van NS verdedigen…. Wat doet iemand die geen klacht of andere "zaken” met NS heeft op Zondag avond op Community forum…?  bij Post.nl proberen zij op deze manier klchaten te neutraliseren ….

Badge +3

Ik vind dit ook vreemd want bij een wisseling gedurende een lopende maand zou je gewoon direct een tussentijdse factuur moeten krijgen.

Dus bij fatuurdatum de 11e en een wisseling op 13 maart die pakweg 250 tot wel 310 euro terug, binnen een week. Dat bedrag is dan het verschil tussen Altijd Vrij en Dal Voordeel voor de rest van de maand tot je volgende maandfactuur.

Het kan zijn dat ze dat tegenwoordig altijd pas op je volgende maandfactuur meenemen (is mij ook al eens gebeurd), maar als die ook niet op je factuur van 11 april staan als restitutie is er iets goed mis. Let ook op mintekens op je factuur (dat is dus wat je terug gaat krijgen… ik zeg het maar voor de volledigheid).

Stuur anders gerust een screenshot van je facturen overzicht (zonder persoonlijke info zoals kaartnummers of je naam e.d.), dan kijken wij wel mee. Of neem contact op met de klantenservice.

Reputatie 7
Badge +3

alhoevel in regel  normaliter PAS NA AFNAME VAN ENE DIENST betaald zou moeten worden (dis is NS al daar in fout...) 

Pas na afname van een dienst betalen?  Wilt u dan bv ook even KPN inlichten? Hier 8 april een rekening ontvangen met abonnementkosten van 1 mei t/m 30 juni. Stel dat ik het morgen opzeg dan is dat exact dezelfde situatie als u nu heeft met uw NS abonnement. En dit is maar 1 voorbeeld, er zijn meerdere dingen die ik vooraf dien te betalen.

Reputatie 7
Badge +1

De logica zit hem erin dat u abonnementskosten vooraf betaald. De grootte van het bedrag en hoeveel dagen na de nieuwe periode er gewijzigd is, is niet van belang voor de verrekening van het te veel betaalde bedrag.

Afgekochte diensten worden vrijwel altijd vooraf betaald. Zo betaal ik de rekening voor streaming diensten, abonnementskosten voor de NS en het regionale OV, telefoonrekening, kosten voor mijn opleiding en zorgverzekering ook allemaal vooraf, dus is het heel normaal dat er vooraf betaald wordt.

Heeft u de rekening überhaupt betaald? Als er niet betaald is krijgt u ook niets terug.

En wilt u trouwens ook niet zo excessief van hoofdletters gebruik maken. Op internet wordt dat namelijk als schreeuwen gezien.

Badge +3

Bij de wissel op 13 maart zou er meteen een tussentijdse (credit)factuur moeten volgen, maar uit andere topics blijkt inderdaad dat men die niet altijd stuurt.

Bij een wissel naar een veel duurder abonnement (bijv. enkele dagen na je maandelijkse factuurdatum) krijg je dan een maand later een forse factuur voor bijna 2 maanden.

Dan betaal je dus een deel van de huidige maand achteraf, en de volgende maand vooruit komt daar bij. Die 600 euro voor Altijd Vrij is dus best te verklaren, afhankelijk van wisselingen in Flex en op welk moment je die gedaan hebt.

alhoevel in regel  normaliter PAS NA AFNAME VAN ENE DIENST betaald zou moeten worden (dis is NS al daar in fout...) 

Pas na afname van een dienst betalen?  Wilt u dan bv ook even KPN inlichten? Hier 8 april een rekening ontvangen met abonnementkosten van 1 mei t/m 30 juni. Stel dat ik het morgen opzeg dan is dat exact dezelfde situatie als u nu heeft met uw NS abonnement. En dit is maar 1 voorbeeld, er zijn meerdere dingen die ik vooraf dien te betalen.

beste KPN levert telefoonummer + verbidning voor 20-30eur/maand en dat is iets wat CONTINUE geleverd wordt, dus ook continue door d eklant gebruikt wordt Overige kosten - bvb extra services, telefoonkosten buitenland etc wordte PAS NA AFNAME gefactureerd en dienen pas na afname betaald te worden.

