beantwoord

Omzetten Weekend Vrij abonnement naar Dal Voordeel

  • 22 november 2015
  • 1 reactie
  • 111 Bekeken

Beste NS,

Per augustus 2014 had ik een Dal Voordeel, deze heb ik in maart dit jaar omgezet naar een Weekend Vrij abonnement. Ik maak hier echt toch te weinig gebruik van.

Wanneer is het weer mogelijk om het abonnement om te zetten naar een Dal Voordeel? En wat moet ik hiervoor doen?

Met vriendelijke groet,

M. Bus
icon

Beste antwoord door Tochjo 22 november 2015, 12:30

Een downgrade van uw abonnement (overstap naar een goedkoper abonnement) moet ingaan op dezelfde dag van de maand als het oorspronkelijke abonnement is ingegaan. Ging uw Dal Voordeel-abonnement bijvoorbeeld op 1 augustus 2014 in, dan kan een downgrade alleen ingaan op de eerste van de maand. Daarbij moet een downgrade minstens twee weken van tevoren worden doorgegeven. U zou dan dus per 1 januari 2016 weer naar Dal Vrij kunnen overstappen.

Als u bovenstaande in acht neemt, dan kunt u uw abonnement eigenlijk per direct omzetten naar Dal Voordeel. Bij de upgrade (overstap naar een duurder abonnement) naar Weekend Vrij is de oorspronkelijke contractdatum niet gewijzigd. U bevindt zich nu dus in het tweede contractjaar, dat is ingegaan in augustus 2015. Omdat downgraden vanaf het tweede contractjaar mogelijk is, u per contractjaar uw abonnement eenmaal kunt wijzigen en er nog geen wijziging heeft plaatsgevonden sinds augustus 2015, kunt u zonder problemen uw abonnement downgraden. Ik denk dat u dit zelf in Mijn NS kunt regelen, door naar Mijn producten te gaan en daar op de blauwe knop Aanpassen of uitbreiden te klikken, maar u kunt daarvoor natuurlijk ook contact opnemen met de klantenservice.

Contact opnemen met de klantenservice gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (zie de link Live chat op www.ns.nl/contact), te e-mailen (zeg e-mail tegen Eva en volg de instructies) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.
Bekijk origineel

1 reactie

Badge +3
Een downgrade van uw abonnement (overstap naar een goedkoper abonnement) moet ingaan op dezelfde dag van de maand als het oorspronkelijke abonnement is ingegaan. Ging uw Dal Voordeel-abonnement bijvoorbeeld op 1 augustus 2014 in, dan kan een downgrade alleen ingaan op de eerste van de maand. Daarbij moet een downgrade minstens twee weken van tevoren worden doorgegeven. U zou dan dus per 1 januari 2016 weer naar Dal Vrij kunnen overstappen.

Als u bovenstaande in acht neemt, dan kunt u uw abonnement eigenlijk per direct omzetten naar Dal Voordeel. Bij de upgrade (overstap naar een duurder abonnement) naar Weekend Vrij is de oorspronkelijke contractdatum niet gewijzigd. U bevindt zich nu dus in het tweede contractjaar, dat is ingegaan in augustus 2015. Omdat downgraden vanaf het tweede contractjaar mogelijk is, u per contractjaar uw abonnement eenmaal kunt wijzigen en er nog geen wijziging heeft plaatsgevonden sinds augustus 2015, kunt u zonder problemen uw abonnement downgraden. Ik denk dat u dit zelf in Mijn NS kunt regelen, door naar Mijn producten te gaan en daar op de blauwe knop Aanpassen of uitbreiden te klikken, maar u kunt daarvoor natuurlijk ook contact opnemen met de klantenservice.

Contact opnemen met de klantenservice gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (zie de link Live chat op www.ns.nl/contact), te e-mailen (zeg e-mail tegen Eva en volg de instructies) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Reageer