beantwoord

(OA1507)

• 12 maart 2020
  • 13 reacties
  • 320 Bekeken

Door technische problemen is het op dit moment niet mogelijk om verder te gaan. Probeer het later nog een keer. Hoe kan ik dit oplossen? niks werkt.

icon

Beste antwoord door Mark NS 12 maart 2020, 15:12

Als alle gegevens correct zijn ingevuld en alle voorwaarden zijn aangevinkt, dan zou het moeten lukken. Zelf kwam ik bij een bestelling op een nieuwe kaart tot het mogen selecteren van mijn bank, zowel in Internet Explorer als in Google Chrome. Ik krijg bij rondvraag echter door dat er meer signalen zijn dat het bestellen van NS Flex op een nieuwe OV-chipkaart tot foutmeldingen kan leiden. In overleg heb ik daarom een storingsmelding aangemaakt om het probleem verder te laten onderzoeken. 

Bekijk origineel

13 reacties

Hoi gij1309, welkom op de NS Community. 

Waar krijg je deze foutmelding precies? 

bij het bestellen van een flex daluren abonnement met 1e klas, net al 10 min de de klantenservice gebeld en die geven aan dat ik het later nog een keer moet proberen (ik heb het met meerdere internet providers geprobeerd)

Deze foutmelding kan optreden wanneer er iets met het Mijn NS account aan de hand is. Wil je hier proberen in te loggen? Als dat zonder problemen lukt, dan is er iets anders aan de hand, maar als je nog wel iets moet doen met het account voordat je verder kunt, dan kan dat de oorzaak zijn.

Ja ik kan gewoon inloggen, dus dat is het probleem niet.

Op welk punt in het bestelproces krijg je de foutmelding? Probeer je het abonnement op een al bestaande OV-chipkaart te bestellen of op een nieuwe OV-chipkaart?

Op een nieuwe ov kaart, en ik kan bij gegevens controleren niet op het kopje "naar betaling" drukken of dan krijg ik iig die foutmelding

Als alle gegevens correct zijn ingevuld en alle voorwaarden zijn aangevinkt, dan zou het moeten lukken. Zelf kwam ik bij een bestelling op een nieuwe kaart tot het mogen selecteren van mijn bank, zowel in Internet Explorer als in Google Chrome. Ik krijg bij rondvraag echter door dat er meer signalen zijn dat het bestellen van NS Flex op een nieuwe OV-chipkaart tot foutmeldingen kan leiden. In overleg heb ik daarom een storingsmelding aangemaakt om het probleem verder te laten onderzoeken. 

Wild guess: een overijverige controlestap waardoor een IBAN uitgegeven door een niet-Nederlandse bank voor problemen zorgt? Ik krijg dalvoordeel niet meer aangezet nu ik van plan ben weer met de trein te reizen. Zelfde foutmelding waar je niet voorbij komt. 

Goedemiddag Kees Z. Een niet-Nederlandse IBAN kan sowieso niet gebruikt worden bij de bestelling van een nieuw abonnement via onze website, gezien de betaling daarbij uitgevoerd moet worden met een iDeal transactie. Een traditioneel abonnement (niet NS Flex) kan dan via een Service Balie of via onze Klantenservice worden besteld. Voor een NS Flex abonnement is er een omweg noodzakelijk, waarvoor je het beste ook contact op kunt nemen met onze Klantenservice.

We zijn telefonisch bereikbaar (030-7515155), via Twitter en Facebook, of je kunt een chatgesprek starten (optie 'Chat met NS').

Hartelijk dank voor de snelle reactie. Ik gebruik NS Flex vanaf het begin en ben een beetje verrast dat ik nu als ‘nieuw’ wordt aangemerkt. Gisteren heeft NS nog de reiskosten van afgelopen maand geïncasseerd. Ik ga het telefonisch in orde maken.

Badge +3

Er gaat iets mis in het bestelproces en dat lijkt te liggen aan een kredietcheck die eigenlijk niet nodig is.

Als je al Flex klant bent (met welk IBAN dan ook) zou een wijziging gewoon moeten lukken, dus hopelijk lukt het inderdaad via de telefoon of chat of andere kanalen.

Via de telefoon probleemloos geregeld. Er zit een iDeal-stap in het online proces en die lijkt me inderdaad overbodig voor bestaande klanten. Uitzetten ging simpeler :sunglasses:

Dan zal er iets anders aan de hand zijn. Ik las je bericht als zijnde dat je een nieuw NS Flex Dal Voordeel abonnement probeerde te bestellen. Als je al een lopend NS Flex abonnement hebt met een niet-Nederlands IBAN daarbij actief, zou dat geen probleem mogen zijn. Contact met de Klantenservice is alsnog verstandig om het voor je op te lossen.

Edit: Iets te lang gedaan over de reactie zie ik 😅. Bedankt voor de toelichting en fijn dat het geregeld kon worden!

Reageer