In dit geval is abonnement bij NS hoe-dan-ook iets waravoor NS niets aan een individul reiziger garanteerd - als de treinen niet rijden, dan is NS niets verschuldigd bvb… een klein beetje wort betaald bij vertraging…, maar is nu meteen duidelijk dat dienst NIET AFGENOMEN wordt. Want abonnement is  OPGEZEGD, en heeft NS die in "mijn NS” als "-312,00eur …. betaald” genoteerd en tich wil NS eerst dta ik betaal en dat ik daarna nog 30 dagen op mijn geld wacht. 

Bij de wissel op 13 maart zou er meteen een tussentijdse (credit)factuur moeten volgen, maar uit andere topics blijkt inderdaad dat men die niet altijd stuurt.

Bij een wissel naar een veel duurder abonnement (bijv. enkele dagen na je maandelijkse factuurdatum) krijg je dan een maand later een forse factuur voor bijna 2 maanden.

Dan betaal je dus een deel van de huidige maand achteraf, en de volgende maand vooruit komt daar bij. Die 600 euro voor Altijd Vrij is dus best te verklaren, afhankelijk van wisselingen in Flex en op welk moment je die gedaan hebt.

Beste Robert B - NS heeft een tussntijdse creditfactuur gemaakt ( “-312,00eur…… betaald"...) maar blijft weigeren dit te verrekenen en blijft geheel bedrag van 607,00eur (248eur van maand eerder, wet kleine kosten voor metro en 3 dagen 11-13 maart + die 312eur) vorderen…. dus er is iets GOED mis in d ehouding en werkwijz evan NS

Badge +3

Nee, als er -€312 staat en Betaald krijg je die morgen of overmorgen op je rekening.

De logica zit hem erin dat u abonnementskosten vooraf betaald. De grootte van het bedrag en hoeveel dagen na de nieuwe periode er gewijzigd is, is niet van belang voor de verrekening van het te veel betaalde bedrag.

Afgekochte diensten worden vrijwel altijd vooraf betaald. Zo betaal ik de rekening voor streaming diensten, abonnementskosten voor de NS en het regionale OV, telefoonrekening, kosten voor mijn opleiding en zorgverzekering ook allemaal vooraf, dus is het heel normaal dat er vooraf betaald wordt.

Heeft u de rekening überhaupt betaald? Als er niet betaald is krijgt u ook niets terug.

En wilt u trouwens ook niet zo excessief van hoofdletters gebruik maken. Op internet wordt dat namelijk als schreeuwen gezien.

dit is niet te vergelijken met telefoon en ziektenkosten - bij telefoon wordt alleen abonnement vooraf betaald, alle andere kosten (bvb aar buitnelans belle eventuele servicekosten) worden gefactureerd en betaald nadat die daadwerkelijk gemaakt zijn (maandeijke facturering door KPN bvb...) ik vraag mij af - zitten in deze community alleen medewerkers van NS of ook gedupeerde klanten….?

Nee, als er -€312 staat en Betaald krijg je die morgen of overmorgen op je rekening.

ik heb niets oo mijn rekening gekregen omdta ik dat weiger te betalen. - waarom zou ik iets wat al verrekend is betalen en dan 30 dagn op terugbetaling moeten wachten?

Badge +3

En die €248 van een vorige maand hadden ze dus eigenlijk al véél eerder moeten factureren/incasseren (tussentijdse factuur voor wissel gedurende een lopende maand), maar dat doen ze dus blijkbaar niet altijd maar nemen ze het mee op de reguliere maandfactuur.

Het werkt dus twee kanten op. NS heeft je die €248 bijna een maand voorgeschoten, en nu moet jij die €312 maar even voorschieten (of eigenlijk €351). Suf inderdaad!

en OVER DE GROTE LETTERS - idd is dat schreeuwen op internet…. ben niet hier omdat ik dit soort praktijken va NS zo geweldig vind dat ik op mijn vrije dag met NS online moet communiceren…. most ik oms seen "NS-gebed”   “love-will-save-the-world”  sommuniceren…? dit doe ik mede omdat NS geen echte klachtenprocedure kent - anders had ik ene klant ingediend ipv mijn tijd te verdoen in cummunitu waar 80% van de “aanwezigen” NS-medewerkers zijn...

En die €248 van een vorige maand hadden ze dus eigenlijk al véél eerder moeten factureren/incasseren (tussentijdse factuur voor wissel gedurende een lopende maand), maar dat doen ze dus blijkbaar niet altijd maar nemen ze het mee op de reguliere maandfactuur.

