beantwoord

Omzetten Dal Voordeel naar Weekend Vrij

• 6 april 2015
  • 4 reacties
  • 504 Bekeken

Hai,

Ik heb op het moment een Dal Voordeel-abonnement op mijn ov-chipkaart staan. Ik wil die graag omzetten naar een Weekend vrij-abonnement, op de site van ns staat dat een Voordeeluren-abonnement (dat is iets anders dan Dal Voordeel?) altijd omgezet kan worden naar het Weekend Vrij abonnement, maar ik krijg de melding er al een abonnement op mijn pas staat en ik hem dus niet aan kan schaffen.

Ik krijg geen andere opties, maar het zou in principe moeten kunnen als ik de site zo lees. Wie kan mij helpen?
icon

Beste antwoord door Tochjo 6 april 2015, 21:11

U kunt uw abonnement wijzigen via Mijn NS. Ga naar Mijn producten, klik op Details en wijzigen en kies voor Toon abonnementen onder Ander abonnement.

Een Voordeelurenabonnement is niet hetzelfde als het abonnement Dal Voordeel. Het Voordeelurenabonnement was de voorganger ervan, die ook korting gaf in de middagspits, en wordt sinds 1 augustus 2011 niet meer verkocht.
Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3
U kunt uw abonnement wijzigen via Mijn NS. Ga naar Mijn producten, klik op Details en wijzigen en kies voor Toon abonnementen onder Ander abonnement.

Een Voordeelurenabonnement is niet hetzelfde als het abonnement Dal Voordeel. Het Voordeelurenabonnement was de voorganger ervan, die ook korting gaf in de middagspits, en wordt sinds 1 augustus 2011 niet meer verkocht.
Reputatie 7
Badge +4
Als u echt een Voordeelurenabonnement heeft zou ik voorzichtig zijn dat in te leveren. Het biedt u het voordeel in de middagspits met korting te reizen en dat kan niet met het Weekendvrijabo. Als u echt een VDU heeft, zou u kunnen overwegen het te houden en Weekendvrij op een nieuwe kaart te zetten. Als u uw VDU heeft opgezegd kunt u het niet meer opnieuw bestellen. Heeft u geen VDU dan heeft Tochjo al duidelijk uitgelegd hoe het moet.
Badge
Hai,

Ik heb op het moment een Dal Voordeel-abonnement op mijn ov-chipkaart staan. Ik wil die graag omzetten naar een Weekend vrij-abonnement, op de site van ns staat dat een Voordeeluren-abonnement (dat is iets anders dan Dal Voordeel?) altijd omgezet kan worden naar het Weekend Vrij abonnement, maar ik krijg de melding er al een abonnement op mijn pas staat en ik hem dus niet aan kan schaffen.

Ik krijg geen andere opties, maar het zou in principe moeten kunnen als ik de site zo lees. Wie kan mij helpen?

Hi Lisa, welkom op het NS serviceforum. Wat Tochjo aangeeft, klopt. Je kan het abonnement wijzigen via je MijnNS account. Wat Thom aangeeft, klopt ook. Maak je gebruik van een Voordeelurenabonnement, dan kan je het abonnement voorgoed beƫindigen. Het 'oude' Voordeelurenabonnement kan je daarna niet meer opnieuw aanvragen. Maak je gebruik van een Dal voordeel abonnement, dan kan je de stappen van Tochjo volgen.
Dank voor jullie reacties, het is gelukt!

Reageer