beantwoord

Omzetten abonnement traject vrij naar NS fles lukt niet

• 24 januari 2020
  • 2 reacties
  • 75 Bekeken

Ik probeer NS Flex (dal voordeel) aan te vragen. Hierbij geeft de website aan dat ik al een abonnement heb en dus moet kiezen voor overstappen.

Het klopt dat ik nu een NS-traject vrij heb, deze is tot 31/01/2020 geldig. Ik wil per 01/02/2020 graag NS flex maar wanneer ik voor overstappen kies krijg ik de meldingen: !U kunt niet overstappen naar NS Flex & !U heeft geen contracten.

Terwijl ik bij de eerdere stap juist moest kiezen voor overstappen.

Ik heb het ook geprobeerd met de ingangsdatum 31/01/2020 voor mijn NS Flex abonnement en ook dan krijg ik dezelfde foutmelding. 

Hoe kan ik dit oplossen?

icon

Beste antwoord door Robert B 24 januari 2020, 17:26

Het zou gewoon moeten werken want gedurende de looptijd van een klassiek abonnement (Traject Vrij) kan je dat op elke dag omzetten naar Flex. Ongebruikte dagen krijg je dan terug.

Bovendien kan je tegenwoordig de ingangsdatum van Flex gewoon zelf kiezen (tot enkele weken in de toekomst). Wijzigingen in Flex zelf zijn wel per direct.

De meldingen komen mij niet bekend voor, maar doen vermoeden dat je óf nog geen 18 bent of dat iemand anders je huidige abonnement heeft aangeschaft. Ook moet je ov-chipkaart nog minimaal 2 maanden geldig zijn.

Ik zou contact opnemen met de Klantenservice. Wat je ook kunt doen is Flex bestellen op een nieuwe ov-chipkaart (ingangsdatum minimaal 7 dagen in de toekomst, dus dat kan vandaag nog prima per 1-2-2020).

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 5

Door gewoon te wachten tot dan. FLEX gaat steeds (in principe, dwz als het syteem niet weer eens plat ligt) realtime direct in, je moet alleen eventuele nog op de kaart staande ´produkten´ verwijderen, maar als het zo is dat dat echt enkel dat TrVr is en dat op 31/1 afloopt, dan moet je dus heel vroeg in de morgen van 1-2 dit regelen en dan zou het zo maar gewoon moeten lukken. Je kan vanwege dat realtime dus NIET dagen tevoren alvast wat regelen en je bent dus ook afhankelijk voor wijzigen van de mercy van geen storingen op dat moment.

En (ik ben dus niet van NS) dat systeem van NS is gewoon op heel veel plekken niet zo gebruiksvrindelijk of exact correct-de trouwe volgers op dit forum hebben er hun handen vol aan de fijne uiztonderingen en specifieke gevallen bij te houden omdat NS zelf zich niet zo daarom bekommert en er soms zelfs op gewezen moet worden dat zij wat hadden moeten voorzien en regelen.

Badge +3

Het zou gewoon moeten werken want gedurende de looptijd van een klassiek abonnement (Traject Vrij) kan je dat op elke dag omzetten naar Flex. Ongebruikte dagen krijg je dan terug.

Bovendien kan je tegenwoordig de ingangsdatum van Flex gewoon zelf kiezen (tot enkele weken in de toekomst). Wijzigingen in Flex zelf zijn wel per direct.

De meldingen komen mij niet bekend voor, maar doen vermoeden dat je óf nog geen 18 bent of dat iemand anders je huidige abonnement heeft aangeschaft. Ook moet je ov-chipkaart nog minimaal 2 maanden geldig zijn.

Ik zou contact opnemen met de Klantenservice. Wat je ook kunt doen is Flex bestellen op een nieuwe ov-chipkaart (ingangsdatum minimaal 7 dagen in de toekomst, dus dat kan vandaag nog prima per 1-2-2020).

Reageer