Het werkt dus twee kanten op. NS heeft je die €248 bijna een maand voorgeschoten, en nu moet jij die €312 maar even voorschieten (of eigenlijk €351). Suf inderdaad!

nee NS heeft niets voorgecshoten - ik had toen een andere ebonnementsvorm waar de reizen duurder zijn omdat per reis gedeclareerd wordt en dan aan het eind van de maand - in dit geval teregijketrijd met begin van 1 maandbonnement vervolgmaand… dus - is iets wat NS bedacht en ingecalculeerd heeft…. ik zie geen reden om iets wat al op een fectauur als -312eur vermeld staat (dus NIET verschuldigd) aan een groot bedrijf die rijk genoeg is al etraatje voor te schieten...

Reputatie 7
Badge +3

beste KPN levert telefoonummer + verbidning voor 20-30eur/maand en dat is iets wat CONTINUE geleverd wordt, dus ook continue door d eklant gebruikt wordt Overige kosten - bvb extra services, telefoonkosten buitenland etc wordte PAS NA AFNAME gefactureerd en dienen pas na afname betaald te worden.

Dat is ook het geval bij NS Flex abonnementen (en Traject Vrij), het abonnement wordt vooraf betaald en reiskosten die gemaakt zijn worden achteraf betaald. Alleen zijn er bij Altijd Vrij geen extra reiskosten voor de trein omdat alles met het abonnement is afgekocht, mogelijk met Flex wel kosten voor bus. tram of metro.

Maar als u zo moelijk wilt doen door te storneren en in een incasso traject te komen dan moet u dan vooral doen, ik heb daar absoluut geen last van.

En nee, ik werk niet bij NS maar probeer alleen uit te leggen hoe het werkt en daarmee te voorkomen dat mensen in dit soort problemen komen. Ik wens u veel plezier met deze zaak.

Badge +3

nee NS heeft niets voorgecshoten - ik had toen een andere ebonnementsvorm waar de reizen duurder zijn omdat per reis gedeclareerd wordt en dan aan het eind van de maand - in dit geval teregijketrijd met begin van 1 maandbonnement vervolgmaand… dus - is iets wat NS bedacht en ingecalculeerd heeft…. ik zie geen reden om iets wat al op een fectauur als -312eur vermeld staat (dus NIET verschuldigd) aan een groot bedrijf die rijk genoeg is al etraatje voor te schieten...

Je snapt me niet denk ik (want we zijn het op zich eens).

Die €248 had je meteen moeten betalen (incasso door NS) maar hoefde je pas te voldoen per de volgende maand (achteraf dus, dat is niet het principe!)

Die €312 zou NS meteen moeten uitbetalen (maar doen ze dus pas via de volgende maandfactuur).

Ik vind een tussentijdse (credit)factuur dus ook veel eerlijker, maar blijkbaar mag de NS het ook op deze manier doen. Daar zijn overigens al veel andere topics over, zoek maar op ‘nieuwe factuurdatum flex’.

Dat is ook het geval bij NS Flex abonnementen (en Traject Vrij), het abonnement wordt vooraf betaald en reiskosten die gemaakt zijn worden achteraf betaald. Alleen zijn er bij Altijd Vrij geen extra reiskosten voor de trein omdat alles met het abonnement is afgekocht, mogelijk met Flex wel kosten voor bus. tram of metro.

Maar als u zo moelijk wilt doen door te storneren en in een incasso traject te komen dan moet u dan vooral doen, ik heb daar absoluut geen last van.

En nee, ik werk niet bij NS maar probeer alleen uit te leggen hoe het werkt en daarmee te voorkomen dat mensen in dit soort problemen komen. Ik wens u veel plezier met deze zaak.

u werkt WEL DEGELIJK voor NS…. nagenoeg alle recaties hierboven zijn "kalssiekers”  van een kalchtenservice. Jammer genoeg biedt NS GEEN MOGELIJHEID om ene ECHTE KLACHTENPROCEDURE te dorlopen met brief/mail warabij NS een ontvangsbevestiging stuurt en ene geargumenteerd antwoord moet geven die ook nog bij de Nederlandse wetgeving zou moeten passen maar worden de gedupeerde klanten hier door "klachtenmedewrekers-die zich-alsklant-voordoen”  afgehouden. DIt is al iets om kalcht over te hebben - ene mega grote organosatie die gene echte klachtenservic ehefet noch zihc aan d ebehoorlijkheidsregels hoef te houden...

