beantwoord

o.v.jaarkaart

• 21 september 2016
  • 17 reacties
  • 269 Bekeken

ik heb alleen een kaart voor 40% en niet voor vrije reisdagen e.d. ik begrijp dus niet dat ik nu geld moet betalen
hoe zit dat?
icon

Beste antwoord door Denice NS 21 september 2016, 12:15

Hi iesje. Welkom op het Serviceforum.

Het is mij nogal onduidelijk wat je precies bedoelt. Mocht het antwoord van Thom niet voldoen zou je dan je vraag wat uitgebreider willen omschrijven?
Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Voor dit kortingsabonnement op uw kaart betaalt u 50 euro per jaar. Verder moet u elke reis die u met uw kaart maakt, natuurlijk afrekenen. Die reizen zijn voor u 40 procent goedkoper.
Hi iesje. Welkom op het Serviceforum.

Het is mij nogal onduidelijk wat je precies bedoelt. Mocht het antwoord van Thom niet voldoen zou je dan je vraag wat uitgebreider willen omschrijven?
ik heb geen ov voor vrije reisdagen alleen een kaart voor 40%
moet ik nu 62.50 betalen ?
Reputatie 7
Badge +4
U heeft een oud Voordeelurenabonnement. Daarmee kunt u in de voordeeluren met 40 procent korting reizen. Als u dat wilt blijven doen, zult u inderdaad dit bedrag moeten betalen. Dat heeft u tot nu toe ook gedaan, want dit abonnement heeft u al minstens sinds 2011.

Uw abonnement is wat duurder dan de vijftig euro die ik noemde maar daar staat tegenover dat u in de middagspits ook korting heeft en in juli en augustus de hele dag.
Een voordeelurenabonnement kost € 62,60 zonder keuzedagen. Met (2de klas) keuzedagen betaal je € 87,10.
dan zeg ik bij deze mijn abonnement op want ik reis nog maar heel weinig en dan is dat erg duur
ik ben 82 en ik ga bijna niet meer met de trein hartelijk dank voor de informatie
Ik dat geval kun je op mijn naam klikken en een privébericht sturen. Doe dit met naam-, adres en woonplaatsgegevens + ov-chipkaartnummer. Dan help ik graag verder.
ik ben geholpen door klaas-jan

Persoonlijke info weggehaald
Reputatie 7
U heeft uw gegevens nu op een openbaar forum geplaatst en die kunt u beter weghalen, u kunt dat doen door op het potloodje te drukken dat verschijnt over uw laatste bericht. Als u op de naam Klaas-Jan drukt, komt daar in het blauw te staan 'stuur bericht' daar kunt u de gegevens naar toe sture!
Ik heb je persoonlijke gegevens even verwijderd iesje, iedereen kon deze lezen. Als je de instructies van Slidestops volgt, kun je Klaas-Jan een privebericht sturen.

blijven ov jaarkaarthouders wel welkom in de middagspits?

Belast dat de spits niet meer dan een 1e klas dalurenkaarthouder?

Is daar over nagedacht?

Dit betreft een topic van meer dan 3 jaar oud. Het probleem van TS gaat tevens over een Dal Voordeel abonnement. Alle reizigers blijven welkom. Of dit te spits meer gaat belasten lijkt mij niet het geval aangezien je vanaf dan niet meer met 40% korting kan reizen.

OV jaarkaarthouders reizen toch niet met 40% maar met 100% korting in de middagspits? Belast dat de spits niet?

Reputatie 7
Badge +3

Als u met OV jaarkaarthouders reizigers met Altijd Vrij bedoelt dan betalen die daar dik voor.

studerenden dacht ik niet

Badge +3

Studenten krijgen per maand een kleine €100 opgeteld bij hun studielening als ze een SRP (studentenreisproduct) willen.

Bij succesvol afstuderen (HBO of WO bachelor of master), of een MBO 3 of 4 diploma behalen binnen ik meen 8 jaar wordt het inderdaad omgezet naar een gift.

Vroeger (jaren 90) was dat anders inderdaad, dan kreeg je het altijd erbij voor niets, je inschrijving bij een onderwijsinstelling (en collegegeld betalen) was voldoende.

En eventuele aanvullende leningen/restschulden werden toen na 15 jaar aflossen (naar capaciteit, dus rekening houdend met je inkomen) kwijtgescholden. Dat is nu 30 jaar, dus net zo lang als een hypotheek of zo.

Studenten worden dus echt niet ontzien of zwaar bevoordeeld. Die €100 per maand voor vrij reizen zullen veel mensen voor willen tekenen, maar voor wie moet leren/studeren (en misschien een bijbaantje heeft tegen minimumloon) is het best veel geld.

De rente is inderdaad bijna 0 tegenwoordig, maar dan nog.

Reputatie 7
Badge +3

Misschien had u duidelijker kunnen zijn met wat u bedoelde.  Dat vergemakkelijkt het voor iedereen om te weten wat u precies bedoelt.

Ja, studenten belasten de spits ook maar zij hebben net als veel forenzen vaak geen keuze om in de daluren te reizen. Er zijn al eerder oproepen gedaan aan universiteiten om de college uren aan te passen zodat studenten meer in de daluren kunnen reizen. Dat heeft nog beperkt effect. Het stuit ook op veel weerstand omdat studenten ook vaak andere verplichtingen (bv bijbaantje) hebben wat dan in gevaar komt als zij pas na de spits weer naar huis kunnen. 

Reageer