beantwoord

Nu ik 65+ ben, krijg ik dan ook korting op reizen met mijn OV-Chipkaart (ROS)?

• 29 juni 2014
  • 8 reacties
  • 60692 Bekeken

Ik heb een persoonlijke OV-chipkaart met reizen op saldo. Ik ben 65+. Krijg ik nu korting op mijn NS-reizen?
icon

Beste antwoord door Tochjo 29 juni 2014, 16:21

Nee, u zult een abonnement moeten aanschaffen. Het goedkoopst om korting te krijgen is Dal Voordeel. Dat kost 50 euro per jaar (tijdelijk het eerste jaar verkrijgbaar voor 29 euro). Er zijn ook andere abonnementen, sommige daarvan zijn voor mensen van 65 en ouder wel voordeliger. Bovendien kunt u bij sommige abonnementen voordelig Keuzedagen aanschaffen. Daarmee reist u dan voor omgerekend 3,50 per stuk een dag met de trein door heel Nederland. Zie deze folder voor meer informatie.
Bekijk origineel

8 reacties

Badge +3
Nee, u zult een abonnement moeten aanschaffen. Het goedkoopst om korting te krijgen is Dal Voordeel. Dat kost 50 euro per jaar (tijdelijk het eerste jaar verkrijgbaar voor 29 euro). Er zijn ook andere abonnementen, sommige daarvan zijn voor mensen van 65 en ouder wel voordeliger. Bovendien kunt u bij sommige abonnementen voordelig Keuzedagen aanschaffen. Daarmee reist u dan voor omgerekend 3,50 per stuk een dag met de trein door heel Nederland. Zie deze folder voor meer informatie.
Ik heb een persoonlijke OV-chipkaart met reizen op saldo. Ik ben 65+. Krijg ik nu korting op mijn NS-reizen?

65-plussers met een persoonlijke OV-chipkaart krijgen bij bus, tram en metro wel (automatisch) 34% korting, zowel op het instaptarief als op het kilometertarief.

NS kent die regeling niet, zoals Tochjo al aangaf.
Beste jbdejager, Welkom op het NS Service Forum! Goed om te zien dat jij ons forum ook gevonden hebt. Het antwoord van Hertog is juist, het antwoord van Tochjo biedt extra, aanvullende informatie.

Ik heb je topic verplaatst naar 'Abonnementen' om de vindbaarheid van dit topic te vergroten. Daarnaast heb ik de titel van dit topic aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Dan ga ik dus niet als 65+ er reizen met de NS!!!!
Reputatie 7
Badge +4
Nou, daar zou ik toch even slim over nadenken. Als u wat regelmatiger reist, kunt u als 65-plusser heel goedkoop een Dalvrij of Weekendvrij abonnement kopen. Voor 42 euro per maand reist u tijdens de daluren onbeperkt door Nederland, bijvoorbeeld. Daar kan geen auto tegen op. Of elk weekend vrij reizen en door de week met korting: Weekendvrij voor 20 euro per maand.

Daar kan geen korting in de bus tegenop.
Reputatie 1
Badge
Of een heel jaar bij alle Connexxion/Hermes/BRENG bussen voor 99 eur, pas na 9.00
Of een maand voor 12,50 op alle ARRIVA bussen (voor 25 met trein) als ze die daar hebben) in 1 provincie.
Dat is een mooie regeling. Ik kende hem niet. Ik denk dat daar wat meer voorlichting over mag komen.

Gaat over: 65-plussers met een persoonlijke OV-chipkaart krijgen bij bus, tram en metro wel (automatisch) 34% korting, zowel op het instaptarief als op het kilometertarief.
Reputatie 7
Badge +4
Voor NS heeft u inderdaad kortingsabonnementen nodig, als u incheckt. krijgt u niet automatisch korting, zoals bij de bus.

Een Dalvoordeelurenabonnement kan wel gunstig zijn. U heeft dan 40 procent korting in de Daluren en 7 vrije reisdagen per jaar voor 74,50.

https://www.ns.nl/producten/reizen-met-korting/p/dal-voordeel

Reageer