Je snapt me niet denk ik (want we zijn het op zich eens).

Die €248 had je meteen moeten betalen (maar mocht je pas doen per de volgende maand).

Die €312 zou NS meteen moeten betalen (maar doen ze dus pas via de volgende maandfactuur).

Ik vind een tussentijdse (credit)factuur dus ook veel eerlijker, maar blijkbaar mag de NS het ook op deze manier doen. Daar zijn overigens al veel andere topics over, zoek maar op ‘nieuwe factuurdatum flex’.

beste - NORMALE betalingstermijn in NL si 30 DAGEN. Daar NS een automatische incasso heeft worden da fecturen dan ook meestel meteen zodra NS de opdracht heeft geincaseerd, ofwel zodra die üit zijn/. . Dezelfde geldt voor die 351eur - alleen was de opzegging eerder dorrheen dan de factuur , dus een NETTE manier zou zijn om 248 + 351-312=39eur te factureen en niet te bewerend atd e factuur al “uit was. in dit geval heeft NS 3 verschillende facturen samengevoegd tot 607eur…(en was mogelijk om die reden ook laat met facturering...).

Reputatie 7
Badge +1

dit is niet te vergelijken met telefoon en ziektenkosten - bij telefoon wordt alleen abonnement vooraf betaald, alle andere kosten (bvb aar buitnelans belle eventuele servicekosten) worden gefactureerd en betaald nadat die daadwerkelijk gemaakt zijn (maandeijke facturering door KPN bvb...) ik vraag mij af - zitten in deze community alleen medewerkers van NS of ook gedupeerde klanten….?

Hoezo is dat niet te vergelijken? U betaald het abonnement voor een telefoon vooraf (afgekocht product) zodat u van de dienst gebruik kunt maken. Bij een NS abonnement betaald u dat ook vooraf (afgekocht product) zodat u van de dienst gebruik kunt maken. Eventuele extra's worden achteraf gefactureerd, zoals reizen die buiten de geldigheid van uw abonnement vallen, net zoals bij een telefoon betaald u extra voor de diensten die niet binnen uw afgekochte product vallen. Ik zie het verschil niet in facturering tussen een telefoon abonnement en een abonnement van NS.

U schiet trouwens helemaal niets voor. U heeft namelijk de abonnementskosten voor 11 maart t/m 10 april niet betaald. Deze was u namelijk al verschuldigd op de 11e van maart. U kunt ook niets terugkrijgen wat niet betaald is. Ik kan ook niet tegen KPN zeggen dat ik over 2 dagen van abonnement wissel en dus nu niet de volledige abonnementskosten ga voldoen.

Op de community zitten ook medewerkers van NS. Zij zijn allemaal te herkennen aan voornaam + NS waarbij naast hun naam ‘moderator’ staat. Ik ben daar dus niet een van. Wij zijn niet klantenservice medewerkers die zich als klant voor doen. De meesten van ons zijn reizigers bij NS. De ‘echte’ klantenservice kunt u via sociale media/telefoon/chat of een moderator van de community (die er pas morgen weer is) bereiken. Bij hen kunt u dan ook een klacht indienen.

Als ik voor mijn bedragen betaald kan worden, zou ik daar enorm blij van worden, maar helaas zie ik nooit een cent op mijn rekening verschijnen hiervoor.

Mocht u geen gebruik willen maken van de klachtenprocedure die de NS biedt, kunt u ook proberen om uw gelijk te krijgen bij o.a. de geschillencommissie of een andere instantie die u hierin verder wilt helpen. Op de website van NS staan enkele instanties waarmee u contact kunt leggen en staat ook via welke wegen u een klacht kunt indienen.

dus een NETTE manier zou zijn om 248 + 351-312=39eur te factureen

Ja, ja want €248 + €351 - €312 = €39? Ik wenste dat er bij mij op magische wijzen kosten konden verdwijnen, dat zou mij een hoop schelen.

zo staat het dus…. (was overigens niet 607 maar 609eur...) en NS weigert 312,51 in mindering te brengen op 609,33, ONDANKS HET FEEI dat er al een KREDIETFACTURU gemaakt is...

