beantwoord

omzetten trajectkaart naar trajectvrij

• 8 december 2014
  • 3 reacties
  • 106 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Ik ontvang een brief van NS dat het 10 werkdagen duurt om een NS traject vrij abonnement aan te schaffen.
Het verbaast me dat ik bij aan invullen van de gegevens te horen krijg dat het nieuwe abonnement pas ingaat op 8 januari. Dat is een maand vanaf vandaag. Ik kan verkeerd rekenen, maar snap de 10 werkdagen niet die mij aangeboden worden in een brief en ook nog eens telefonisch zijn aangegeven.
icon

Beste antwoord door Herman NS 9 december 2014, 09:20

Hallo Sophie26122006,

Welkom op het NS Serviceforum. Deze 10 werkdagen zijn nodig om de OV-chipkaart met daarop jouw abonnement te kunnen leveren. Kun je aangeven waar jij ziet dat het abonnement pas over een maand ingaat? Als je dit via de webshop invult of in beeld krijgt, dan kun je dit zelf wijzigen. Alleen bijabonnementen gaan doorgaans per de eerstvolgende contractmaand van een hoofdabonnement in.

Je topic heb ik verplaatst naar het subforum 'abonnementen' om de vindbaarheid te vergroten.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4
Badge
Op een bestaande kaart kan het abonnement binnen 1 uur ingaan en op een nieuwe kaart duurt het minimaal twee weken zoals ook in de brief staat.
Is uw huidige abonnement toevallig op de zevende van de maand ingegaan? Dan zal TrajectVrij in januari mooi aansluiten op het nog te beƫindigen abonnement.
Op een bestaande kaart kan het abonnement binnen 1 uur ingaan en op een nieuwe kaart duurt het minimaal twee weken zoals ook in de brief staat.

Normaal gesproken kun je bij het bestellen elke willekeurige ingangsdatum vanaf twee weken na de huidige datum opgeven. Als het inderdaad op dit moment niet mogelijk is om een abonnement op een nieuwe kaart te bestellen met een ingangsdatum eerder dan 8 januari (meer dan 4 weken na de huidige datum) ben ik ook wel benieuwd naar de achterliggende reden.
Hallo Sophie26122006,

Welkom op het NS Serviceforum. Deze 10 werkdagen zijn nodig om de OV-chipkaart met daarop jouw abonnement te kunnen leveren. Kun je aangeven waar jij ziet dat het abonnement pas over een maand ingaat? Als je dit via de webshop invult of in beeld krijgt, dan kun je dit zelf wijzigen. Alleen bijabonnementen gaan doorgaans per de eerstvolgende contractmaand van een hoofdabonnement in.

Je topic heb ik verplaatst naar het subforum 'abonnementen' om de vindbaarheid te vergroten.

Vriendelijke groet,
Herman NS

Reageer