Datum Kosten Betaald  
12 apr 2020 € 8,84

Betaald

Download

15 mrt 2020 € -312,51

Betaald

Download

11 mrt 2020 € 609,33  

Download

Reputatie 7
Badge +3

u werkt WEL DEGELIJK voor NS…..

Als u er gelukkig van wordt om dit te denken moet u dat vooral doen. Maar helaas voor u krijg ik niet iedere maand een NS salaris bijgeschreven. Of ik moet toch al tijden iets gemist hebben. :rofl:

Maar ik ben klaar hier wel mee. Het is u nu door diverse niet NS medewerkers uitgelegd. Maar als u heel koppig en eigenwijs dit niet wilt aanemen dan wens ik u veel succes met de hele procedure. 

Hoezo is dat niet te vergelijken? U betaald het abonnement voor een telefoon vooraf (afgekocht product) zodat u van de dienst gebruik kunt maken. Bij een NS abonnement betaald u dat ook vooraf (afgekocht product) zodat u van de dienst gebruik kunt maken. Eventuele extra's worden achteraf gefactureerd, zoals reizen die buiten de geldigheid van uw abonnement vallen, net zoals bij een telefoon betaald u extra voor de diensten die niet binnen uw afgekochte product vallen. Ik zie het verschil niet in facturering tussen een telefoon abonnement en een abonnement van NS.

Op de community zitten ook medewerkers van NS. Zij zijn allemaal te herkennen aan voornaam + NS waarbij naast hun naam ‘moderator’ staat. Ik ben daar dus niet een van. Wij zijn niet klantenservice medewerkers die zich als klant voor doen. De meesten van ons zijn reizigers bij NS. De ‘echte’ klantenservice kunt u via sociale media/telefoon/chat of een moderator van de community (die er pas morgen weer is) bereiken. Bij hen kunt u dan ook een klacht indienen. Als ik voor mijn bedragen betaald kan worden, zou ik daar enorm blij van worden, maar helaas zie ik nooit een cent op mijn rekening verschijnen hiervoor.

Mocht u geen gebruik willen maken van de klachtenprocedure die de NS biedt, kunt u ook proberen om uw gelijk te krijgen bij o.a. de geschillencommissie of een andere instantie die u hierin verder wilt helpen. Op de website van NS staan enkele instanties waarmee u contact kunt opleggen en staat ook via welke wegen u een klacht kunt indienen.

U schiet trouwens helemaal niets voor. U heeft namelijk de abonnementskosten voor 11 maart t/m 10 april niet betaald. Deze was u namelijk al verschuldigd op de 11e van maart. U kunt ook niets terugkrijgen wat niet betaald is. Ik kan ook niet tegen KPN zeggen dat ik over 2 dagen van abonnement wissel en dus nu niet de volledige abonnementskosten ga voldoen.

dus een NETTE manier zou zijn om 248 + 351-312=39eur te factureen

Ja, ja want €248 + €315 - €312 = €39? Ik wenste dat er bij mij op magische wijzen kosten konden verdwijnen, dat zou mij een hoop schelen.

als u geen medewerker van NS bent, wta doet u dna voor de godsnaam op uw vrije dag op een forum? heeft u niets te doen, gene vrienden/familie...etc…. u heeft niet goed gelezen - alles ie betaald - 248eur (op tijd...), het verschil tussen 351 en in mindering gebrachte (want niet afgenomen) 351-312=39eur… etc….

alleen die 312eur DIE AL op “Mijn NS” als kredietfacturu vermeld staat (en tevens nog steeds binnen die 609 nog steeds dioor NS gevorderd wordt terwijl die, zoals gezegd op die 312 na alles wat in 609 meeberekens is al lang betaald is…. beetaald is) 

do+ie 312 weiger ik  uiteraard te betalen - want: heb al een kredietfactuur, heb dienst niet afgenomen,,,,, en dat factur ale gamaakt is….

NS heeft blijkbaar wel geld over voor "NS-vrijwilligers” die op vrije dag NS verdedigen… wat een onbehoorlijke organisatie. En ette integere en transparante klantenservice durft NS blijkbaar niet aan - NS maakt teveel rare "moves…

Reageer